Pondělí, 22 července, 2024
Google search engine
DomůMagazínRealityJak zvýšit šanci, aby se nemovitost prodala

Jak zvýšit šanci, aby se nemovitost prodala

728x90

17.1.2014 – Nechat nemovitost tak, jak je, nebo ji vymalovat, natřít okna, popřípadě postačí jen posekat trávník před domem? Mnoho prodávajících si neví rady, jak objekt před prodejem připravit. Jakákoliv úprava či sebemenší rekonstrukce může totiž znamenat nemalé finanční vydání. Co když se ale následná změna nebude zájemci líbit? Má cenu takové kroky vůbec realizovat?

Pořádek až na prvním místě
Není nic neobvyklého, když se v realitních inzerátech objeví fotografie zachycující oblečení přehozené přes pohovku, neumyté nádobí či rozházené boty na chodbě. I kdybychom nechtěli investovat před prodejem nemovitosti žádné finance, tak jedna věc, která může transakci kladně ovlivnit, je pořádek. Nejde ovšem jen o úklid před nafocením dané reality, ale také o samotnou prohlídku se zájemci. Zkušení realitní makléři svým klientům doporučují, aby udělali maximum pro pozitivní dojem. Nákup nemovitosti je mimo jiné také o emocích, které mohou vychýlit pomyslné misky vah i nechtěným směrem. Budoucí prodávající se ovšem nemusí děsit desítek hodin strávených generálním úklidem. V mnoha případech stačí pouze schovat nádobí, poskládat oblečení do skříní, vysát koberce, setřít podlahy či urovnat knihy v policích. Nic se ovšem nemá přehánět a i v tomto případě platí „všeho s mírou“. Nemovitost by měla působit hlavně přirozeně.

Když chceme víc
Pokud je prodávající perfekcionista, má rád pořádek nebo chce mít jistotu, že udělal pro prodej maximum, tak může využít profesionálních služeb, které se přípravě nemovitostí před prodejem věnují. Pojem Home Staging se již zabydlel také v České republice. Najatý profesionál umí připravit realitu tak, aby splňovala i ty nejvyšší nároky. Práce „Stagera“ spočívá nejen v korekcích rozmístění nábytku či dodání dekorací, ale v mnoha případech jde o kompletní proměnu interiéru a exteriéru objektu. O takto upravenou nemovitost je pak nejen vyšší zájem, často je prodej realizován i za vyšší než plánovanou cenu.

Stavební úpravy
Nachází-li se objekt ve špatném technickém stavu, tak má prodávající zpravidla dvě možnosti. Buď daný problém vyřeší a až poté dá nemovitost do nabídky nebo nechá vše beze změny a kupujícího na závady upozorní s tím, že si následnou rekonstrukci provede již on sám přesně podle svých představ. Bohužel ne vždy je zvoleno správné řešení. I snaha o co nejlepší úpravu technického stavu se však nemusí prodávajícímu vyplatit. Může do nemovitosti investovat často i nemalé peníze, ale kupující stejně po koupi provede stavební změny, které předchozí snahu zcela zmaří. Typickým příkladem jsou bytová jádra v panelových domech. Prodávající provede realizaci nového zděného jádra na úkor původního umakartu – jenže např. zvolené obklady, které se líbí jemu, nemusí splňovat nároky zájemců. Cena za takovou rekonstrukci se nepochybně promítne do celkové ceny za bytovou jednotku, jež se tím může stát hůře prodejnou. Platí to i obráceně. Původní jádro může mnoho zájemců odradit již při prohlížení fotografií dané nemovitosti. Velmi důležitá je v tomto případě spolupráce s profesionálními realitními makléři, kteří pomohou se správným nastavením ceny tak, aby byl objekt dobře prodejný, a to jak v případě před rekonstrukcí, tak i po ní.

Hana Muchová

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Jak zvýšit šanci, aby se nemovitost prodala

728x90

17.1.2014 – Nechat nemovitost tak, jak je, nebo ji vymalovat, natřít okna, popřípadě postačí jen posekat trávník před domem? Mnoho prodávajících si neví rady, jak objekt před prodejem připravit. Jakákoliv úprava či sebemenší rekonstrukce může totiž znamenat nemalé finanční vydání. Co když se ale následná změna nebude zájemci líbit? Má cenu takové kroky vůbec realizovat?

Pořádek až na prvním místě
Není nic neobvyklého, když se v realitních inzerátech objeví fotografie zachycující oblečení přehozené přes pohovku, neumyté nádobí či rozházené boty na chodbě. I kdybychom nechtěli investovat před prodejem nemovitosti žádné finance, tak jedna věc, která může transakci kladně ovlivnit, je pořádek. Nejde ovšem jen o úklid před nafocením dané reality, ale také o samotnou prohlídku se zájemci. Zkušení realitní makléři svým klientům doporučují, aby udělali maximum pro pozitivní dojem. Nákup nemovitosti je mimo jiné také o emocích, které mohou vychýlit pomyslné misky vah i nechtěným směrem. Budoucí prodávající se ovšem nemusí děsit desítek hodin strávených generálním úklidem. V mnoha případech stačí pouze schovat nádobí, poskládat oblečení do skříní, vysát koberce, setřít podlahy či urovnat knihy v policích. Nic se ovšem nemá přehánět a i v tomto případě platí „všeho s mírou“. Nemovitost by měla působit hlavně přirozeně.

Když chceme víc
Pokud je prodávající perfekcionista, má rád pořádek nebo chce mít jistotu, že udělal pro prodej maximum, tak může využít profesionálních služeb, které se přípravě nemovitostí před prodejem věnují. Pojem Home Staging se již zabydlel také v České republice. Najatý profesionál umí připravit realitu tak, aby splňovala i ty nejvyšší nároky. Práce „Stagera“ spočívá nejen v korekcích rozmístění nábytku či dodání dekorací, ale v mnoha případech jde o kompletní proměnu interiéru a exteriéru objektu. O takto upravenou nemovitost je pak nejen vyšší zájem, často je prodej realizován i za vyšší než plánovanou cenu.

Stavební úpravy
Nachází-li se objekt ve špatném technickém stavu, tak má prodávající zpravidla dvě možnosti. Buď daný problém vyřeší a až poté dá nemovitost do nabídky nebo nechá vše beze změny a kupujícího na závady upozorní s tím, že si následnou rekonstrukci provede již on sám přesně podle svých představ. Bohužel ne vždy je zvoleno správné řešení. I snaha o co nejlepší úpravu technického stavu se však nemusí prodávajícímu vyplatit. Může do nemovitosti investovat často i nemalé peníze, ale kupující stejně po koupi provede stavební změny, které předchozí snahu zcela zmaří. Typickým příkladem jsou bytová jádra v panelových domech. Prodávající provede realizaci nového zděného jádra na úkor původního umakartu – jenže např. zvolené obklady, které se líbí jemu, nemusí splňovat nároky zájemců. Cena za takovou rekonstrukci se nepochybně promítne do celkové ceny za bytovou jednotku, jež se tím může stát hůře prodejnou. Platí to i obráceně. Původní jádro může mnoho zájemců odradit již při prohlížení fotografií dané nemovitosti. Velmi důležitá je v tomto případě spolupráce s profesionálními realitními makléři, kteří pomohou se správným nastavením ceny tak, aby byl objekt dobře prodejný, a to jak v případě před rekonstrukcí, tak i po ní.

Hana Muchová

RELATED ARTICLES