Pondělí, 15 července, 2024
Google search engine
DomůMagazínRealityProhlídka nemovitosti: Buďte zvídaví a nebojte se zeptat

Prohlídka nemovitosti: Buďte zvídaví a nebojte se zeptat

728x90

20.1.2014 – Při prohlídce domu či bytu panuje přesvědčení, že není vhodné moc se vyptávat. Zájemci si byt prohlédnou a většinou dají na svůj první dojem. Tedy na to, jak byt vypadá. To je však špatný postup. Pořekadlo Náš zákazník, náš pán platí i v oblasti realit. Vy jste zákazníkem makléře, který by měl zodpovědět vše, bez ohledu na to, kolik otázek položíte.

Nejsou to makléři, kteří budou za nemovitost platit a žít v ní. Je tedy hlavně v zájmu klienta zjistit o ní co nejvíce a nenechat se opít rohlíkem. Petr Baránek z RE/MAX Reality Servis Opava radí: „Při prvním kontaktu s makléřem buďte zvídaví až otravní a zároveň vnímaví. Ptejte se na všechno možné a nenechte se odbýt obecnými, nic neříkajícími frázemi.“

Otázky se zpravidla směřují do několika oblastí. První z nich je právo. Klient by se měl zajímat, jaký je vlastnický vztah, jak je zatížen nebo omezen. Dále pak, jestli není na nemovitost uvalena exekuce či věcné břemeno. Je vhodné zeptat se, zda do budoucna hrozí nějaká právní rizika a dá-li se objekt použít jako zástava.

Druhou oblastí, ve které je dobré mít jasno, je finanční stránka. Otázka, jaká je cena nemovitosti, se zdá banální, nicméně Petr Baránek upozorňuje, aby se klient dopodrobna zajímal o všechny platby a poplatky spojené s koupí či pronájmem. Důležitá je mimo jiné i výše nákladů na provoz objektu. Zjištěné informace mohou pomoci v rozhodování.

Další dotazy jsou směřovány k technickému stavu bytu či domu. Zeptat se, kdy proběhla rekonstrukce objektu, v jakém byla rozsahu, jaké jsou rozvody elektriky, tepla i vody, je důležité. Makléř by měl odpovědět i na otázku týkající se podlah, zdí, oken, izolace, krovů, střechy i základů. Stav sklepních prostor je rovněž podstatný – např. jestli je vlhký a co se děje při dešti.

Čtvrtý bod tvoří sociální prostředí. Zájem by měl být o to, jací jsou případní sousedé, jestli stávající majitelé zaznamenali nějaké problémy či nikoli. Důležitým zjištěním může být také dostupnost do obchodu, školy, pošty, na autobusové nebo vlakové zastávky.

Samozřejmě mohou klienty napadnout ještě další otázky, které budou specifické pro danou situaci. Je také dobré přemýšlet, zda má nemovitost potenciál do budoucna. Jestli se jednou stane oblast či dům, ve kterém bude klient bydlet, lukrativní. To však nemusí být důležité pro každého, je ovšem vhodné zamyslet se i nad budoucností.

Ať už si budete prohlížet dům nebo byt, budete si ho chtít pronajmout nebo koupit, nestyďte se zeptat.

Tereza Skácelová

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Prohlídka nemovitosti: Buďte zvídaví a nebojte se zeptat

728x90

20.1.2014 – Při prohlídce domu či bytu panuje přesvědčení, že není vhodné moc se vyptávat. Zájemci si byt prohlédnou a většinou dají na svůj první dojem. Tedy na to, jak byt vypadá. To je však špatný postup. Pořekadlo Náš zákazník, náš pán platí i v oblasti realit. Vy jste zákazníkem makléře, který by měl zodpovědět vše, bez ohledu na to, kolik otázek položíte.

Nejsou to makléři, kteří budou za nemovitost platit a žít v ní. Je tedy hlavně v zájmu klienta zjistit o ní co nejvíce a nenechat se opít rohlíkem. Petr Baránek z RE/MAX Reality Servis Opava radí: „Při prvním kontaktu s makléřem buďte zvídaví až otravní a zároveň vnímaví. Ptejte se na všechno možné a nenechte se odbýt obecnými, nic neříkajícími frázemi.“

Otázky se zpravidla směřují do několika oblastí. První z nich je právo. Klient by se měl zajímat, jaký je vlastnický vztah, jak je zatížen nebo omezen. Dále pak, jestli není na nemovitost uvalena exekuce či věcné břemeno. Je vhodné zeptat se, zda do budoucna hrozí nějaká právní rizika a dá-li se objekt použít jako zástava.

Druhou oblastí, ve které je dobré mít jasno, je finanční stránka. Otázka, jaká je cena nemovitosti, se zdá banální, nicméně Petr Baránek upozorňuje, aby se klient dopodrobna zajímal o všechny platby a poplatky spojené s koupí či pronájmem. Důležitá je mimo jiné i výše nákladů na provoz objektu. Zjištěné informace mohou pomoci v rozhodování.

Další dotazy jsou směřovány k technickému stavu bytu či domu. Zeptat se, kdy proběhla rekonstrukce objektu, v jakém byla rozsahu, jaké jsou rozvody elektriky, tepla i vody, je důležité. Makléř by měl odpovědět i na otázku týkající se podlah, zdí, oken, izolace, krovů, střechy i základů. Stav sklepních prostor je rovněž podstatný – např. jestli je vlhký a co se děje při dešti.

Čtvrtý bod tvoří sociální prostředí. Zájem by měl být o to, jací jsou případní sousedé, jestli stávající majitelé zaznamenali nějaké problémy či nikoli. Důležitým zjištěním může být také dostupnost do obchodu, školy, pošty, na autobusové nebo vlakové zastávky.

Samozřejmě mohou klienty napadnout ještě další otázky, které budou specifické pro danou situaci. Je také dobré přemýšlet, zda má nemovitost potenciál do budoucna. Jestli se jednou stane oblast či dům, ve kterém bude klient bydlet, lukrativní. To však nemusí být důležité pro každého, je ovšem vhodné zamyslet se i nad budoucností.

Ať už si budete prohlížet dům nebo byt, budete si ho chtít pronajmout nebo koupit, nestyďte se zeptat.

Tereza Skácelová

RELATED ARTICLES