Pátek, 25 října, 2024
Google search engine
DomůZpravodajstvíNová elektrická Škoda, BMW, VW i Audi. Co ukázal slavný autosalon v Paříži

Nová elektrická Škoda, BMW, VW i Audi. Co ukázal slavný autosalon v Paříži

Legendární Batmobile, Knight Rider, Aston Martin z Jamese Bonda, Peugeot z Taxi, Taxi či Delorean a jeho křídlové otevíratelné dveře z Návratu do budoucnosti. I taková auta byla k vidění na Autosalonu v Paříži, který se koná každý druhý rok. A přestože účast, ale i množství premiér od pandemie koronaviru oslabily, tak letošní 90. ročník ukázal řadu novinek, ve kterých vévodila elektromobilita.

Informace a záběry si můžete poslechnout i prohlédnout v úvodní videoreportáži.

„Jsem potěšen, že mohu poprvé na veřejnosti představit nového člena rodiny SUV u nás – Volkswagen Tayron,“ odhaluje novinku ve videu dál Martin Sander, člen představenstva automobilky pro marketing a prodeje.

„S těmito dvěma auty Vision z Neue Klasse ukazujeme, jak se chystáme změnit vzhled a působení značky BMW,“ uvádí v sestřihu také Adrian van Hooydonk, šéf designu v německé automobilce.

„Prohlédněte si nový Q6 Sportback E-Tron, jeden ze zlatých hřebů dne, protože zde v Paříži má světovou premiéru,“ dodává ředitel francouzské divize Audi Robert Breschkow.

„Náš cíl je do konce roku 2025 dosáhnout na více než 60 trhů a stát se jedničkou mezi čínskými značkami prémiových elektroaut na zahraničních odbytištích,“ uvádí v reportáži Brian Gu, viceprezident čínské automobilky XPeng.

Novinka od mladoboleslavské automobilky

Českého návštěvníka asi nejvíc zaujala odhalená Škoda Elroq – nové elektrické kompaktní SUV z české stáje. V základní verzi má výkon 125 kW, nejvyšší rychlost 160 kilometrů v hodině a dojezd 370 kilometrů – za cenu 799 tisíc korun. Kdo by chtěl 210 kW, 180 kilometrů v hodině a dojezd více než 560 kilometrů, toho by stála lehce přes milion. A nezaostal ani mateřský koncern Volkswagen.

„Od letoška do roku 2027 uvedeme 8 nových plně elektrických modelů Volkswagen, které budou následovat modely ze Scalable Systems Platform, zkráceně SSP, a to i včetně elektrického Golfu,“ prozradil Martin Sander z německé automobilky.

Nové modely i z Německa

Kromě tohoto oznámení ale Volkswagen na Autosalonu v Paříži rovněž odhalil své nejnovější SUV pro evropský trh – model Tayron, který vyrábí i jako hybrid. Novinky přicházejí v čase, kdy koncern poprvé za svou 87letou historii zvažuje uzavření některých továren v Německu kvůli snížení nákladů a aby tak zůstal konkurenceschopný.

Tayron je druhé největší SUV od Volkswagenu po Touaregu. Základní výkon je 110 kW, čistě na elektřinu ujede přes 100 kilometrů a celkem 850 kilometrů. Cena začíná na 1 109 900 korun. A tím novinky od německých automobilek nekončí.

„Změny, které uděláme, vyzdvihnou každou esenci značky BMW a dopraví ji do budoucnosti. Koncepty BMW Vision Neue Klasse a BMW Vision Neue Klasse X vám ukážou, jak by to mohlo vypadat,“ uvedl obě novinky Adrian van Hooydonk, vedoucí oddělení designu automobilky.

BMW na pařížském autosalonu odhalila podobu nového elektrického sedanu i SUV, které uvede na trh v roce 2026 a které už budou koncipované v designovém jazyku Neue Klasse. Automobilka rovněž oznámila, že v něm bude vyrábět už všechny své modely – i hybridy a klasické spalovací vozy.

Dva nové elektromobily představila také dceřiná značka MINI, a to model John Cooper Works Electric o dojezdu 371 kilometrů a ceně 1 101 100 korun a crossover John Cooper Works Aceman o dojezdu 355 kilometrů a ceně 1 150 500 korun. Oba vozy mají výkon 190 kW a maximální rychlost 200 kilometrů za hodinu.

„Dostáváme se do nové éry elektrické mobility a to spolu s designem Audi a příměsí prvků konektivity dělá tento vůz absolutně skvělým,“ pochlubil se na výstavě rovněž šéf francouzské divize automobilky Robert Breschkow.

Premiéru si na Autosalonu v Paříži odbylo i sportovní provedení modelu Audi Q6 Sportback E-Tron. Varianta elektromobilu se splývavou zádí měří na délku 4771 mm, široký je 1965 mm a vysoký 1665 mm. Součinitel aerodynamického odporu je přitom 0,26 oproti klasickému poměru 0,28. V základní verzi má výkon 185 kW, maximální rychlost 230 kilometrů za hodinu a dojezd až 545 kilometrů. V Německu má zatím cenovku 65 900 eur, tedy asi 1,7 milionu korun.

Těžká čínská konkurence

A po 6 letech se na Autosalon v Paříži vrátila i Tesla, která ukázala svůj Model Y pro rodiny o sedmi místech nebo CyberTruck. Poslední novinku, a to robotaxi, které Elon Musk v říjnu oznámil jako plánovanou službu na rok 2026 a později i na odkup za 30 tisíc dolarů pro vlastní podnikání, ale neukázala. A tak i tuto automobilku zastínila konkurence z Asie.

„Díky našemu vytrvalému soustředění na inovace jsou vlastnosti Xpengu nejméně o generaci napřed před většinou elektroaut na trhu. Třeba náš Navigation Guided Pilot – zkráceně NGP – nabízí celostátní řídící kompas v jakémkoliv městě, na silnicích a jiných lokacích. A do konce roku můžete očekávat, že dosáhneme rozsahu NPG od dveří ke dveřím,“ popsali novinku zástupci firmy Xpeng.

Čínská firma Xpeng na francouzské výstavě odhalila svůj nový elektrický sedan P7+ poháněný umělou inteligencí. A přestože technologii už kromě Tesly provozuje více automobilek v USA, asijská konkurence je v něčem napřed. Jeho udávaný dojezd je od 575 až do 702 kilometrů v nejvyšší verzi a výkon má přitom od 180 do 230 kW. Cena k tomu začíná na 209 800 juanech, tedy zhruba 29 500 dolarů.

Náskok, který Asie má, a to i cenový, se už delší čas propírá a naposledy vedl k evropské dohodě o zvýšení cel na dovoz elektromobilů z Číny.

„Nyní jsme v poměrně unikátní pozici, kde automobilky byly pověřeny a bylo to dáno i zákony, aby vyráběly elektroauta. Když se rozhlédnete po tomto autosalonu, jsou plné vozů do zásuvky a nejnovějších technologií, které na spoustu kupujících fungují. Vlády ale toto už tolik nepodpořily stimulačními balíčky a pobídkami. Takže jsme v bodě, kdy už nejde o první modely, ale sériovou produkci a trh. A způsob, jakým ženou lidi do těchto aut, si žádá pobídky. Automobilky říkají, že už svoji roli udělaly a nyní žádají vlády o jejich příspěvek k podpoře těchto aut, která stojí více než jejich protějšky se spalovacími motory,“ doplňuje Mark Tisshaw, editor časopisu Autocar.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Nová elektrická Škoda, BMW, VW i Audi. Co ukázal slavný autosalon v Paříži

Legendární Batmobile, Knight Rider, Aston Martin z Jamese Bonda, Peugeot z Taxi, Taxi či Delorean a jeho křídlové otevíratelné dveře z Návratu do budoucnosti. I taková auta byla k vidění na Autosalonu v Paříži, který se koná každý druhý rok. A přestože účast, ale i množství premiér od pandemie koronaviru oslabily, tak letošní 90. ročník ukázal řadu novinek, ve kterých vévodila elektromobilita.

Informace a záběry si můžete poslechnout i prohlédnout v úvodní videoreportáži.

„Jsem potěšen, že mohu poprvé na veřejnosti představit nového člena rodiny SUV u nás – Volkswagen Tayron,“ odhaluje novinku ve videu dál Martin Sander, člen představenstva automobilky pro marketing a prodeje.

„S těmito dvěma auty Vision z Neue Klasse ukazujeme, jak se chystáme změnit vzhled a působení značky BMW,“ uvádí v sestřihu také Adrian van Hooydonk, šéf designu v německé automobilce.

„Prohlédněte si nový Q6 Sportback E-Tron, jeden ze zlatých hřebů dne, protože zde v Paříži má světovou premiéru,“ dodává ředitel francouzské divize Audi Robert Breschkow.

„Náš cíl je do konce roku 2025 dosáhnout na více než 60 trhů a stát se jedničkou mezi čínskými značkami prémiových elektroaut na zahraničních odbytištích,“ uvádí v reportáži Brian Gu, viceprezident čínské automobilky XPeng.

Novinka od mladoboleslavské automobilky

Českého návštěvníka asi nejvíc zaujala odhalená Škoda Elroq – nové elektrické kompaktní SUV z české stáje. V základní verzi má výkon 125 kW, nejvyšší rychlost 160 kilometrů v hodině a dojezd 370 kilometrů – za cenu 799 tisíc korun. Kdo by chtěl 210 kW, 180 kilometrů v hodině a dojezd více než 560 kilometrů, toho by stála lehce přes milion. A nezaostal ani mateřský koncern Volkswagen.

„Od letoška do roku 2027 uvedeme 8 nových plně elektrických modelů Volkswagen, které budou následovat modely ze Scalable Systems Platform, zkráceně SSP, a to i včetně elektrického Golfu,“ prozradil Martin Sander z německé automobilky.

Nové modely i z Německa

Kromě tohoto oznámení ale Volkswagen na Autosalonu v Paříži rovněž odhalil své nejnovější SUV pro evropský trh – model Tayron, který vyrábí i jako hybrid. Novinky přicházejí v čase, kdy koncern poprvé za svou 87letou historii zvažuje uzavření některých továren v Německu kvůli snížení nákladů a aby tak zůstal konkurenceschopný.

Tayron je druhé největší SUV od Volkswagenu po Touaregu. Základní výkon je 110 kW, čistě na elektřinu ujede přes 100 kilometrů a celkem 850 kilometrů. Cena začíná na 1 109 900 korun. A tím novinky od německých automobilek nekončí.

„Změny, které uděláme, vyzdvihnou každou esenci značky BMW a dopraví ji do budoucnosti. Koncepty BMW Vision Neue Klasse a BMW Vision Neue Klasse X vám ukážou, jak by to mohlo vypadat,“ uvedl obě novinky Adrian van Hooydonk, vedoucí oddělení designu automobilky.

BMW na pařížském autosalonu odhalila podobu nového elektrického sedanu i SUV, které uvede na trh v roce 2026 a které už budou koncipované v designovém jazyku Neue Klasse. Automobilka rovněž oznámila, že v něm bude vyrábět už všechny své modely – i hybridy a klasické spalovací vozy.

Dva nové elektromobily představila také dceřiná značka MINI, a to model John Cooper Works Electric o dojezdu 371 kilometrů a ceně 1 101 100 korun a crossover John Cooper Works Aceman o dojezdu 355 kilometrů a ceně 1 150 500 korun. Oba vozy mají výkon 190 kW a maximální rychlost 200 kilometrů za hodinu.

„Dostáváme se do nové éry elektrické mobility a to spolu s designem Audi a příměsí prvků konektivity dělá tento vůz absolutně skvělým,“ pochlubil se na výstavě rovněž šéf francouzské divize automobilky Robert Breschkow.

Premiéru si na Autosalonu v Paříži odbylo i sportovní provedení modelu Audi Q6 Sportback E-Tron. Varianta elektromobilu se splývavou zádí měří na délku 4771 mm, široký je 1965 mm a vysoký 1665 mm. Součinitel aerodynamického odporu je přitom 0,26 oproti klasickému poměru 0,28. V základní verzi má výkon 185 kW, maximální rychlost 230 kilometrů za hodinu a dojezd až 545 kilometrů. V Německu má zatím cenovku 65 900 eur, tedy asi 1,7 milionu korun.

Těžká čínská konkurence

A po 6 letech se na Autosalon v Paříži vrátila i Tesla, která ukázala svůj Model Y pro rodiny o sedmi místech nebo CyberTruck. Poslední novinku, a to robotaxi, které Elon Musk v říjnu oznámil jako plánovanou službu na rok 2026 a později i na odkup za 30 tisíc dolarů pro vlastní podnikání, ale neukázala. A tak i tuto automobilku zastínila konkurence z Asie.

„Díky našemu vytrvalému soustředění na inovace jsou vlastnosti Xpengu nejméně o generaci napřed před většinou elektroaut na trhu. Třeba náš Navigation Guided Pilot – zkráceně NGP – nabízí celostátní řídící kompas v jakémkoliv městě, na silnicích a jiných lokacích. A do konce roku můžete očekávat, že dosáhneme rozsahu NPG od dveří ke dveřím,“ popsali novinku zástupci firmy Xpeng.

Čínská firma Xpeng na francouzské výstavě odhalila svůj nový elektrický sedan P7+ poháněný umělou inteligencí. A přestože technologii už kromě Tesly provozuje více automobilek v USA, asijská konkurence je v něčem napřed. Jeho udávaný dojezd je od 575 až do 702 kilometrů v nejvyšší verzi a výkon má přitom od 180 do 230 kW. Cena k tomu začíná na 209 800 juanech, tedy zhruba 29 500 dolarů.

Náskok, který Asie má, a to i cenový, se už delší čas propírá a naposledy vedl k evropské dohodě o zvýšení cel na dovoz elektromobilů z Číny.

„Nyní jsme v poměrně unikátní pozici, kde automobilky byly pověřeny a bylo to dáno i zákony, aby vyráběly elektroauta. Když se rozhlédnete po tomto autosalonu, jsou plné vozů do zásuvky a nejnovějších technologií, které na spoustu kupujících fungují. Vlády ale toto už tolik nepodpořily stimulačními balíčky a pobídkami. Takže jsme v bodě, kdy už nejde o první modely, ale sériovou produkci a trh. A způsob, jakým ženou lidi do těchto aut, si žádá pobídky. Automobilky říkají, že už svoji roli udělaly a nyní žádají vlády o jejich příspěvek k podpoře těchto aut, která stojí více než jejich protějšky se spalovacími motory,“ doplňuje Mark Tisshaw, editor časopisu Autocar.

RELATED ARTICLES