Čtvrtek, 19 září, 2024
Google search engine
DomůZpravodajstvíNekalý marketing, nebo osudová chyba? Brašnářství Tlustý chce očistit své jméno

Nekalý marketing, nebo osudová chyba? Brašnářství Tlustý chce očistit své jméno

Známé luxusní Brašnářství Tlustý se minulý týden stalo ještě známější. Majitel firmy Ivan Petrův se nejprve emotivně obrátil na zákazníky, aby novými objednávkami pomohli brašnářství zachránit před krachem. Den poté ale svá slova zmírnil a jednomu ze zákazníků napsal, že „nikdo nekrachuje“.

Po vlně solidarity, která ve středu zablokovala firemní e-shop, se na výrobce opasků, peněženek, kabelek a dalších kožených produktů snesla zloba. Jedním ze zákazníků, kterého počínání šéfa firmy na sociálních sítích zklamalo, je finanční poradce Jan Darebný.

„Mám od nich spoustu pásků, peněženku a další věci, a uvažoval jsem, že si ještě něco objednám,“ říká Darebný. „Než jsem se k tomu ale dostal, tak jsem zjistil, co se děje. Marketing se dá dělat i jinak než demagogií a vlastně lží a proto jsem si řekl, že radši podpořím jiného poctivého brašnáře,“ dodává.

Záchranná kampaň se špatným koncem se nebílí ani Romanu Tlustému, který firmu zakládal a před osmi lety z ní odešel. „Červenec a srpen jsou v našem oboru nejhorší měsíce, to všichni víme. Ale tohle? Můj otec by mu dal pěstí. Ale co já, já jsem sám,“ říká.

Firmu kvůli podezření z nekalých obchodních praktik začala prověřovat Česká obchodní inspekce. „Jednání prodávajícího by v kontextu všech okolností mohlo být posouzeno jako agresivní obchodní praktika spočívající v prohlášení, že pokud si spotřebitel výrobek nebo službu nekoupí, ohrozí tím jeho podnikání, pracovní místo nebo existenci,“ uvedl mluvčí inspekce František Kotrba.

Inspekce podle Kotrby dostala asi deset podnětů ke kontrole Brašnářství Tlustý, jemuž v případě prokázání nekalé praktiky hrozí až pětimilionová pokuta. V takovém případě by také mohli zákazníci odstoupit od smlouvy, kterou s firmou uzavřeli.

Majitel: Byla to pravda

Majitel Brašnářství Tlustý Ivan Petrův nechtěl se SZ Byznys mluvit. „Zničili jste firmu, zničili jste jedenáct let budovanou pověst. Všechna média to přebrala a nikoho nezajímalo, jestli je to pravda, nebo ne,“ prohlásil.

Firma byla podle Petrůva skutečně ve špatném stavu. „Středeční výzva byla hluboce pravdivá a vážná a nebyl to žádný marketingový tah,“ uvedl Petrův na firemním webu. „Informace […] byly vytrženy z kontextu a byly absurdně překrouceny a zneužity ve prospěch čtenosti.“

Informace o tom, že brašnářství ve skutečnosti nekrachuje, podle se Petrůva objevila v „hlubinách facebookové bažiny“. „Já jsem si neuvědomil, že jeden jediný komentář bude vytržen a dán do naprosto vyfabulovaného kontextu,“ říká.

Objednávky, které ve středu stihl e-shop přijmout, podle něj firmě pomohly z nejhoršího. Na dotaz, jestli zákazníci poté své objednávky zase rušili, už ale odpovědět nechtěl.

„Já teď chci pracovat pro naše zákazníky. Cílem není boj s médii, ale očištění našeho jména. Já prokážu, že ta situace byla opravdu vážná,“ tvrdí Petrův.

Přežije Brašnářství Tlustý?

Kauza rezonuje i mezi experty na marketing. Vystupování firmy v posledních dnech může ohrozit důvěru zákazníků, na druhé straně se ale Brašnářství Tlustý stalo asi nejznámějším výrobcem kožené galanterie v Česku.

„Podle mě to nebyl úplně promyšlený krok a záměr. Skoro si myslím, že to byl takový ten ‚rychlý super nápad‘, který vypadal jako rychlá cesta k prodejům o prázdninách, ale v Brašnářství Tlustý moc nedomysleli důsledky,“ říká šéf marketingové agentury Taste Jan Makovička.

„Na druhou stranu ten průšvih zase není takový, jak se to v naší marketingové bublině může jevit. Bude zajímavé sledovat, jak dopadne hospodaření Brašnářství Tlustý v tomto roce a v příští roce,“ dodává Makovička.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Nekalý marketing, nebo osudová chyba? Brašnářství Tlustý chce očistit své jméno

Známé luxusní Brašnářství Tlustý se minulý týden stalo ještě známější. Majitel firmy Ivan Petrův se nejprve emotivně obrátil na zákazníky, aby novými objednávkami pomohli brašnářství zachránit před krachem. Den poté ale svá slova zmírnil a jednomu ze zákazníků napsal, že „nikdo nekrachuje“.

Po vlně solidarity, která ve středu zablokovala firemní e-shop, se na výrobce opasků, peněženek, kabelek a dalších kožených produktů snesla zloba. Jedním ze zákazníků, kterého počínání šéfa firmy na sociálních sítích zklamalo, je finanční poradce Jan Darebný.

„Mám od nich spoustu pásků, peněženku a další věci, a uvažoval jsem, že si ještě něco objednám,“ říká Darebný. „Než jsem se k tomu ale dostal, tak jsem zjistil, co se děje. Marketing se dá dělat i jinak než demagogií a vlastně lží a proto jsem si řekl, že radši podpořím jiného poctivého brašnáře,“ dodává.

Záchranná kampaň se špatným koncem se nebílí ani Romanu Tlustému, který firmu zakládal a před osmi lety z ní odešel. „Červenec a srpen jsou v našem oboru nejhorší měsíce, to všichni víme. Ale tohle? Můj otec by mu dal pěstí. Ale co já, já jsem sám,“ říká.

Firmu kvůli podezření z nekalých obchodních praktik začala prověřovat Česká obchodní inspekce. „Jednání prodávajícího by v kontextu všech okolností mohlo být posouzeno jako agresivní obchodní praktika spočívající v prohlášení, že pokud si spotřebitel výrobek nebo službu nekoupí, ohrozí tím jeho podnikání, pracovní místo nebo existenci,“ uvedl mluvčí inspekce František Kotrba.

Inspekce podle Kotrby dostala asi deset podnětů ke kontrole Brašnářství Tlustý, jemuž v případě prokázání nekalé praktiky hrozí až pětimilionová pokuta. V takovém případě by také mohli zákazníci odstoupit od smlouvy, kterou s firmou uzavřeli.

Majitel: Byla to pravda

Majitel Brašnářství Tlustý Ivan Petrův nechtěl se SZ Byznys mluvit. „Zničili jste firmu, zničili jste jedenáct let budovanou pověst. Všechna média to přebrala a nikoho nezajímalo, jestli je to pravda, nebo ne,“ prohlásil.

Firma byla podle Petrůva skutečně ve špatném stavu. „Středeční výzva byla hluboce pravdivá a vážná a nebyl to žádný marketingový tah,“ uvedl Petrův na firemním webu. „Informace […] byly vytrženy z kontextu a byly absurdně překrouceny a zneužity ve prospěch čtenosti.“

Informace o tom, že brašnářství ve skutečnosti nekrachuje, podle se Petrůva objevila v „hlubinách facebookové bažiny“. „Já jsem si neuvědomil, že jeden jediný komentář bude vytržen a dán do naprosto vyfabulovaného kontextu,“ říká.

Objednávky, které ve středu stihl e-shop přijmout, podle něj firmě pomohly z nejhoršího. Na dotaz, jestli zákazníci poté své objednávky zase rušili, už ale odpovědět nechtěl.

„Já teď chci pracovat pro naše zákazníky. Cílem není boj s médii, ale očištění našeho jména. Já prokážu, že ta situace byla opravdu vážná,“ tvrdí Petrův.

Přežije Brašnářství Tlustý?

Kauza rezonuje i mezi experty na marketing. Vystupování firmy v posledních dnech může ohrozit důvěru zákazníků, na druhé straně se ale Brašnářství Tlustý stalo asi nejznámějším výrobcem kožené galanterie v Česku.

„Podle mě to nebyl úplně promyšlený krok a záměr. Skoro si myslím, že to byl takový ten ‚rychlý super nápad‘, který vypadal jako rychlá cesta k prodejům o prázdninách, ale v Brašnářství Tlustý moc nedomysleli důsledky,“ říká šéf marketingové agentury Taste Jan Makovička.

„Na druhou stranu ten průšvih zase není takový, jak se to v naší marketingové bublině může jevit. Bude zajímavé sledovat, jak dopadne hospodaření Brašnářství Tlustý v tomto roce a v příští roce,“ dodává Makovička.

RELATED ARTICLES