Pátek, 11 října, 2024
Google search engine
DomůZpravodajstvíKoncernu Volkswagen dál klesá odbyt. Úspěchům Škody navzdory

Koncernu Volkswagen dál klesá odbyt. Úspěchům Škody navzdory

Tuzemská Škoda přitom odbyt zvýšila, uvedla skupina Volkswagen ve svém pátečním sdělení. Ratingová agentura Moody’s krátce nato oznámila, že automobilce zhoršila výhled ratingu. Slabé už přitom bylo i druhé čtvrtletí, kdy pokles prodeje všech koncernových značek skupiny činil 3,8 procenta. V období od července do září se nedařilo především značce Audi a s problémy se Volkswagen potýkal i na čínském trhu.

Odbyt značky Audi se propadl o 16 procent. Kmenová značka Volkswagen dodala zákazníkům o 6,6 procenta méně vozů a divize Volkswagenu zaměřená na užitkové vozy utrpěla pokles odbytu o 11,8 procenta. Také u luxusních vozů Porsche, kterým se často vede i v čase, kdy se jiným značkám nedaří, odbyt klesl o sedm procent méně.

Nárůst odbytu zaznamenala Škoda, která celosvětově dodala na prodejní místa o šest procent více aut, dále výrobce luxusních aut Lamborghini a pak dceřiná společnost Traton, která se zabývá výrobou nákladních automobilů.

Klesající odbytová čísla už dříve vykázaly také značky jiných německých automobilek BMW a Mercedes. I ony doplácejí na slabší odbyt v Číně.

Agentura Moody’s zhoršila výhled hodnocení úvěrové spolehlivosti Volkswagenu ze stabilního na negativní. Zdůvodnila to zhoršujícími se provozními výsledky automobilky a očekáváním, že bude obtížné situaci zlepšit. Připomněla slabý trh v Číně a v západní Evropě, rostoucí cenové tlaky, hrozící pokuty za emise CO2 v Evropské unii a také dodatečné náklady na restrukturalizaci.

Odbyt Volkswagenu v Číně se ve třetím čtvrtletí snížil o 15 procent. Kromě čínského trhu, který je pro automobily největší na světě, se ale nedařilo ani v ostatních asijských zemích, kde Volkswagen za uplynulé čtvrtletí dodal o 23,4 procenta méně vozů. V západní Evropě se odbyt snížil o sedm procent a tento pokles nedokázal vykompenzovat ani růst v Americe, Africe a na Blízkém východě.

Další pokles odbytu zaznamenaly také elektromobily. Ve třetím čtvrtletí dodal koncern Volkswagen celosvětově 189 400 elektrických aut, což je o 9,8 procenta méně než ve stejném období loni. Objem nevyřízených objednávek na elektromobily v západní Evropě zůstal beze změny přibližně na úrovni 170 000 vozů.

Skupina už na konci září snížila odhad odbytu na celý rok. Místo nárůstu až o tři procenta proti loňské hodnotě 9,2 milionu vozů nyní Volkswagen očekává odbyt pouze kolem devíti milionů vozů.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Koncernu Volkswagen dál klesá odbyt. Úspěchům Škody navzdory

Tuzemská Škoda přitom odbyt zvýšila, uvedla skupina Volkswagen ve svém pátečním sdělení. Ratingová agentura Moody’s krátce nato oznámila, že automobilce zhoršila výhled ratingu. Slabé už přitom bylo i druhé čtvrtletí, kdy pokles prodeje všech koncernových značek skupiny činil 3,8 procenta. V období od července do září se nedařilo především značce Audi a s problémy se Volkswagen potýkal i na čínském trhu.

Odbyt značky Audi se propadl o 16 procent. Kmenová značka Volkswagen dodala zákazníkům o 6,6 procenta méně vozů a divize Volkswagenu zaměřená na užitkové vozy utrpěla pokles odbytu o 11,8 procenta. Také u luxusních vozů Porsche, kterým se často vede i v čase, kdy se jiným značkám nedaří, odbyt klesl o sedm procent méně.

Nárůst odbytu zaznamenala Škoda, která celosvětově dodala na prodejní místa o šest procent více aut, dále výrobce luxusních aut Lamborghini a pak dceřiná společnost Traton, která se zabývá výrobou nákladních automobilů.

Klesající odbytová čísla už dříve vykázaly také značky jiných německých automobilek BMW a Mercedes. I ony doplácejí na slabší odbyt v Číně.

Agentura Moody’s zhoršila výhled hodnocení úvěrové spolehlivosti Volkswagenu ze stabilního na negativní. Zdůvodnila to zhoršujícími se provozními výsledky automobilky a očekáváním, že bude obtížné situaci zlepšit. Připomněla slabý trh v Číně a v západní Evropě, rostoucí cenové tlaky, hrozící pokuty za emise CO2 v Evropské unii a také dodatečné náklady na restrukturalizaci.

Odbyt Volkswagenu v Číně se ve třetím čtvrtletí snížil o 15 procent. Kromě čínského trhu, který je pro automobily největší na světě, se ale nedařilo ani v ostatních asijských zemích, kde Volkswagen za uplynulé čtvrtletí dodal o 23,4 procenta méně vozů. V západní Evropě se odbyt snížil o sedm procent a tento pokles nedokázal vykompenzovat ani růst v Americe, Africe a na Blízkém východě.

Další pokles odbytu zaznamenaly také elektromobily. Ve třetím čtvrtletí dodal koncern Volkswagen celosvětově 189 400 elektrických aut, což je o 9,8 procenta méně než ve stejném období loni. Objem nevyřízených objednávek na elektromobily v západní Evropě zůstal beze změny přibližně na úrovni 170 000 vozů.

Skupina už na konci září snížila odhad odbytu na celý rok. Místo nárůstu až o tři procenta proti loňské hodnotě 9,2 milionu vozů nyní Volkswagen očekává odbyt pouze kolem devíti milionů vozů.

RELATED ARTICLES