Úterý, 8 října, 2024
Google search engine
DomůZpravodajstvíŘetězce chtějí expandovat. Ředitel fondu Realia Group v tom vidí šanci

Řetězce chtějí expandovat. Ředitel fondu Realia Group v tom vidí šanci

Rozhovor si také můžete poslechnout v audioverzi.

Realitnímu byznysu zaměřenému na obchody s nákupními parky pro diskontní řetězce se daří. Investorům do těchto nemovitostí se navíc s poklesem úrokových sazeb vrací chuť nakupovat. Jak již redakce SZ Byznys popsala, například fond ze skupiny Realia Group udělal v poslední době hned dvě akvizice tohoto typu nemovitostí.

„Komunikujeme s developery zaměřenými na výstavbu retailových parků, komunikujeme s nájemci, kdy je většinou tím hlavním hybatelem potravinářský řetězec. A pokud všichni svorně hlásí, že chtějí expandovat a expandují, tak to vnímám jako optimistickou náladu,“ řekl v pořadu Agenda SZ Byznys obchodní ředitel Realia Group Tomáš Oplíštil.

Například šéf řetězce Penny Market Florian Naegele odhaduje, že v Česku má tato značka prostor až pro dvě stovky nových prodejen. „Vidím na venkově obrovský potenciál. Míříme i do menších lokalit,“ sdělil v červencovém rozhovoru pro SZ Byznys.

Nákupní parky mají na rozdíl od obchodních center společné jen venkovní parkoviště. Z něj se vchází do každého obchodu zvlášť, chybí společný vnitřní prostor typický pro obchodní centra. Obchody v nákupních parcích si často pronajímají diskontní řetězce.

Přestože pro nemovitostní kupce byl tento typ budov atraktivní, tak i tento segment zažil v době vysokých úrokových sazeb z pohledu investorů ochlazení.

„Situace na trhu byla složitější. Prodával spíše jen ten, kdo musel. Ale to neznamenalo, že taková nemovitost byla atraktivní pro nás. Složitější bylo také financování, úvěry byly drahé,“ uvedl zástupce Realia Group Oplíštil.

Manažer rovněž připouští, že vyšší sazby se na čas odrazily i na oslabení přílivu nového kapitálu. S tím se potýkala většina hráčů na trhu, což se podle Oplíštila s poklesem sazeb začíná měnit.

„Vnímáme zrychlení přísunu kapitálu do fondu. Úrokové sazby jdou dolů. Takže fond, který cílí na výnos osm procent ročně, je najednou atraktivnější než termínovaný vklad za tři procenta,“ poznamenal obchodní šéf Realia Group.

Skupinu a fond Realia pomohl nastartovat kapitál od bývalého majitele distributora součástek Auto Kelly Josefa Kollera.

„Pozice Josefa Kollera byla naprosto zásadní na začátku. Při vytvoření fondu do něj vložil značný vlastní kapitál, řádově několik set milionů korun,“ popsal Oplíštil.

Ve fondu Realia je v současnosti kolem pěti set investorů. Do fondu vložili přibližně 850 milionů korun. Ve fondu je v současnosti 18 nákupních parků v hodnotě 2,2 miliardy korun.

Fond Realia je coby fond kvalifikovaných investorů určený pro movitější a zkušenější hráče na kapitálovém trhu. Na realitním trhu patří mezi nejznámější fondy tohoto typu například fond ze skupiny Accolade. Ta se však zaměřuje na průmyslové nemovitosti. V oblasti nákupních parků působí také například fondy investiční skupiny ZDR Investments.

Celý rozhovor je k dispozici v úvodním videu.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Řetězce chtějí expandovat. Ředitel fondu Realia Group v tom vidí šanci

Rozhovor si také můžete poslechnout v audioverzi.

Realitnímu byznysu zaměřenému na obchody s nákupními parky pro diskontní řetězce se daří. Investorům do těchto nemovitostí se navíc s poklesem úrokových sazeb vrací chuť nakupovat. Jak již redakce SZ Byznys popsala, například fond ze skupiny Realia Group udělal v poslední době hned dvě akvizice tohoto typu nemovitostí.

„Komunikujeme s developery zaměřenými na výstavbu retailových parků, komunikujeme s nájemci, kdy je většinou tím hlavním hybatelem potravinářský řetězec. A pokud všichni svorně hlásí, že chtějí expandovat a expandují, tak to vnímám jako optimistickou náladu,“ řekl v pořadu Agenda SZ Byznys obchodní ředitel Realia Group Tomáš Oplíštil.

Například šéf řetězce Penny Market Florian Naegele odhaduje, že v Česku má tato značka prostor až pro dvě stovky nových prodejen. „Vidím na venkově obrovský potenciál. Míříme i do menších lokalit,“ sdělil v červencovém rozhovoru pro SZ Byznys.

Nákupní parky mají na rozdíl od obchodních center společné jen venkovní parkoviště. Z něj se vchází do každého obchodu zvlášť, chybí společný vnitřní prostor typický pro obchodní centra. Obchody v nákupních parcích si často pronajímají diskontní řetězce.

Přestože pro nemovitostní kupce byl tento typ budov atraktivní, tak i tento segment zažil v době vysokých úrokových sazeb z pohledu investorů ochlazení.

„Situace na trhu byla složitější. Prodával spíše jen ten, kdo musel. Ale to neznamenalo, že taková nemovitost byla atraktivní pro nás. Složitější bylo také financování, úvěry byly drahé,“ uvedl zástupce Realia Group Oplíštil.

Manažer rovněž připouští, že vyšší sazby se na čas odrazily i na oslabení přílivu nového kapitálu. S tím se potýkala většina hráčů na trhu, což se podle Oplíštila s poklesem sazeb začíná měnit.

„Vnímáme zrychlení přísunu kapitálu do fondu. Úrokové sazby jdou dolů. Takže fond, který cílí na výnos osm procent ročně, je najednou atraktivnější než termínovaný vklad za tři procenta,“ poznamenal obchodní šéf Realia Group.

Skupinu a fond Realia pomohl nastartovat kapitál od bývalého majitele distributora součástek Auto Kelly Josefa Kollera.

„Pozice Josefa Kollera byla naprosto zásadní na začátku. Při vytvoření fondu do něj vložil značný vlastní kapitál, řádově několik set milionů korun,“ popsal Oplíštil.

Ve fondu Realia je v současnosti kolem pěti set investorů. Do fondu vložili přibližně 850 milionů korun. Ve fondu je v současnosti 18 nákupních parků v hodnotě 2,2 miliardy korun.

Fond Realia je coby fond kvalifikovaných investorů určený pro movitější a zkušenější hráče na kapitálovém trhu. Na realitním trhu patří mezi nejznámější fondy tohoto typu například fond ze skupiny Accolade. Ta se však zaměřuje na průmyslové nemovitosti. V oblasti nákupních parků působí také například fondy investiční skupiny ZDR Investments.

Celý rozhovor je k dispozici v úvodním videu.

RELATED ARTICLES