Pátek, 20 září, 2024
Google search engine
DomůZpravodajstvíDopravní podnik znovu vybral vítěze stavby části metra D, je jím opět...

Dopravní podnik znovu vybral vítěze stavby části metra D, je jím opět Subterra

Pražský dopravní podnik (DPP) znovu vyhodnotil tendr na stavbu druhé části metra D a vybral vítěze zakázky, kterým se opět stalo sdružení vedené firmou Subterra s cenou zhruba 30 miliard korun bez DPH. ČTK to sdělil vedoucí tiskového oddělení DPP Daniel Šabík. Vyjádření Subterry a sdružení PVM ČTK shání.

Tendr se týká úseku nové linky z Olbrachtovy na Nové Dvory. Výběr sdružení vedeného Subterrou loni napadlo u antimonopolního úřadu (ÚOHS) PVM mimo jiné kvůli údajným chybám v referencích vítěze. Pražský dopravní podnik následně zrušil výběr vítěze zakázky, ale nikoliv samotný tendr. O novém výběru dodavatele dnes podle Šabíka na základě jednomyslného doporučení hodnotící komise rozhodlo představenstvo podniku.

„K novým skutečnostem, které vzešly z podaných námitek si DPP zajistil nové podklady a informace. Na základě mimořádně detailního prověřování nabídek dodavatelů a dalších expertních a právních analýz pak ve věci DPP znovu rozhodl,“ uvedl dnes ředitel a předseda představenstva DPP Petr Witowski.

Druhou hodnocenou byla nabídka podaná sdružením vedeným společností STRABAG. Šabík doplnil, že z podnětů, které v souvislosti se zakázkou obdržel ÚOHS, se úřad již zabývá jen posledním, jenž podalo PVM kvůli svému vyloučení z tendru.

Stavba nové linky metra začala v roce 2022. Ve výstavbě je kilometrový úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova a navazovat má právě nyní řešený úsek z Olbrachtovy na Nové Dvory. Dále bude vybudována část z Nových Dvorů do Depa Písnice. Původní předpoklad dokončení byl rok 2029, kvůli sporům bude pravděpodobně posunut a zprovoznění se tak předpokládá v roce 2031.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Dopravní podnik znovu vybral vítěze stavby části metra D, je jím opět Subterra

Pražský dopravní podnik (DPP) znovu vyhodnotil tendr na stavbu druhé části metra D a vybral vítěze zakázky, kterým se opět stalo sdružení vedené firmou Subterra s cenou zhruba 30 miliard korun bez DPH. ČTK to sdělil vedoucí tiskového oddělení DPP Daniel Šabík. Vyjádření Subterry a sdružení PVM ČTK shání.

Tendr se týká úseku nové linky z Olbrachtovy na Nové Dvory. Výběr sdružení vedeného Subterrou loni napadlo u antimonopolního úřadu (ÚOHS) PVM mimo jiné kvůli údajným chybám v referencích vítěze. Pražský dopravní podnik následně zrušil výběr vítěze zakázky, ale nikoliv samotný tendr. O novém výběru dodavatele dnes podle Šabíka na základě jednomyslného doporučení hodnotící komise rozhodlo představenstvo podniku.

„K novým skutečnostem, které vzešly z podaných námitek si DPP zajistil nové podklady a informace. Na základě mimořádně detailního prověřování nabídek dodavatelů a dalších expertních a právních analýz pak ve věci DPP znovu rozhodl,“ uvedl dnes ředitel a předseda představenstva DPP Petr Witowski.

Druhou hodnocenou byla nabídka podaná sdružením vedeným společností STRABAG. Šabík doplnil, že z podnětů, které v souvislosti se zakázkou obdržel ÚOHS, se úřad již zabývá jen posledním, jenž podalo PVM kvůli svému vyloučení z tendru.

Stavba nové linky metra začala v roce 2022. Ve výstavbě je kilometrový úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova a navazovat má právě nyní řešený úsek z Olbrachtovy na Nové Dvory. Dále bude vybudována část z Nových Dvorů do Depa Písnice. Původní předpoklad dokončení byl rok 2029, kvůli sporům bude pravděpodobně posunut a zprovoznění se tak předpokládá v roce 2031.

RELATED ARTICLES