Neděle, 27 října, 2024
Google search engine
DomůZpravodajství„Tradice byla přemožena.“ Poslechněte si, jak se loučil pilot posledního letu ČSA

„Tradice byla přemožena.“ Poslechněte si, jak se loučil pilot posledního letu ČSA

Poslední komerční let ČSA odstartoval z pařížského letiště Charlese de Gaulla v sobotu ve 20:15 a na Letišti Václava Havla v Praze přistál kolem desáté hodiny.

Jeden z pasažérů zachytil, jak se kapitán letu rozloučil. Poděkoval cestujícím jménem všech zaměstnanců za důvěru a vzpomenul na dlouhou historii České aerolinie.

„Dámy a pánové, hovoří kapitán,“ ozvalo se z palubního reproduktoru. „Já bych chtěl jménem všech současných zaměstnanců ČSA poděkovat vám, našim cestujícím, že jste nám vždy důvěřovali a usedali do našich letadel s pocitem jistoty a bezpečí, které jsme vám s radostí a láskou poskytovali. České aerolinie dokázaly v turbulentním 20. století přežít všechny historické epochy, zvraty, kterými Česko a Slovensko prošlo počínaje nelehkými začátky letecké dopravy. Přežily období okupace, socialismu, divokých devadesátých let i následného nelehkého období charakterizovaného bojem s terorismem a globální pandemií. Bohužel historie a tradice byla přemožena rozhodnutím majitelů o ukončení provozní licence společnosti a tím i vlastně ukončení provozu pod značkou OK k dnešnímu dni,“ řekl pilot.

„Bylo nám smutnou povinností uzavřít tuto epochu a já osobně si z tohoto dne odnáším posílení svého přesvědčení, jak je důležité, aby se lidé v této zemi poučili z vlastní historie. A chyby, které učinili, aby již neopakovali,“ uzavřel svou řeč i historii českých národních aerolinek.

Nesmutní jen zaměstnanci ČSA, konec letů pod tradičním kódem OK prožívá zjevně celá letecká komunita.

Před budovou Úřadu pro civilní letectví u pražského letiště vlaje od pátku česká vlajka na půl žerdi. Na znamení smutku ji nechal do poloviny stožáru stáhnout ředitel Úřadu pro civilní letectví David Jágr.

„Zítra se uzavře něco, co tady bylo 101 let. Před námi a byla to společnost, která něco znamenala. Nelze zasahovat do svobodného rozhodování právnických osob, ale pocity lze vyjádřit i během nastávajícího státního svátku. Nedělám to často, ale občas ta vlajka musí vlát níž,“ napsal k tomu v pátek na facebook.

O konci ČSA čtěte:

Společnost ČSA se spojila se Smartwings. Důvodem jsou dlouhodobé finanční potíže ČSA. Lety nyní ponesou kód QS aerolinie Smartwings.

Smartwings budou nadále provozovat dva Airbusy A320 se zbarvením a tradičním kódem ČSA. Kromě toho získají stejný vzhled i čtyři menší Airbusy A220-300. První dva tyto letouny mají být dodány koncem roku 2024 a další dva v první polovině roku 2025.

Pro klienty ČSA zůstává vše beze změn. Značka ČSA a lety do současných destinací zůstávají zachovány. Cestující si mohou nadále kupovat letenky na webových stránkách ČSA i Smartwings a prostřednictvím stávajících distribučních kanálů.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

„Tradice byla přemožena.“ Poslechněte si, jak se loučil pilot posledního letu ČSA

Poslední komerční let ČSA odstartoval z pařížského letiště Charlese de Gaulla v sobotu ve 20:15 a na Letišti Václava Havla v Praze přistál kolem desáté hodiny.

Jeden z pasažérů zachytil, jak se kapitán letu rozloučil. Poděkoval cestujícím jménem všech zaměstnanců za důvěru a vzpomenul na dlouhou historii České aerolinie.

„Dámy a pánové, hovoří kapitán,“ ozvalo se z palubního reproduktoru. „Já bych chtěl jménem všech současných zaměstnanců ČSA poděkovat vám, našim cestujícím, že jste nám vždy důvěřovali a usedali do našich letadel s pocitem jistoty a bezpečí, které jsme vám s radostí a láskou poskytovali. České aerolinie dokázaly v turbulentním 20. století přežít všechny historické epochy, zvraty, kterými Česko a Slovensko prošlo počínaje nelehkými začátky letecké dopravy. Přežily období okupace, socialismu, divokých devadesátých let i následného nelehkého období charakterizovaného bojem s terorismem a globální pandemií. Bohužel historie a tradice byla přemožena rozhodnutím majitelů o ukončení provozní licence společnosti a tím i vlastně ukončení provozu pod značkou OK k dnešnímu dni,“ řekl pilot.

„Bylo nám smutnou povinností uzavřít tuto epochu a já osobně si z tohoto dne odnáším posílení svého přesvědčení, jak je důležité, aby se lidé v této zemi poučili z vlastní historie. A chyby, které učinili, aby již neopakovali,“ uzavřel svou řeč i historii českých národních aerolinek.

Nesmutní jen zaměstnanci ČSA, konec letů pod tradičním kódem OK prožívá zjevně celá letecká komunita.

Před budovou Úřadu pro civilní letectví u pražského letiště vlaje od pátku česká vlajka na půl žerdi. Na znamení smutku ji nechal do poloviny stožáru stáhnout ředitel Úřadu pro civilní letectví David Jágr.

„Zítra se uzavře něco, co tady bylo 101 let. Před námi a byla to společnost, která něco znamenala. Nelze zasahovat do svobodného rozhodování právnických osob, ale pocity lze vyjádřit i během nastávajícího státního svátku. Nedělám to často, ale občas ta vlajka musí vlát níž,“ napsal k tomu v pátek na facebook.

O konci ČSA čtěte:

Společnost ČSA se spojila se Smartwings. Důvodem jsou dlouhodobé finanční potíže ČSA. Lety nyní ponesou kód QS aerolinie Smartwings.

Smartwings budou nadále provozovat dva Airbusy A320 se zbarvením a tradičním kódem ČSA. Kromě toho získají stejný vzhled i čtyři menší Airbusy A220-300. První dva tyto letouny mají být dodány koncem roku 2024 a další dva v první polovině roku 2025.

Pro klienty ČSA zůstává vše beze změn. Značka ČSA a lety do současných destinací zůstávají zachovány. Cestující si mohou nadále kupovat letenky na webových stránkách ČSA i Smartwings a prostřednictvím stávajících distribučních kanálů.

RELATED ARTICLES