Sobota, 5 října, 2024
Google search engine
DomůSportPabiška vyráží na patnáctý Dakar, pojede postaru. Není to výlet na Kokořín,...

Pabiška vyráží na patnáctý Dakar, pojede postaru. Není to výlet na Kokořín, říká

728x90

Aby mohl jet kategorii Original by Motul, určené pro jezdce bez asistence, musel přesvědčit organizátory Rallye Dakar. „Asi se jim nezdálo, že jsem dvakrát dojel čtvrtý,“ líčil o nadcházejícím vystoupení na Rallye Dakar motocyklista David Pabiška. Slavný závod bude absolvovat už popatnácté, tentokrát ale sólo, tedy bez mechanika a další podpory.

Drsná kategorie, v níž je jezdec odkázán sám na sebe, je vlastně jakýmsi návratem k dávným kořenům Rallye Dakar na africkém kontinentu, kdy závodníci neměli zdaleka takové zázemí, jako v současnosti. Tato skupina motorkářů tak jako jediná naplňuje podstatu vytrvalostní motoristické soutěže, jak vypadala v minulém století.

„Kdo se v Original by Motul umístí na prvních třech místech, už příště nesmí jet, a tak jsem se musel ohradit, že jsem opravdu nebyl na pódiu,“ popisoval motocyklista, jehož čeká na Rallye Dakar jubilejní patnáctá účast, což z něj dělá jednoho z nejdéle sloužících českých dakaristů.

Poprvé startoval už v roce 2007, kdy se Dakar jel naposledy v Africe. Další ročníky nastřádal na jihoamerickém kontinentu, nyní bojuje s pouštními nástrahami v Saúdské Arábii.

„Jednou jsem jel jako navigátor v kamionu. Kromě roku 2022, kdy jsem musel odstoupit kvůli covidu, jsem závod pokaždé dokončil,“ poznamenal osmačtyřicetiletý motorkář, jehož nejlepším výsledkem v absolutním pořadí je osmnácté místo z roku 2014.

Original by Motul nebo-li Malle Moto, jak se motorkářské třídě bez mechanika také říká, jedou závodníci s červenými čísly a Pabiška nezastírá, že je pro něj ne nepodstatnou výhodou ekonomická stránka. „Kdybych jel hlavní soutěž s mechanikem, náklady by se zvýšily o půldruhého milionu. Takhle ušetřím.“

Dakar podle něj není o rychlosti. „Snažím se o jízdě a navigaci přemýšlet. Rád jdu proti proudu a vždycky mě potěší, když porazím někoho z elitní kategorie, kdo jede vabank. Oni pak jen koukají a ptají se, co tam mezi nimi dělám,“ culil se Pabiška, který nechtěl vyslovit cíl, s jakým na Dakar jede. Není však tajemstvím, že to jsou stupně vítězů.

Hlavně stihnout letadlo

Hodně se mluví o osmačtyřicetihodinové etapě v dunách. Její trasa povede čtvrtou největší pouští na světě Rub al-Chálí a každý závodník nebo posádka si sami určí, jakou část asi 584 km dlouhé trasy absolvuje první a druhý den.

„Náročnost 48h chrono se těžko odhaduje. Zvlášť když do jednoho z provizorních bivaků musíme dorazit do čtyř odpoledne. Bude to zajímavé i z toho důvodu, že potom nás čekál etecký přesun do Rijádu. Bude potřeba stihnout odlet, jinak by asi nezbývalo nic jiného, než těch 800 kilometrů ujet, a to by ukrojilo značnou část dne odpočinku. Takže bude potřeba myslet i o den dopředu,“ přemítal.

„Chci jet v klidu, abych nedopadl jako dřív, když jsem se na začátku zranil, a pak dva týdny pokračoval v bolestech,“ vykládal jezdec, jehož čeká po dojetí každé etapy pod dohledem komisaře servisování a opravy svého stroje.

Teprve pak může myslet na sebe. Organizátoři mu přepravují stan, tašku s osobními věcmi a nářadím.

Rallye Dakar se pojede již popáté v Saúdské Arábii. Startuje se 5. ledna 2024 v Alule na západě Arabského poloostrova, trasa pouštní soutěže pak zamíří na východ. Do cílového města Janbú na pobřeží Rudého moře posádky doputují 19. ledna.

Zdroj: se svolením Ivany Roháčkové

Z Čechům jede v Original by Motul ještě Libor Podmol. „Je dobře, že tam budeme dva. Je to fajn kluk, těším se na spolupráci,“ usmál se rodák z Liberce. „Do prologu vstoupím s velkým respektem a pokorou, protože to bude sakra těžký. Snad to dostrkám až do Janbú, ale do Saúdské Arábie jedu závodit. Není to výlet na Kokořín.“

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Pabiška vyráží na patnáctý Dakar, pojede postaru. Není to výlet na Kokořín, říká

728x90

Aby mohl jet kategorii Original by Motul, určené pro jezdce bez asistence, musel přesvědčit organizátory Rallye Dakar. „Asi se jim nezdálo, že jsem dvakrát dojel čtvrtý,“ líčil o nadcházejícím vystoupení na Rallye Dakar motocyklista David Pabiška. Slavný závod bude absolvovat už popatnácté, tentokrát ale sólo, tedy bez mechanika a další podpory.

Drsná kategorie, v níž je jezdec odkázán sám na sebe, je vlastně jakýmsi návratem k dávným kořenům Rallye Dakar na africkém kontinentu, kdy závodníci neměli zdaleka takové zázemí, jako v současnosti. Tato skupina motorkářů tak jako jediná naplňuje podstatu vytrvalostní motoristické soutěže, jak vypadala v minulém století.

„Kdo se v Original by Motul umístí na prvních třech místech, už příště nesmí jet, a tak jsem se musel ohradit, že jsem opravdu nebyl na pódiu,“ popisoval motocyklista, jehož čeká na Rallye Dakar jubilejní patnáctá účast, což z něj dělá jednoho z nejdéle sloužících českých dakaristů.

Poprvé startoval už v roce 2007, kdy se Dakar jel naposledy v Africe. Další ročníky nastřádal na jihoamerickém kontinentu, nyní bojuje s pouštními nástrahami v Saúdské Arábii.

„Jednou jsem jel jako navigátor v kamionu. Kromě roku 2022, kdy jsem musel odstoupit kvůli covidu, jsem závod pokaždé dokončil,“ poznamenal osmačtyřicetiletý motorkář, jehož nejlepším výsledkem v absolutním pořadí je osmnácté místo z roku 2014.

Original by Motul nebo-li Malle Moto, jak se motorkářské třídě bez mechanika také říká, jedou závodníci s červenými čísly a Pabiška nezastírá, že je pro něj ne nepodstatnou výhodou ekonomická stránka. „Kdybych jel hlavní soutěž s mechanikem, náklady by se zvýšily o půldruhého milionu. Takhle ušetřím.“

Dakar podle něj není o rychlosti. „Snažím se o jízdě a navigaci přemýšlet. Rád jdu proti proudu a vždycky mě potěší, když porazím někoho z elitní kategorie, kdo jede vabank. Oni pak jen koukají a ptají se, co tam mezi nimi dělám,“ culil se Pabiška, který nechtěl vyslovit cíl, s jakým na Dakar jede. Není však tajemstvím, že to jsou stupně vítězů.

Hlavně stihnout letadlo

Hodně se mluví o osmačtyřicetihodinové etapě v dunách. Její trasa povede čtvrtou největší pouští na světě Rub al-Chálí a každý závodník nebo posádka si sami určí, jakou část asi 584 km dlouhé trasy absolvuje první a druhý den.

„Náročnost 48h chrono se těžko odhaduje. Zvlášť když do jednoho z provizorních bivaků musíme dorazit do čtyř odpoledne. Bude to zajímavé i z toho důvodu, že potom nás čekál etecký přesun do Rijádu. Bude potřeba stihnout odlet, jinak by asi nezbývalo nic jiného, než těch 800 kilometrů ujet, a to by ukrojilo značnou část dne odpočinku. Takže bude potřeba myslet i o den dopředu,“ přemítal.

„Chci jet v klidu, abych nedopadl jako dřív, když jsem se na začátku zranil, a pak dva týdny pokračoval v bolestech,“ vykládal jezdec, jehož čeká po dojetí každé etapy pod dohledem komisaře servisování a opravy svého stroje.

Teprve pak může myslet na sebe. Organizátoři mu přepravují stan, tašku s osobními věcmi a nářadím.

Rallye Dakar se pojede již popáté v Saúdské Arábii. Startuje se 5. ledna 2024 v Alule na západě Arabského poloostrova, trasa pouštní soutěže pak zamíří na východ. Do cílového města Janbú na pobřeží Rudého moře posádky doputují 19. ledna.

Zdroj: se svolením Ivany Roháčkové

Z Čechům jede v Original by Motul ještě Libor Podmol. „Je dobře, že tam budeme dva. Je to fajn kluk, těším se na spolupráci,“ usmál se rodák z Liberce. „Do prologu vstoupím s velkým respektem a pokorou, protože to bude sakra těžký. Snad to dostrkám až do Janbú, ale do Saúdské Arábie jedu závodit. Není to výlet na Kokořín.“

RELATED ARTICLES