Neděle, 27 října, 2024
Google search engine
DomůSportMotorsportOdolný Bagnaia slaví v mokrém závodě MotoGP v Thajsku, lídr MS Martín...

Odolný Bagnaia slaví v mokrém závodě MotoGP v Thajsku, lídr MS Martín má však stále vše ve svých rukou

728x90

Fantastický výkon v těžkých podmínkách pro úřadujícího šampiona Francesca „Pecca“ Bagnaiu, který ovládl deštěm ovlivněnou VC Thajska. Ani deváté letošní vítězství v hlavním závodě MotoGP 27letému Italovi však negarantuje návrat do čela MS. Druhý v cíli Jorge Martín limitoval škody a totožnými výsledky až do konce sezóny si nadále může zařídit letošní titul mistra světa. Bagnaia a Martín na okruhu Chang slavili na pódiu společně s Pedrem Acostou po jeho útoku v závěru závodu na kolegy z KTM.

Pecco Bagnaia zkrotil promočený thajský asfalt a zapsal si letošní devátý velký triumf sezóny

Lídr MS Jorge Martín dokončil druhý, i přes zkrácení bodového náskoku má nadále titul ve svých rukou

Stupně vítězů po brilantním závěru závodu si přisvojil Pedro Acosta, Márquez a Bastianini upadli

Letošní sezóna MotoGP míří k dalšímu majestátnímu vyvrcholení, v hlavních rolích podruhé za sebou Pecco Bagnaia a Jorge Martín. Osmnáctý podnik z dvaceti celkově se odehrál na Mezinárodním okruhu Chang v rámci VC Thajska, do níž vstupoval lídr MS Martín s 20bodovým náskokem na úřadujícího mistra světa Bagnaiu.

S uvážením na dlouho nevídanou dominanci jedné stáje, v letošním případě Ducati, slibovala GP Thajska další souboj těchto hlavních adeptů na titul přímo na trati, aniž by jiní jezdci z ostatních továren příliš do této bitvy promlouvali. Bagnaiu a Martína však nadále neopouštěla hrozba ztráty cenných bodů jejich kolegy z Ducati Marca Márqueze a Eneu Bastianiniho, kteří neměli nyní již mnoho co ztratit.

Kvalifikaci si ovšem s přehledem podmanil Bagnaia ziskem 22. kariérní pole position. Týmový kolega a krajan Bastianini odděloval v první řadě jeho a Martína i přes Španělův pád v závěru Q2. Márquez upadl jen pár sekund před Martínem a zbyla mu pouze pátá příčka na roštu.

Sprint ale byl doménou Bastianiniho, jenž využil dramat za sebou nejen při startu krátkého závodu. Ital vítězil před Martínem, který před hlavním závodem navýšil náskok na třetího v cíli Bagnaiu na 22 bodů v čele šampionátu.

Déšť a mokrá trať přidávají na dramatu, upadaná první polovina závodu

Závod Moto2, jenž předcházel velké ceně premier class, předčasně zastavilo ředitelství závodu kvůli příchozímu silnému lijáku. Mokré provazy z hustých mračen ovšem nepřestávaly se linout a GP Thajska kategorie MotoGP se odehrála kompletně na pneumatikách do deště. Náročnou situaci pro všechny závodníky potvrdil již v observačním kole Álex Márquez pádem těsně před vjezdem do boxů.

Bagnaia vyrážel sice z pole position, start se ale dvojnásobnému mistru světa MotoGP nevydařil a do první zatáčky Ital vjížděl až okolo pátého místa. Naopak jeho bezprostřední rival Martín vystřelil do vedení, jenž si udržel i po výjezdu na dlouhou zadní rovinku. Bagnaia nakonec získal pár pozic zpátky vůči Marcu Márquezovi a skvěle startujícímu Fabiu Quartararovi na yamaze, ale opět dovolil Martínovi zdolat jej po startu stejně jako v sobotním sprintu.

Martín sice na brzdách do třetí zatáčky nechtěně volil dlouhou stopu, jež umožnila Bagnaiovi přitáhnout se na jeho pravobok, na výjezdu nicméně 26letý Španěl udržel vedení. Takřka mimo záběry kamer se Bastianini po startu z druhé pozice propadl na konci úvodního kola až na průběžné třinácté místo.

Za vedoucím duem probíhaly srdnaté bitvy o vyšší příčky. Pedro Acosta útočil v druhém kole na Quartarara pro čtvrté místo, avšak výjezdem mimo stopu v třetí zatáčce umožnil Bradu Binderovi své štěstí potrápit Francouze.

Opatrné tempo zejména lídrů závodu znamenalo semknuté pole napříč všemi 22 jezdci. Tento počet se ale postupně krátil pády několika pilotů v těsné sekvenci. Nejprve odpadl ze závodu Marco Bezzecchi ve čtvrtém kole.

Následoval jej Quartararo, ovšem nezaviněně poté, co jej nevybíravě sundal Franco Morbidelli. „Crashfestu“ se zúčastnili posléze i Lorenzo Savadori, Raúl Fernández a hříšník Morbidelli, jenž chvilku před svým pádem absolvoval trest dlouhého kola.

Dramatické momenty velkých jmen, „Profesor“ Bagnaia v akci

Zatímco závodníci v druhé polovině pole padali jako hrušky, na čele Martín držel vedení závodu. Nikoliv však na dlouho, v pátém kole v třetí zatáčce chyboval výjezdem mimo ideální stopu. Přepustil tak nejen Bagnaiu do čela, ale i Márqueze před sebe. Martín se po propadu na třetí pozici raději prozatím stáhl a sledoval Márqueze, jak se každým kolem přibližuje Bagnaiovi.

Po pár okruzích taktické analýzy Bagnaiova jezdeckého stylu se Márquez vydal v devátém kole k prvním útoku. Bagnaia dokázal však na výjezdu z poslední zatáčky využít lepší trakce a chytře ubránil první pozici. Vzájemným zdržením v důsledku jejich souboje se Martín zpátky přitáhl do boje o vítězství. Nedobrovolným výletem mimo trať o kolo později však přinutil Martína znovu vyčkat na další příležitost.

Ve třináctém kole se Márquez pokusil o stejný manévr jako předtím, Bagnaia ovšem vyřídil situaci totožným řešením. Následující okruh nicméně nabídl dvojnásobné drama pro Italovy pronásledovatele. Márquezovi se v osmé zatáčce zavřelo přední kolo a i přes typický „márquezovský“ záchranný manévr 31letý jezdec upadl. Martína, kroužící za Márquezem, málem postihla tatáž pohroma. Ovšem naštěstí pro lídra MS skončila dechberoucí situace, jež mohla otočit situaci v šampionátu vzhůru nohama, pouze a jen vyjetím mimo trať.

Bagnaia s přispěním dramatických momentů za sebou nabral rázem náskok větší než dvě a půl sekundy na jistě extrémně vyplašeného Martína. Márquez sice nasedl zpět na svou ducati, avšak na trať se vrátil do prostředí mimo bodované příčky.

Bagnaia se nenechal vynervovat a metronomickým stylem udržoval vedení VC Thajska před Martínem. Šance na nečekané stupně vítězů se tak otevřela grupě pilotů KTM s Jackem Millerem na prozatímním třetím místě.

Bagnaia odpovídá hvězdným vítězstvím, Acosta vypaluje rybník stájovým kolegům

Rozdíl takřka tří sekund mezi Bagnaiou a Martínem nejspíše přiměl Španěla nikam se nehonit a uznat dílčí porážku. Bagnaia však zároveň svou profesorskou jízdou dokazoval, že i na mokru dokáže udržet nervy na uzdě.

O akci se tak starala nejen skupina za Martínem, ale s přispěním režie se předvedli i závodnici v druhé části pole. Po startu z poslední pozice Álex Márquez bojoval o top 10 s jezdci Hondy, kteří po pádech soupeřů si jeli pro slušný výsledek na bodech.

Na body stále ještě mysleli jak Márquez, tak i Bastianini, který to zahodil takřka nevědomky pro mnohé v moment havárie Márqueze. Osminásobný šampion se šest kol před koncem zahákl na konec skupiny bojující o desáté místo. Již pokoření první překážky v podobě Takaakiho Nakagamiho nicméně představovalo nesnadnou výzvu pro Márqueze.

Zatímco Bagnaia a Martín hlídali na čele každičký svůj průjezd zatáčkami, za nimi Acosta útoky na kolegy z KTM prohlašoval, že on je lídrem rakouské stáje. Nejprve si pět kol před koncem poradil 20letý nováček seriálu s Binderem, posléze zahájil výpad na Millera.

Australana báječně zdolal Acosta v předposledním okruhu, zatímco Binder ztratil místenku v top 5 vůči Fabiovi Di Giannantoniovi. Ani Miller si nakonec neuhlídal dojezd před Italem, jenž se předčasně rozloučil se sezónou skvělým čtvrtým místem.

Na čele se však po průjezdu pod šachovnicovou vlajkou emotivně slavil důležitý triumf v boji o titul. Znamenité vítězství ve VC Thajska si připsal Bagnaia před Martínem a Acostou. Druhý muž celkového pořadí MS svou devátou výhrou v hlavním závodě MotoGP stáhl náskok Martína v šampionátu jezdců na 17 bodů. Matematika ale nadále hraje do karet Martínovi, jemuž dojezdy na druhých místech až do konce sezóny stačí pro vlastní zisk titulu mistra světa.

Výsledky Velké ceny Thajska MotoGP (závod 18/20, 26 kol = 118,404 km; pouze top 10):

1. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 43:38.1082. Jorge Martín (Špa., Ducati) +2.9053. Pedro Acosta (Špa., KTM) +3.8004. Fabio Di Giannantonio (Ita., Ducati) +4.6365. Jack Miller (Aus., KTM) +5.5326. Brad Binder (RJA, KTM) +5.8987. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) +8.4988. Johann Zarco (Fra., Honda) +17.6729. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) +18.58810. Álex Márquez (Špa., Ducati) +21.163

Průběžné pořadí jezdců MotoGP v sezóně 2024 (po závodě 18/20; pouze top 10):

1. Jorge Martín (Špa., Ducati) 4532. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 4363. Marc Márquez (Špa., Ducati) 3554. Enea Bastianini (Ita., Ducati) 3455. Brad Binder (RJA, KTM) 2036. Pedro Acosta (Špa., KTM) 1977. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) 1808. Fabio Di Giannantonio (Ita., Ducati) 1659. Franco Morbidelli (Ita., Ducati) 15510. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) 143

Zdroj: MotoGP, X

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Odolný Bagnaia slaví v mokrém závodě MotoGP v Thajsku, lídr MS Martín má však stále vše ve svých rukou

728x90

Fantastický výkon v těžkých podmínkách pro úřadujícího šampiona Francesca „Pecca“ Bagnaiu, který ovládl deštěm ovlivněnou VC Thajska. Ani deváté letošní vítězství v hlavním závodě MotoGP 27letému Italovi však negarantuje návrat do čela MS. Druhý v cíli Jorge Martín limitoval škody a totožnými výsledky až do konce sezóny si nadále může zařídit letošní titul mistra světa. Bagnaia a Martín na okruhu Chang slavili na pódiu společně s Pedrem Acostou po jeho útoku v závěru závodu na kolegy z KTM.

Pecco Bagnaia zkrotil promočený thajský asfalt a zapsal si letošní devátý velký triumf sezóny

Lídr MS Jorge Martín dokončil druhý, i přes zkrácení bodového náskoku má nadále titul ve svých rukou

Stupně vítězů po brilantním závěru závodu si přisvojil Pedro Acosta, Márquez a Bastianini upadli

Letošní sezóna MotoGP míří k dalšímu majestátnímu vyvrcholení, v hlavních rolích podruhé za sebou Pecco Bagnaia a Jorge Martín. Osmnáctý podnik z dvaceti celkově se odehrál na Mezinárodním okruhu Chang v rámci VC Thajska, do níž vstupoval lídr MS Martín s 20bodovým náskokem na úřadujícího mistra světa Bagnaiu.

S uvážením na dlouho nevídanou dominanci jedné stáje, v letošním případě Ducati, slibovala GP Thajska další souboj těchto hlavních adeptů na titul přímo na trati, aniž by jiní jezdci z ostatních továren příliš do této bitvy promlouvali. Bagnaiu a Martína však nadále neopouštěla hrozba ztráty cenných bodů jejich kolegy z Ducati Marca Márqueze a Eneu Bastianiniho, kteří neměli nyní již mnoho co ztratit.

Kvalifikaci si ovšem s přehledem podmanil Bagnaia ziskem 22. kariérní pole position. Týmový kolega a krajan Bastianini odděloval v první řadě jeho a Martína i přes Španělův pád v závěru Q2. Márquez upadl jen pár sekund před Martínem a zbyla mu pouze pátá příčka na roštu.

Sprint ale byl doménou Bastianiniho, jenž využil dramat za sebou nejen při startu krátkého závodu. Ital vítězil před Martínem, který před hlavním závodem navýšil náskok na třetího v cíli Bagnaiu na 22 bodů v čele šampionátu.

Déšť a mokrá trať přidávají na dramatu, upadaná první polovina závodu

Závod Moto2, jenž předcházel velké ceně premier class, předčasně zastavilo ředitelství závodu kvůli příchozímu silnému lijáku. Mokré provazy z hustých mračen ovšem nepřestávaly se linout a GP Thajska kategorie MotoGP se odehrála kompletně na pneumatikách do deště. Náročnou situaci pro všechny závodníky potvrdil již v observačním kole Álex Márquez pádem těsně před vjezdem do boxů.

Bagnaia vyrážel sice z pole position, start se ale dvojnásobnému mistru světa MotoGP nevydařil a do první zatáčky Ital vjížděl až okolo pátého místa. Naopak jeho bezprostřední rival Martín vystřelil do vedení, jenž si udržel i po výjezdu na dlouhou zadní rovinku. Bagnaia nakonec získal pár pozic zpátky vůči Marcu Márquezovi a skvěle startujícímu Fabiu Quartararovi na yamaze, ale opět dovolil Martínovi zdolat jej po startu stejně jako v sobotním sprintu.

Martín sice na brzdách do třetí zatáčky nechtěně volil dlouhou stopu, jež umožnila Bagnaiovi přitáhnout se na jeho pravobok, na výjezdu nicméně 26letý Španěl udržel vedení. Takřka mimo záběry kamer se Bastianini po startu z druhé pozice propadl na konci úvodního kola až na průběžné třinácté místo.

Za vedoucím duem probíhaly srdnaté bitvy o vyšší příčky. Pedro Acosta útočil v druhém kole na Quartarara pro čtvrté místo, avšak výjezdem mimo stopu v třetí zatáčce umožnil Bradu Binderovi své štěstí potrápit Francouze.

Opatrné tempo zejména lídrů závodu znamenalo semknuté pole napříč všemi 22 jezdci. Tento počet se ale postupně krátil pády několika pilotů v těsné sekvenci. Nejprve odpadl ze závodu Marco Bezzecchi ve čtvrtém kole.

Následoval jej Quartararo, ovšem nezaviněně poté, co jej nevybíravě sundal Franco Morbidelli. „Crashfestu“ se zúčastnili posléze i Lorenzo Savadori, Raúl Fernández a hříšník Morbidelli, jenž chvilku před svým pádem absolvoval trest dlouhého kola.

Dramatické momenty velkých jmen, „Profesor“ Bagnaia v akci

Zatímco závodníci v druhé polovině pole padali jako hrušky, na čele Martín držel vedení závodu. Nikoliv však na dlouho, v pátém kole v třetí zatáčce chyboval výjezdem mimo ideální stopu. Přepustil tak nejen Bagnaiu do čela, ale i Márqueze před sebe. Martín se po propadu na třetí pozici raději prozatím stáhl a sledoval Márqueze, jak se každým kolem přibližuje Bagnaiovi.

Po pár okruzích taktické analýzy Bagnaiova jezdeckého stylu se Márquez vydal v devátém kole k prvním útoku. Bagnaia dokázal však na výjezdu z poslední zatáčky využít lepší trakce a chytře ubránil první pozici. Vzájemným zdržením v důsledku jejich souboje se Martín zpátky přitáhl do boje o vítězství. Nedobrovolným výletem mimo trať o kolo později však přinutil Martína znovu vyčkat na další příležitost.

Ve třináctém kole se Márquez pokusil o stejný manévr jako předtím, Bagnaia ovšem vyřídil situaci totožným řešením. Následující okruh nicméně nabídl dvojnásobné drama pro Italovy pronásledovatele. Márquezovi se v osmé zatáčce zavřelo přední kolo a i přes typický „márquezovský“ záchranný manévr 31letý jezdec upadl. Martína, kroužící za Márquezem, málem postihla tatáž pohroma. Ovšem naštěstí pro lídra MS skončila dechberoucí situace, jež mohla otočit situaci v šampionátu vzhůru nohama, pouze a jen vyjetím mimo trať.

Bagnaia s přispěním dramatických momentů za sebou nabral rázem náskok větší než dvě a půl sekundy na jistě extrémně vyplašeného Martína. Márquez sice nasedl zpět na svou ducati, avšak na trať se vrátil do prostředí mimo bodované příčky.

Bagnaia se nenechal vynervovat a metronomickým stylem udržoval vedení VC Thajska před Martínem. Šance na nečekané stupně vítězů se tak otevřela grupě pilotů KTM s Jackem Millerem na prozatímním třetím místě.

Bagnaia odpovídá hvězdným vítězstvím, Acosta vypaluje rybník stájovým kolegům

Rozdíl takřka tří sekund mezi Bagnaiou a Martínem nejspíše přiměl Španěla nikam se nehonit a uznat dílčí porážku. Bagnaia však zároveň svou profesorskou jízdou dokazoval, že i na mokru dokáže udržet nervy na uzdě.

O akci se tak starala nejen skupina za Martínem, ale s přispěním režie se předvedli i závodnici v druhé části pole. Po startu z poslední pozice Álex Márquez bojoval o top 10 s jezdci Hondy, kteří po pádech soupeřů si jeli pro slušný výsledek na bodech.

Na body stále ještě mysleli jak Márquez, tak i Bastianini, který to zahodil takřka nevědomky pro mnohé v moment havárie Márqueze. Osminásobný šampion se šest kol před koncem zahákl na konec skupiny bojující o desáté místo. Již pokoření první překážky v podobě Takaakiho Nakagamiho nicméně představovalo nesnadnou výzvu pro Márqueze.

Zatímco Bagnaia a Martín hlídali na čele každičký svůj průjezd zatáčkami, za nimi Acosta útoky na kolegy z KTM prohlašoval, že on je lídrem rakouské stáje. Nejprve si pět kol před koncem poradil 20letý nováček seriálu s Binderem, posléze zahájil výpad na Millera.

Australana báječně zdolal Acosta v předposledním okruhu, zatímco Binder ztratil místenku v top 5 vůči Fabiovi Di Giannantoniovi. Ani Miller si nakonec neuhlídal dojezd před Italem, jenž se předčasně rozloučil se sezónou skvělým čtvrtým místem.

Na čele se však po průjezdu pod šachovnicovou vlajkou emotivně slavil důležitý triumf v boji o titul. Znamenité vítězství ve VC Thajska si připsal Bagnaia před Martínem a Acostou. Druhý muž celkového pořadí MS svou devátou výhrou v hlavním závodě MotoGP stáhl náskok Martína v šampionátu jezdců na 17 bodů. Matematika ale nadále hraje do karet Martínovi, jemuž dojezdy na druhých místech až do konce sezóny stačí pro vlastní zisk titulu mistra světa.

Výsledky Velké ceny Thajska MotoGP (závod 18/20, 26 kol = 118,404 km; pouze top 10):

1. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 43:38.1082. Jorge Martín (Špa., Ducati) +2.9053. Pedro Acosta (Špa., KTM) +3.8004. Fabio Di Giannantonio (Ita., Ducati) +4.6365. Jack Miller (Aus., KTM) +5.5326. Brad Binder (RJA, KTM) +5.8987. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) +8.4988. Johann Zarco (Fra., Honda) +17.6729. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) +18.58810. Álex Márquez (Špa., Ducati) +21.163

Průběžné pořadí jezdců MotoGP v sezóně 2024 (po závodě 18/20; pouze top 10):

1. Jorge Martín (Špa., Ducati) 4532. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 4363. Marc Márquez (Špa., Ducati) 3554. Enea Bastianini (Ita., Ducati) 3455. Brad Binder (RJA, KTM) 2036. Pedro Acosta (Špa., KTM) 1977. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) 1808. Fabio Di Giannantonio (Ita., Ducati) 1659. Franco Morbidelli (Ita., Ducati) 15510. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) 143

Zdroj: MotoGP, X

RELATED ARTICLES