Neděle, 6 října, 2024
Google search engine
DomůSportMotorsportNepřemožitelný Bagnaia sfoukl konkurenci v japonském Motegi, Martín druhým místem limitoval škody

Nepřemožitelný Bagnaia sfoukl konkurenci v japonském Motegi, Martín druhým místem limitoval škody

728x90

Velká cena Japonska se, co se týče množství dramatu na trati, nezařadila mezi nejpamátnější závody sezóny. Dominantním způsobem si pro letošní osmé vítězství ve velké ceně dojel Francesco „Pecco“ Bagnaia. Stupně vítězů na okruhu v Motegi navštívili tradiční čelní protagonisté Jorge Martín a Marc Márquez. Lídr MS po druhém místě v cíli si čtyři závody do konce drží již jen 10bodový náskok na Bagnaiu.

Přímočarý závod v japonském Motegi opanoval Pecco Bagnaia, v neděli zvítězil letos poosmé

Druhé místo za Bagnaiou bral Jorge Martín, stupně vítězů doplnil Marc Márquez

Bodový rozdíl v čele šampionátu se čtyři podniky před koncem sezóny ztenčil na deset bodů

Královská třída MS silničních motocyklů se Velkou cenou Japonska na okruhu v Motegi zase o něco přiblížila velkolepému finále ve Valencii. Zatímco nejslabší kubatura Moto3 již zná svého šampiona Davida Alonsa a díky Ai Ogurovi se i v Moto2 zdá, že je rozhodnuto, souboj o titul v premier class rozhodně nekončí a téměř jistě nenalezne své rozuzlení až právě do závěrečného podniku.

Kvalifikace v sobotu dopoledne nicméně patřila nováčkovi Pedru Acostovi. 20letý Španěl se v následném sprintu dokonce nacházel tři a půl kola před slavným triumfem. Ovšem jeho smolný pád daroval třetí sprintový triumf v řadě úřadujícímu mistru světa Peccu Bagnaiovi. 27letý Ital v bitvě o titul stáhl šest bodů poté, co Jorge Martín dokončil krátký závod čtvrtý.

Bagnaia vzhůru do čela, Acosta znovu promarňuje úžasný výsledek

Acosta díky sprintům získal druhou šanci proměnit své debutové pole position v premiérový triumf v jakémkoliv závodě MotoGP. Ovšem stejně jako o den předtím se do pozice jedna prodral Bagnaia z druhého místa na roštu. Acosta sice nehodlal Itala pustit před sebe a do úvodních zatáček jeli kolo na kolo. Nakonec ale znovu musela 20letá hvězda smířit s rolí pronásledovatele.

Stáj KTM ovšem stále držela svá želízka na solidních příčkách. Acosta kroužil úvodní kola za lídrem Bagnaiou, do top 5 se dostalo i tovární duo rakouské značky Brad Binder a Jack Miller. Stála před nimi však velmi obtížná výzva konkurovat čtyřem mužům v čele šampionátu. Jorge Martín, Marc Márquez a Enea Bastianini se totiž po startu vyšvihli do top 6 a trvalo jen několik málo kol, než se status quo ustálilo s čtveřicí pilotů Ducati v top 4.

Kam však, lze se tázat, zmizel potom Acosta? Zmiňovanému nastolení status quo totiž Španěl ve službách týmu GasGas ultimátně dopomohl pádem ve na konci třetího kola. Acosta si tak letošní víkend v Motegi po havárii i ve sprintu rozhodně nezarámuje. Tato chyba tak předala lídrovi závodu Bagnaiovi náskok přibližně 1,5 sekundy na již druhého Martína.

Acosta zvedl svůj stroj a vyrazil zpátky do závodu, ovšem s obrovskou ztrátou. Tak velkou, že v osmém kole přepustil Bagnaiu a několik ostatních jezdců před sebe o celé jedno kolo. Katastrofu týmu GasGas zpečetil pád kolegy Acosty Augusto Fernández.

Aby se nezapomnělo na všechny bouračky prvních kol závodu, po startu ještě kolidovali Álex Márquez a Joan Mir. Druhý jmenovaný se ovšem po kontaktu držel dlouho v sedle motocyklu. Zaháknutý stroj Márqueze jej ale nakonec poslal k zemi nedaleko od vstupu do boxové uličky.

Bílé vlajky neznemožňují oslňující vládu Bagnai v Japonsku

Poté, co si skupina čelních jezdců MotoGP na strojích Ducati poradila se soupeři z KTM, zavlály na moment okolo desátého kola bílé vlajky. Tato signalizace obecně v závodech MotoGP znamená možnost výměny motocyklů z důvodu příchozího deště.

Pouze proměnlivé podmínky mohly zdramatizovat takřka jistý a pohodový dojezd minimálně předních jezdců do cíle. Mezi vedoucí čtveřicí totiž narůstaly časové rozdíly, zejména mezi druhým Martínem a třetím Márquezem. Martín sám sice nenechával Bagnaiu vydechnout, to samé platilo i pro Bastianiniho vůči Márquezovi, bohužel pro fanoušky se prozatím neschylovalo k žádné akci. Pouze Maverick Viñales přispěl vlastním pádem v páté zatáčce.

V druhé polovině závodu naděje v jakékoliv drama v boji o stupně vítězů stouply po chybě Márqueze do první zatáčky, po níž se Bastianini blíže přitáhl, a po stažení náskoku Bagnai Martínem pod jednu sekundu. Budoucí týmoví kolegové v rudém ale nenechali nic všanc a své polštáře až do konce závodu udržovaly na přibližně stejných hodnotách.

Dvě kola před koncem Martín evidentně vzdal svůj nátlak. Bagnaia zpátky uskočil na rozdíl 1,5 sekundy, který udržel až do šachovnicové vlajky. 27letý Ital ovládl VC Japonska před Martínem, Márquezem a Bastianinim. Top 5 ještě stihl skórovat Franco Morbidelli po manévru na Bindera tři kola do konce.

Bagnaia zaznamenal v Motegi svůj osmý nedělní úspěch, dvanácté nedělní pódium a po přičtení sprintů celkem čtrnácté vítězství. Náskok Martína v čele MS tak činí před sedmnáctým závodem sezóny v Austrálii deset bodů.

Výsledky Velké ceny Japonska MotoGP (závod 16/20, 24 kol = 115,224 km; pouze top 10):

1. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 42:09.7902. Jorge Martín (Špa., Ducati) +1.1893. Marc Márquez (Špa., Ducati) +3.8224. Enea Bastianini (Ita., Ducati) +4.3585. Franco Morbidelli (Ita., Ducati) +17.9406. Brad Binder (RJA, KTM) +18.5027. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) +19.3718. Fabio Di Giannantonio (Ita., Ducati) +20.1999. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) +30.44210. Jack Miller (Aus., KTM) +31.184

Průběžné pořadí jezdců MotoGP v sezóně 2024 (po závodě 16/20; pouze top 10):

1. Jorge Martín (Špa., Ducati) 3922. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 3823. Enea Bastianini (Ita., Ducati) 3134. Marc Márquez (Špa., Ducati) 3115. Brad Binder (RJA, KTM) 1836. Pedro Acosta (Špa., KTM) 1817. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) 1638. Franco Morbidelli (Ita., Ducati) 1369. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) 13410. Fabio Di Giannantonio (Ita., Ducati) 134

Zdroj: MotoGP, X

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Nepřemožitelný Bagnaia sfoukl konkurenci v japonském Motegi, Martín druhým místem limitoval škody

728x90

Velká cena Japonska se, co se týče množství dramatu na trati, nezařadila mezi nejpamátnější závody sezóny. Dominantním způsobem si pro letošní osmé vítězství ve velké ceně dojel Francesco „Pecco“ Bagnaia. Stupně vítězů na okruhu v Motegi navštívili tradiční čelní protagonisté Jorge Martín a Marc Márquez. Lídr MS po druhém místě v cíli si čtyři závody do konce drží již jen 10bodový náskok na Bagnaiu.

Přímočarý závod v japonském Motegi opanoval Pecco Bagnaia, v neděli zvítězil letos poosmé

Druhé místo za Bagnaiou bral Jorge Martín, stupně vítězů doplnil Marc Márquez

Bodový rozdíl v čele šampionátu se čtyři podniky před koncem sezóny ztenčil na deset bodů

Královská třída MS silničních motocyklů se Velkou cenou Japonska na okruhu v Motegi zase o něco přiblížila velkolepému finále ve Valencii. Zatímco nejslabší kubatura Moto3 již zná svého šampiona Davida Alonsa a díky Ai Ogurovi se i v Moto2 zdá, že je rozhodnuto, souboj o titul v premier class rozhodně nekončí a téměř jistě nenalezne své rozuzlení až právě do závěrečného podniku.

Kvalifikace v sobotu dopoledne nicméně patřila nováčkovi Pedru Acostovi. 20letý Španěl se v následném sprintu dokonce nacházel tři a půl kola před slavným triumfem. Ovšem jeho smolný pád daroval třetí sprintový triumf v řadě úřadujícímu mistru světa Peccu Bagnaiovi. 27letý Ital v bitvě o titul stáhl šest bodů poté, co Jorge Martín dokončil krátký závod čtvrtý.

Bagnaia vzhůru do čela, Acosta znovu promarňuje úžasný výsledek

Acosta díky sprintům získal druhou šanci proměnit své debutové pole position v premiérový triumf v jakémkoliv závodě MotoGP. Ovšem stejně jako o den předtím se do pozice jedna prodral Bagnaia z druhého místa na roštu. Acosta sice nehodlal Itala pustit před sebe a do úvodních zatáček jeli kolo na kolo. Nakonec ale znovu musela 20letá hvězda smířit s rolí pronásledovatele.

Stáj KTM ovšem stále držela svá želízka na solidních příčkách. Acosta kroužil úvodní kola za lídrem Bagnaiou, do top 5 se dostalo i tovární duo rakouské značky Brad Binder a Jack Miller. Stála před nimi však velmi obtížná výzva konkurovat čtyřem mužům v čele šampionátu. Jorge Martín, Marc Márquez a Enea Bastianini se totiž po startu vyšvihli do top 6 a trvalo jen několik málo kol, než se status quo ustálilo s čtveřicí pilotů Ducati v top 4.

Kam však, lze se tázat, zmizel potom Acosta? Zmiňovanému nastolení status quo totiž Španěl ve službách týmu GasGas ultimátně dopomohl pádem ve na konci třetího kola. Acosta si tak letošní víkend v Motegi po havárii i ve sprintu rozhodně nezarámuje. Tato chyba tak předala lídrovi závodu Bagnaiovi náskok přibližně 1,5 sekundy na již druhého Martína.

Acosta zvedl svůj stroj a vyrazil zpátky do závodu, ovšem s obrovskou ztrátou. Tak velkou, že v osmém kole přepustil Bagnaiu a několik ostatních jezdců před sebe o celé jedno kolo. Katastrofu týmu GasGas zpečetil pád kolegy Acosty Augusto Fernández.

Aby se nezapomnělo na všechny bouračky prvních kol závodu, po startu ještě kolidovali Álex Márquez a Joan Mir. Druhý jmenovaný se ovšem po kontaktu držel dlouho v sedle motocyklu. Zaháknutý stroj Márqueze jej ale nakonec poslal k zemi nedaleko od vstupu do boxové uličky.

Bílé vlajky neznemožňují oslňující vládu Bagnai v Japonsku

Poté, co si skupina čelních jezdců MotoGP na strojích Ducati poradila se soupeři z KTM, zavlály na moment okolo desátého kola bílé vlajky. Tato signalizace obecně v závodech MotoGP znamená možnost výměny motocyklů z důvodu příchozího deště.

Pouze proměnlivé podmínky mohly zdramatizovat takřka jistý a pohodový dojezd minimálně předních jezdců do cíle. Mezi vedoucí čtveřicí totiž narůstaly časové rozdíly, zejména mezi druhým Martínem a třetím Márquezem. Martín sám sice nenechával Bagnaiu vydechnout, to samé platilo i pro Bastianiniho vůči Márquezovi, bohužel pro fanoušky se prozatím neschylovalo k žádné akci. Pouze Maverick Viñales přispěl vlastním pádem v páté zatáčce.

V druhé polovině závodu naděje v jakékoliv drama v boji o stupně vítězů stouply po chybě Márqueze do první zatáčky, po níž se Bastianini blíže přitáhl, a po stažení náskoku Bagnai Martínem pod jednu sekundu. Budoucí týmoví kolegové v rudém ale nenechali nic všanc a své polštáře až do konce závodu udržovaly na přibližně stejných hodnotách.

Dvě kola před koncem Martín evidentně vzdal svůj nátlak. Bagnaia zpátky uskočil na rozdíl 1,5 sekundy, který udržel až do šachovnicové vlajky. 27letý Ital ovládl VC Japonska před Martínem, Márquezem a Bastianinim. Top 5 ještě stihl skórovat Franco Morbidelli po manévru na Bindera tři kola do konce.

Bagnaia zaznamenal v Motegi svůj osmý nedělní úspěch, dvanácté nedělní pódium a po přičtení sprintů celkem čtrnácté vítězství. Náskok Martína v čele MS tak činí před sedmnáctým závodem sezóny v Austrálii deset bodů.

Výsledky Velké ceny Japonska MotoGP (závod 16/20, 24 kol = 115,224 km; pouze top 10):

1. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 42:09.7902. Jorge Martín (Špa., Ducati) +1.1893. Marc Márquez (Špa., Ducati) +3.8224. Enea Bastianini (Ita., Ducati) +4.3585. Franco Morbidelli (Ita., Ducati) +17.9406. Brad Binder (RJA, KTM) +18.5027. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) +19.3718. Fabio Di Giannantonio (Ita., Ducati) +20.1999. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) +30.44210. Jack Miller (Aus., KTM) +31.184

Průběžné pořadí jezdců MotoGP v sezóně 2024 (po závodě 16/20; pouze top 10):

1. Jorge Martín (Špa., Ducati) 3922. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 3823. Enea Bastianini (Ita., Ducati) 3134. Marc Márquez (Špa., Ducati) 3115. Brad Binder (RJA, KTM) 1836. Pedro Acosta (Špa., KTM) 1817. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) 1638. Franco Morbidelli (Ita., Ducati) 1369. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) 13410. Fabio Di Giannantonio (Ita., Ducati) 134

Zdroj: MotoGP, X

RELATED ARTICLES