Neděle, 20 října, 2024
Google search engine
DomůSportMotorsportMárquez válí v Austrálii! Martín i přes prohru s osminásobným šampionem navyšuje...

Márquez válí v Austrálii! Martín i přes prohru s osminásobným šampionem navyšuje bodový náskok na Bagnaiu

728x90

Velká cena Austrálie MotoGP přinesla opět dramatický souboj o vítězství. Ačkoliv se nejednalo o věhlasnou klasiku na ostrově Phillip Island, diváci sledovali s napětím souboj Marca Márqueze a Jorgeho Martína, ze kterého vzešel vítězně osminásobný mistr světa. Martín však i přes druhého místo v cíli porazil třetího Bagnaiu, od kterého v šampionátu odskočil na náskok 20 bodů.

Marc Márquez i přes zkažený start triumfoval v australském Phillip Islandu

Vyčkávací taktika a následné tvrdé útoky zdolaly druhého v cíli Jorgeho Martína

Lídr MS i přes dílčí prohru s Máruqezem zvýšil náskok v čele šampionátu před Peccem Bagnaiou

Letošní sezóna MotoGP více a více přitápí pod kotlem díky nadále pokračujícímu těsnému souboji o titul mistra světa mezi Jorgem Martínem a Peccem Bagnaiou, jehož velkolepý závěr se nezadržitelně blíží ke svému konci. Velká cena Austrálie na legendárním okruhu Phillip Island zahájila asijskou trojici závodů konaných ve třech víkendech po sobě jdoucích.

Před hlavním závodem s distancí 27 kol si hájil Martín šestnáctibodový náskok na Bagnaiu. Ten vyrostl o šest bodů po dominantním triumfu lídra MS v sobotním sprintu. K přesvědčivému vítězství Martína v krátkém závodě ovšem přispěla postartovní chyba Marca Márqueze. Úctyhodný comeback osminásobného šampiona ve sprintu nicméně potvrdil, že jezdce týmu Prima Pramac Ducati nemusela tentokrát čekat snadná práce zopakovat vlastní počin z předešlého dne.

Márquez opět kazí start, Martín svírá těsné vedení

Před startem hlavního závodu oznámil pilot týmu GasGas Tech3 Pedro Acosta odstoupení z velké ceny po nehodě ze sprintu. Startovní pole tak prořídlo na 21 závodníků. Pro sedmou pole position sezóny si v sobotní dopolední kvalifikaci dojel Martín před Márquezem a Maverickem Viñalesem.

Martín vyjel po zhasnutí světel ze svého grid slotu náramně, zatímco Márquezovy úvodní sekundy závodu v Austrálii opět poznamenaly trable. 31letý Španěl si při přípravě na start odhodil slídu nešťastně přímo pod své zadní kolo. Následovalo velikánské proklouznutí a Márquez stejně jako předcházející den odpadl o několik pozic dozadu.

Zkaženého odpichu osminásobného šampiona využil nejlépe Marco Bezzecchi, kterého následoval Bagnaia. Márquez na konci prvního kola alespoň zachránil šestou pozici. Životnost Španělových pneumatik zbytečně dostaly velkou ránu již takto z úvodu, a tak visela ve vzduchu otázka, jestli Márquezovi neodjedou gumy příliš brzy.

Martín na čele mezitím nijak zvláště neujížděl. Bagnaia prozatím nenacházel recept na Bezzecchiho. Avšak nebyl důvod k panice, závodníka týmu Mooney VR46 čekal trest dlouhého kola za hrozivý incident s Viñalesem ze sprintu. Bezzecchi se odklidil z cesty ve čtvrtém kole, mezitím Márquez se probil na čtvrté místo manévrem na Brada Bindera.

Trojice jezdců Ducati ve vlastním závodě, dlouhá vyčkávaná

Bezzecchiho závod vlastně skončil hned v pátém kole, kdy upadl v čtvrté zatáčce, kde si kolo předtím odpykával trest. Ital nasedl zpátky na stroj, ale zbytek závodu kroužil jen na konci pole. O kolo později si Márquez poradil s Franco Morbidellim, což jej vyslalo na bronzovou příčku za Bagnaiu. Zatím bez známek jakýchkoliv obtíží Márquez pokořil jedenáct let starý traťový rekord a rychle se přiblížil těsně za záda budoucího týmového kolegy v továrním týmu Ducati.

Trojice Martín—Bagnaia—Márquez si rázem vyjela významný náskok na zbytek pole, přesněji řečeno tři sekundy na čtvrtého Morbidelliho. Dvanácté kolo doručilo první dramatické okamžiky poté, co Martín zničehonic ztratil veškerý svůj náskok na čele. Bagnaia vycítil příležitost a na moment se přehnal před svého rivala v boji o titul. Martín však nenechal nic náhodě a Bagnaiovi manévr hned o zatáčku později vrátil. To poskytlo prostor pro Márqueze uzmout prozatímní druhou pozici na úkor Bagnai.

I přes zpomalení vedoucí trio nadále odskakovalo konkurenci. Pomohly tomu i souboje skupiny jezdců za nyní třetím Bagnaiou. Čtvrtý Morbidelli se sice zatím jich přímo neúčastnil, o pátou pozici se nicméně pral Binder s Eneou Bastianinim a Fabiem Di Giannantoniem. Okolo patnáctého kola se rozhodlo o Binderovi jako o hlavním pronásledovateli Morbidelliho. Do konce velké ceny však se pořadí v této grupě ještě několikrát promíchalo.

Z trojice na čele se rázem stala dvojice, když se Bagnaia odpoutal od druhého Márqueze na více než jednu sekundu. Následující kola ovšem potvrdily, že Bagnaia netaktizoval a jednoduše nestíhal tempu závodníkům před sebou. Naopak dotírající Márquez se rozhodl pro vyčkávací strategii a zároveň nenechal Martínovi žádný prostor pro vydechnutí.

Dramatický závěr závodu, Martín přes dílčí prohru získává na Bagnaiu

Vyčkávaná Márqueze nadále pokračovala, ale pět kol před koncem bylo jasné, že manévr osminásobného šampiona je otázkou času. Bagnaia, vědomý si propasti za ním, si nechal dvojici před sebou odjet a vydal se vstříc bezpečnému třetímu místu. Mezitím nadále pokračovaly souboje za triem jezdců Ducati, kamery ovšem nadále bedlivě sledovaly vyvrcholení bitvy o vítězství.

Čtyři kola před šachovnicovou vlajkou došlo k prvnímu pokusu Márqueze na Martína, jenž o pár sekund později jednoznačně přešel do defenzívy. Statistický úspěšnější Španěl vyzrál na lídra MS na výjezdu z čtvrté zatáčky a na chvíli převzal vedení VC Austrálie.

To Márquezovi vydrželo ale jen do úvodu následujícího kola, když se Martín za přispěním slipstreamu vrátil do čela. Aniž by se spokojil s faktem, že i po smíření se s konečnou druhou pozicí nahraje důležité body do šampionátu. Po opakovaném (a tentokrát mnohem tvrdším) manévru Márqueze do čtvrté zatáčky, který oba závodníky vyhnal mimo stopu, ale nejspíše ultimátně utvrdil Martína spokojit se se stříbrnou medailí.

Márquez tak po strastiplném startu a následném velkém boji na Phillip Islandu získal své třetí vítězství sezóny. Protagonisté v boji o titul mistra světa Martín a Bagnaia si dojeli pro cenné stupně vítězů. Ducati opět z hlavního závodu MotoGP odjelo s potěšením, že tentokrát top 6 v cíli se sestavovalo jen z jejich jezdců. Náskok Martína v čele šampionátu tak tři podniky před finále sezóny činí 20 bodů.

Výsledky Velké ceny Austrálie MotoGP (závod 17/20, 27 kol = 120,096 km; pouze top 10):

1. Marc Márquez (Špa., Ducati) 39:47.7022. Jorge Martín (Špa., Ducati) +0.9973. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) +10.1004. Fabio Di Giannantonio (Ita., Ducati) +12.9975. Enea Bastianini (Ita., Ducati) +13.3106. Franco Morbidelli (Ita., Ducati) +15.4347. Brad Binder (RJA, KTM) +15.4508. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) +16.6369. Fabio Quartararo (Fra., Yamaha) +18.75710. Raúl Fernández (Špa., Aprilia) +19.345

Průběžné pořadí jezdců MotoGP v sezóně 2024 (po závodě 17/20; pouze top 10):

1. Jorge Martín (Špa., Ducati) 4242. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 4043. Marc Márquez (Špa., Ducati) 3454. Enea Bastianini (Ita., Ducati) 3315. Brad Binder (RJA, KTM) 1926. Pedro Acosta (Špa., KTM) 1817. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) 1718. Franco Morbidelli (Ita., Ducati) 1519. Fabio Di Giannantonio (Ita., Ducati) 15010. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) 136

Zdroj: MotoGP, X

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Márquez válí v Austrálii! Martín i přes prohru s osminásobným šampionem navyšuje bodový náskok na Bagnaiu

728x90

Velká cena Austrálie MotoGP přinesla opět dramatický souboj o vítězství. Ačkoliv se nejednalo o věhlasnou klasiku na ostrově Phillip Island, diváci sledovali s napětím souboj Marca Márqueze a Jorgeho Martína, ze kterého vzešel vítězně osminásobný mistr světa. Martín však i přes druhého místo v cíli porazil třetího Bagnaiu, od kterého v šampionátu odskočil na náskok 20 bodů.

Marc Márquez i přes zkažený start triumfoval v australském Phillip Islandu

Vyčkávací taktika a následné tvrdé útoky zdolaly druhého v cíli Jorgeho Martína

Lídr MS i přes dílčí prohru s Máruqezem zvýšil náskok v čele šampionátu před Peccem Bagnaiou

Letošní sezóna MotoGP více a více přitápí pod kotlem díky nadále pokračujícímu těsnému souboji o titul mistra světa mezi Jorgem Martínem a Peccem Bagnaiou, jehož velkolepý závěr se nezadržitelně blíží ke svému konci. Velká cena Austrálie na legendárním okruhu Phillip Island zahájila asijskou trojici závodů konaných ve třech víkendech po sobě jdoucích.

Před hlavním závodem s distancí 27 kol si hájil Martín šestnáctibodový náskok na Bagnaiu. Ten vyrostl o šest bodů po dominantním triumfu lídra MS v sobotním sprintu. K přesvědčivému vítězství Martína v krátkém závodě ovšem přispěla postartovní chyba Marca Márqueze. Úctyhodný comeback osminásobného šampiona ve sprintu nicméně potvrdil, že jezdce týmu Prima Pramac Ducati nemusela tentokrát čekat snadná práce zopakovat vlastní počin z předešlého dne.

Márquez opět kazí start, Martín svírá těsné vedení

Před startem hlavního závodu oznámil pilot týmu GasGas Tech3 Pedro Acosta odstoupení z velké ceny po nehodě ze sprintu. Startovní pole tak prořídlo na 21 závodníků. Pro sedmou pole position sezóny si v sobotní dopolední kvalifikaci dojel Martín před Márquezem a Maverickem Viñalesem.

Martín vyjel po zhasnutí světel ze svého grid slotu náramně, zatímco Márquezovy úvodní sekundy závodu v Austrálii opět poznamenaly trable. 31letý Španěl si při přípravě na start odhodil slídu nešťastně přímo pod své zadní kolo. Následovalo velikánské proklouznutí a Márquez stejně jako předcházející den odpadl o několik pozic dozadu.

Zkaženého odpichu osminásobného šampiona využil nejlépe Marco Bezzecchi, kterého následoval Bagnaia. Márquez na konci prvního kola alespoň zachránil šestou pozici. Životnost Španělových pneumatik zbytečně dostaly velkou ránu již takto z úvodu, a tak visela ve vzduchu otázka, jestli Márquezovi neodjedou gumy příliš brzy.

Martín na čele mezitím nijak zvláště neujížděl. Bagnaia prozatím nenacházel recept na Bezzecchiho. Avšak nebyl důvod k panice, závodníka týmu Mooney VR46 čekal trest dlouhého kola za hrozivý incident s Viñalesem ze sprintu. Bezzecchi se odklidil z cesty ve čtvrtém kole, mezitím Márquez se probil na čtvrté místo manévrem na Brada Bindera.

Trojice jezdců Ducati ve vlastním závodě, dlouhá vyčkávaná

Bezzecchiho závod vlastně skončil hned v pátém kole, kdy upadl v čtvrté zatáčce, kde si kolo předtím odpykával trest. Ital nasedl zpátky na stroj, ale zbytek závodu kroužil jen na konci pole. O kolo později si Márquez poradil s Franco Morbidellim, což jej vyslalo na bronzovou příčku za Bagnaiu. Zatím bez známek jakýchkoliv obtíží Márquez pokořil jedenáct let starý traťový rekord a rychle se přiblížil těsně za záda budoucího týmového kolegy v továrním týmu Ducati.

Trojice Martín—Bagnaia—Márquez si rázem vyjela významný náskok na zbytek pole, přesněji řečeno tři sekundy na čtvrtého Morbidelliho. Dvanácté kolo doručilo první dramatické okamžiky poté, co Martín zničehonic ztratil veškerý svůj náskok na čele. Bagnaia vycítil příležitost a na moment se přehnal před svého rivala v boji o titul. Martín však nenechal nic náhodě a Bagnaiovi manévr hned o zatáčku později vrátil. To poskytlo prostor pro Márqueze uzmout prozatímní druhou pozici na úkor Bagnai.

I přes zpomalení vedoucí trio nadále odskakovalo konkurenci. Pomohly tomu i souboje skupiny jezdců za nyní třetím Bagnaiou. Čtvrtý Morbidelli se sice zatím jich přímo neúčastnil, o pátou pozici se nicméně pral Binder s Eneou Bastianinim a Fabiem Di Giannantoniem. Okolo patnáctého kola se rozhodlo o Binderovi jako o hlavním pronásledovateli Morbidelliho. Do konce velké ceny však se pořadí v této grupě ještě několikrát promíchalo.

Z trojice na čele se rázem stala dvojice, když se Bagnaia odpoutal od druhého Márqueze na více než jednu sekundu. Následující kola ovšem potvrdily, že Bagnaia netaktizoval a jednoduše nestíhal tempu závodníkům před sebou. Naopak dotírající Márquez se rozhodl pro vyčkávací strategii a zároveň nenechal Martínovi žádný prostor pro vydechnutí.

Dramatický závěr závodu, Martín přes dílčí prohru získává na Bagnaiu

Vyčkávaná Márqueze nadále pokračovala, ale pět kol před koncem bylo jasné, že manévr osminásobného šampiona je otázkou času. Bagnaia, vědomý si propasti za ním, si nechal dvojici před sebou odjet a vydal se vstříc bezpečnému třetímu místu. Mezitím nadále pokračovaly souboje za triem jezdců Ducati, kamery ovšem nadále bedlivě sledovaly vyvrcholení bitvy o vítězství.

Čtyři kola před šachovnicovou vlajkou došlo k prvnímu pokusu Márqueze na Martína, jenž o pár sekund později jednoznačně přešel do defenzívy. Statistický úspěšnější Španěl vyzrál na lídra MS na výjezdu z čtvrté zatáčky a na chvíli převzal vedení VC Austrálie.

To Márquezovi vydrželo ale jen do úvodu následujícího kola, když se Martín za přispěním slipstreamu vrátil do čela. Aniž by se spokojil s faktem, že i po smíření se s konečnou druhou pozicí nahraje důležité body do šampionátu. Po opakovaném (a tentokrát mnohem tvrdším) manévru Márqueze do čtvrté zatáčky, který oba závodníky vyhnal mimo stopu, ale nejspíše ultimátně utvrdil Martína spokojit se se stříbrnou medailí.

Márquez tak po strastiplném startu a následném velkém boji na Phillip Islandu získal své třetí vítězství sezóny. Protagonisté v boji o titul mistra světa Martín a Bagnaia si dojeli pro cenné stupně vítězů. Ducati opět z hlavního závodu MotoGP odjelo s potěšením, že tentokrát top 6 v cíli se sestavovalo jen z jejich jezdců. Náskok Martína v čele šampionátu tak tři podniky před finále sezóny činí 20 bodů.

Výsledky Velké ceny Austrálie MotoGP (závod 17/20, 27 kol = 120,096 km; pouze top 10):

1. Marc Márquez (Špa., Ducati) 39:47.7022. Jorge Martín (Špa., Ducati) +0.9973. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) +10.1004. Fabio Di Giannantonio (Ita., Ducati) +12.9975. Enea Bastianini (Ita., Ducati) +13.3106. Franco Morbidelli (Ita., Ducati) +15.4347. Brad Binder (RJA, KTM) +15.4508. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) +16.6369. Fabio Quartararo (Fra., Yamaha) +18.75710. Raúl Fernández (Špa., Aprilia) +19.345

Průběžné pořadí jezdců MotoGP v sezóně 2024 (po závodě 17/20; pouze top 10):

1. Jorge Martín (Špa., Ducati) 4242. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 4043. Marc Márquez (Špa., Ducati) 3454. Enea Bastianini (Ita., Ducati) 3315. Brad Binder (RJA, KTM) 1926. Pedro Acosta (Špa., KTM) 1817. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) 1718. Franco Morbidelli (Ita., Ducati) 1519. Fabio Di Giannantonio (Ita., Ducati) 15010. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) 136

Zdroj: MotoGP, X

RELATED ARTICLES