Sobota, 26 října, 2024
Google search engine
DomůSportMotorsportBastianini profitoval z bojů kolem sebe a zvítězil ve sprintu MotoGP v...

Bastianini profitoval z bojů kolem sebe a zvítězil ve sprintu MotoGP v Thajsku, Martín opět porazil Bagnaiu na trati

728x90

Ochutnávku na Velkou cenu Thajska na okruhu Chang ovládl stylem start-cíl Enea Bastianini na továrním stroji Ducati. Protagonisté o titul mistra světa Jorge Martín a Francesco „Pecco“ Bagnaia soupeřili o druhé místo na malém pódiu. Z toho souboje vzešel vítězně lídr MS a navýšil svůj náskok v čele šampionátu na 22 bodů. Ducati se zároveň povedl bezprecedentní výsledek, kdy top 8 v cíli sprintu se sestavovala pouze a jen ze závodníků italské stáje.

Enea Bastianini předčil své stájové kolegy a zvítězil ve sprintu při Velké ceně Thajska MotoGP

Lídr MS Jorge Martín porazil Pecca Bagnaiu v tvrdém souboji na trati, zvýšil tak náskok v čele šampionátu

Ducati v thajském sprintu doslova nenašlo přemožitele, top 8 jezdců pouze na strojích italské stáje

Velkou cenou Thajska pokračuje náročná trojice závodů na asijském kontinentu před velkolepým finále ve španělské Valencii. Mezinárodní okruh Chang hostí popáté ve své historii závody MS silničních motocyklů, poprvé se zde MotoGP představilo v roce 2018. Do osmnáctého podniku z dvaceti vypsaných vstupoval Jorge Martín s 20bodovým náskokem na hlavního rivala o titul mistra světa Pecca Bagnaiu.

Úřadující šampion ovšem zasadil po střídmém víkendu v Austrálii opětovnou ránu a přesvědčivým ziskem pole position zahladil veškeré nejistoty. I přes pády Marca Márqueze a také Martína, které znemožnily dramatičtější přetahovanou o první pozici na startu, nebyla tato dvojice na roštu daleko od 27letého Itala. Martín zachránil předchozím solidním časem třetí pozici a Márquezovi zbyla příčka patá.

Bagnaia ztrácí po startu z pole position, čest továrny zachraňuje Bastianini

Bagnaia se během víkendu potýkal při zkouškách startu s problémy uchovat svou ducati, zejména její zadní část, pod kontrolou. Před zahájením sprintu tak existovala nejistota, jestli si Ital první pozici v nájezdu do první zatáčky udrží. Tím spíš, že zbylí tři piloti v top 4 šampionátu jezdců a zároveň jeho stájoví kolegové se kvalifikovali těsně okolo něj v prvních dvou řadách.

Po zhasnutí světel se dvojnásobný šampion odpíchl z pole position výborně. Lépe si ale vedl Martín z třetí pozice, jenž využil vnitřní stopy do první zatáčky a poslal svůj motocykl pod ten Bagnaiův. Když se dva perou, třetí se směje, a tím třetím byl Enea Bastianini, který podjel veškerou konkurenci a uzmul vedení sprintu. Martín tvrdým útokem v úvodní brzdné zóně lehce vyjel mimo trať a při návratu na ní málem kolidoval s Márquezem. Španěl instinktivně zabrzdil, čímž se propadl až za Pedra Acostu na páté místo.

Bastianini tak vedl před Márquezem a Bagnaiou, Martín projížděl úvodním kolem sprintu na pátém místě za Acostu. Na jeho konci se pořadí na čele změnilo jen kosmeticky, Bagnaia si převzal druhou pozici od Márqueze. Avšak Bastianini v čistém vzduchu nedovoloval nikomu se ani přiblížit na jeho zadní kolo a každým sektorem navyšoval náskok na zbytek pole.

V úvodu druhého kola z třinácti Martín kroužil za ktm Acosty bez větších šancí dostat se před nováčka seriálu. Bezradnost lídra MS naštěstí pro něj netrvala dlouho a Martín se manévrem v páté zatáčce dostal před svého mladšího krajana. Na třetího Márqueze již sice po zdržení za Acostou ztrácel několik desetin. Ty však rychle stáhl a do dvou kol se těsně zahákl za osminásobného mistra světa, kterého v čtvrtém okruhu předjel.

Martín utvrzuje svou sílu, Bastianini bezproblémově triumfuje

V témže kole upadl Acosta z pátého místa v pomalé vracečce neboli zatáčce číslo tři. 20letý jezdec týmu GasGas Tech 3 sice nasedl zpátky na stroj, ale nemělo téměř žádný smysl lelkovat na posledním místě. Acosta to tak v závěru sprintu vzdal a zamířil ke svým mechanikům.

Na čele navyšoval Bastianini náskok na nyní již semknuté duo Bagnaia a Martín. Čtvrtý Márquez sledoval počínaní svých stájových kolegů, aniž by se strachoval o tlak zezadu. Jeho bratr, kroužící pozičně za ním, již ztrácel přes dvě sekundy. Po pár kolech vyčkávané ze strany Martína vyvrcholila v sedmém kole v manévr na Bagnaiu při překlápění do sedmé zatáčky.

Martín však při dokonání akce opustil trať na jejím výjezdu, což v ten moment spustilo jen signalizaci varování za porušování traťových limitů, přičemž si Španěl mohl ještě dva výlety mimo bílé čáry. Hned o dvě kola později se ale na tom samém místě Martín dopustil stejné chyby. Garáž týmu Pramac Ducati rázem strnula a doufala, že si Martín nezkomplikuje sprint a boj o titul trestem dlouhého kola.

I přes nervózní atmosféru v Pramac Ducati si ale její jezdec další výraznou jezdeckou minelu nedovolil. Bagnaiu před sebe až do cíle nepustil a ačkoliv sprint ovládl Bastianini, Martín navýšil náskok v čele šampionátu na 22 bodů. Těsně pod malým pódiem dokončili krátký závod bratři Márquezovi. Šachovnicovou vlajkou projel první jezdec na stroji jiném, než Ducati až na devátém místě. Stáj z Boloni tak poprvé ve své historii dokázala mít všech svých osm pilotů v top 8 v závodě MotoGP kteréhokoliv typu.

Výsledky sprintu při Velké ceně Thajska MotoGP (13 kol = 59,202 km; pouze top 10):

1. Enea Bastianini (Ita., Ducati) 19:31.1312. Jorge Martín (Špa., Ducati) +1.3573. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) +2.3724. Marc Márquez (Špa., Ducati) +5.4025. Álex Márquez (Špa., Ducati) +10.1406. Franco Morbidelli (Ita., Ducati) +11.0877. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) +11.5388. Fabio Di Giannantonio (Ita., Ducati) +11.6809. Brad Binder (RJA, KTM) +13.69210. Fabio Quartararo (Fra., Yamaha) +14.483

Průběžné pořadí jezdců MotoGP v sezóně 2024 (pouze top 10):

1. Jorge Martín (Špa., Ducati) 4332. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 4113. Marc Márquez (Špa., Ducati) 3514. Enea Bastianini (Ita., Ducati) 3435. Brad Binder (RJA, KTM) 1936. Pedro Acosta (Špa., KTM) 1817. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) 1718. Franco Morbidelli (Ita., Ducati) 1559. Fabio Di Giannantonio (Ita., Ducati) 15210. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) 137

Zdroje: MotoGP, X

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Bastianini profitoval z bojů kolem sebe a zvítězil ve sprintu MotoGP v Thajsku, Martín opět porazil Bagnaiu na trati

728x90

Ochutnávku na Velkou cenu Thajska na okruhu Chang ovládl stylem start-cíl Enea Bastianini na továrním stroji Ducati. Protagonisté o titul mistra světa Jorge Martín a Francesco „Pecco“ Bagnaia soupeřili o druhé místo na malém pódiu. Z toho souboje vzešel vítězně lídr MS a navýšil svůj náskok v čele šampionátu na 22 bodů. Ducati se zároveň povedl bezprecedentní výsledek, kdy top 8 v cíli sprintu se sestavovala pouze a jen ze závodníků italské stáje.

Enea Bastianini předčil své stájové kolegy a zvítězil ve sprintu při Velké ceně Thajska MotoGP

Lídr MS Jorge Martín porazil Pecca Bagnaiu v tvrdém souboji na trati, zvýšil tak náskok v čele šampionátu

Ducati v thajském sprintu doslova nenašlo přemožitele, top 8 jezdců pouze na strojích italské stáje

Velkou cenou Thajska pokračuje náročná trojice závodů na asijském kontinentu před velkolepým finále ve španělské Valencii. Mezinárodní okruh Chang hostí popáté ve své historii závody MS silničních motocyklů, poprvé se zde MotoGP představilo v roce 2018. Do osmnáctého podniku z dvaceti vypsaných vstupoval Jorge Martín s 20bodovým náskokem na hlavního rivala o titul mistra světa Pecca Bagnaiu.

Úřadující šampion ovšem zasadil po střídmém víkendu v Austrálii opětovnou ránu a přesvědčivým ziskem pole position zahladil veškeré nejistoty. I přes pády Marca Márqueze a také Martína, které znemožnily dramatičtější přetahovanou o první pozici na startu, nebyla tato dvojice na roštu daleko od 27letého Itala. Martín zachránil předchozím solidním časem třetí pozici a Márquezovi zbyla příčka patá.

Bagnaia ztrácí po startu z pole position, čest továrny zachraňuje Bastianini

Bagnaia se během víkendu potýkal při zkouškách startu s problémy uchovat svou ducati, zejména její zadní část, pod kontrolou. Před zahájením sprintu tak existovala nejistota, jestli si Ital první pozici v nájezdu do první zatáčky udrží. Tím spíš, že zbylí tři piloti v top 4 šampionátu jezdců a zároveň jeho stájoví kolegové se kvalifikovali těsně okolo něj v prvních dvou řadách.

Po zhasnutí světel se dvojnásobný šampion odpíchl z pole position výborně. Lépe si ale vedl Martín z třetí pozice, jenž využil vnitřní stopy do první zatáčky a poslal svůj motocykl pod ten Bagnaiův. Když se dva perou, třetí se směje, a tím třetím byl Enea Bastianini, který podjel veškerou konkurenci a uzmul vedení sprintu. Martín tvrdým útokem v úvodní brzdné zóně lehce vyjel mimo trať a při návratu na ní málem kolidoval s Márquezem. Španěl instinktivně zabrzdil, čímž se propadl až za Pedra Acostu na páté místo.

Bastianini tak vedl před Márquezem a Bagnaiou, Martín projížděl úvodním kolem sprintu na pátém místě za Acostu. Na jeho konci se pořadí na čele změnilo jen kosmeticky, Bagnaia si převzal druhou pozici od Márqueze. Avšak Bastianini v čistém vzduchu nedovoloval nikomu se ani přiblížit na jeho zadní kolo a každým sektorem navyšoval náskok na zbytek pole.

V úvodu druhého kola z třinácti Martín kroužil za ktm Acosty bez větších šancí dostat se před nováčka seriálu. Bezradnost lídra MS naštěstí pro něj netrvala dlouho a Martín se manévrem v páté zatáčce dostal před svého mladšího krajana. Na třetího Márqueze již sice po zdržení za Acostou ztrácel několik desetin. Ty však rychle stáhl a do dvou kol se těsně zahákl za osminásobného mistra světa, kterého v čtvrtém okruhu předjel.

Martín utvrzuje svou sílu, Bastianini bezproblémově triumfuje

V témže kole upadl Acosta z pátého místa v pomalé vracečce neboli zatáčce číslo tři. 20letý jezdec týmu GasGas Tech 3 sice nasedl zpátky na stroj, ale nemělo téměř žádný smysl lelkovat na posledním místě. Acosta to tak v závěru sprintu vzdal a zamířil ke svým mechanikům.

Na čele navyšoval Bastianini náskok na nyní již semknuté duo Bagnaia a Martín. Čtvrtý Márquez sledoval počínaní svých stájových kolegů, aniž by se strachoval o tlak zezadu. Jeho bratr, kroužící pozičně za ním, již ztrácel přes dvě sekundy. Po pár kolech vyčkávané ze strany Martína vyvrcholila v sedmém kole v manévr na Bagnaiu při překlápění do sedmé zatáčky.

Martín však při dokonání akce opustil trať na jejím výjezdu, což v ten moment spustilo jen signalizaci varování za porušování traťových limitů, přičemž si Španěl mohl ještě dva výlety mimo bílé čáry. Hned o dvě kola později se ale na tom samém místě Martín dopustil stejné chyby. Garáž týmu Pramac Ducati rázem strnula a doufala, že si Martín nezkomplikuje sprint a boj o titul trestem dlouhého kola.

I přes nervózní atmosféru v Pramac Ducati si ale její jezdec další výraznou jezdeckou minelu nedovolil. Bagnaiu před sebe až do cíle nepustil a ačkoliv sprint ovládl Bastianini, Martín navýšil náskok v čele šampionátu na 22 bodů. Těsně pod malým pódiem dokončili krátký závod bratři Márquezovi. Šachovnicovou vlajkou projel první jezdec na stroji jiném, než Ducati až na devátém místě. Stáj z Boloni tak poprvé ve své historii dokázala mít všech svých osm pilotů v top 8 v závodě MotoGP kteréhokoliv typu.

Výsledky sprintu při Velké ceně Thajska MotoGP (13 kol = 59,202 km; pouze top 10):

1. Enea Bastianini (Ita., Ducati) 19:31.1312. Jorge Martín (Špa., Ducati) +1.3573. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) +2.3724. Marc Márquez (Špa., Ducati) +5.4025. Álex Márquez (Špa., Ducati) +10.1406. Franco Morbidelli (Ita., Ducati) +11.0877. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) +11.5388. Fabio Di Giannantonio (Ita., Ducati) +11.6809. Brad Binder (RJA, KTM) +13.69210. Fabio Quartararo (Fra., Yamaha) +14.483

Průběžné pořadí jezdců MotoGP v sezóně 2024 (pouze top 10):

1. Jorge Martín (Špa., Ducati) 4332. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 4113. Marc Márquez (Špa., Ducati) 3514. Enea Bastianini (Ita., Ducati) 3435. Brad Binder (RJA, KTM) 1936. Pedro Acosta (Špa., KTM) 1817. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) 1718. Franco Morbidelli (Ita., Ducati) 1559. Fabio Di Giannantonio (Ita., Ducati) 15210. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) 137

Zdroje: MotoGP, X

RELATED ARTICLES