Pátek, 20 září, 2024
Google search engine
DomůSportMotorsport22 a dost! Promotér MotoGP cílí pro zachování nynějších počtů na roštu,...

22 a dost! Promotér MotoGP cílí pro zachování nynějších počtů na roštu, možnému vstupu BMW navzdory

728x90

Seriálu MotoGP podle jeho promotéra Dorny stačí aktuální čísla 22 jezdců a 11 týmů přítomných na startovním roštu premier class. Hlavní sportovní ředitel Carlos Ezpeleta se vyjádřil, že místa opuštěná stájí Suzuki po jejím odchodu z šampionátu už nejsou rezervována pro nového výrobce. Největší adept pro vstup do MotoGP BMW má tak podle něj nejvíce pracovat pouze s možností koupě již existujícího týmu.

Promotér MotoGP Dorna chce do budoucna uzamknout počty jezdců a týmů na 22, respektive 11

Kvalita a stabilita existujících stájí a týmů je pro Dornu nejdůležitější, nového výrobce však neodmítá

BMW, možný kandidát na vstup do MotoGP, získá místo v seriálu buď koupí jiného týmu, či odchodu jiné stáje

Nejprestižnější kategorii MotoGP se letos účastní celkem 22 pilotů a 11 týmů, jež reprezentují pětici výrobců Ducati, Aprilia, KTM, Yamaha a Honda.

Na těchto číslech se šampionát ustálil po odchodu japonské Suzuki ke konci sezóny 2022. Avšak již od roku 2019 se celková účast pohybuje na hodnotě zmíněných 11 týmů, výjimkou je právě ročník 2022, ve které soutěžilo 12 týmů se 24 jezdci na plný úvazek.

Jinými slovy, v posledních letech se nynější participace v premier class relativně ustálila. Přesto po exitu Suzuki z šampionátu zbyly na papíře dvě opuštěná místa, které by mohl obsadit nový vyzyvatel z řad továren. Reálně by se tak však mohlo stát až s příchodem nových technických regulí počínaje sezónou 2027.

Mezi nejvíce horké adepty na případný vstup do MotoGP patří německá značka BMW. O ní se již delší dobu spekuluje jako o silném a konkurenceschopném náhradníkovi za Suzuki jakožto šestém výrobci. Pokud by se však rádo BMW zapojilo do bojů v premier class, podle sportovního ředitele Dorny Carlose Ezpelety není jiná možnost, než zakoupit již existující tým.

Ezpeleta se k aktuálnímu počtu týmů na gridu vyjádřil neoblomně. „Souhlasíme, že vize MotoGP spočívá v součtu 11 týmů a 22 pilotů. I přes odchod Suzuki nám zkušenost ukázala, že máme pro toto ty nejlepší podmínky. Všech 22 jezdců reprezentují 22 úžasných příběhů, jež představují pro nás obrovskou výzvu, jak je co nejlépe vyprávět. S 24 jezdci by se jednalo o ještě větší výzvu.“

BMW do MotoGP?

Syn šéfa Dorny Carmela Ezpelety dále pro německý web Speedweek objasnil pozici promotéra vůči vstupu nové továrny. „Ve výsledku vidíme jako nejdůležitější kvalitu existujících 11 týmů. Zda-li je zajišťuje pět nebo šest továren, je jiná věc. Avšak naší prioritou je nyní pět výrobců. To vůbec neznamená, že jsme proti vstupu šestého výrobce. Ale znamená to, že tato nová továrna by musela pracovat s některým z nynějších 11 týmů.“

Vedle koupě etablovaného týmu existuje pro vstup BMW do MotoGP ještě jedna alternativa, a to odchod jiného výrobce. Nicméně stávající pětice továren se zavázala k práci na výrobě strojů pod novými technickými pravidly.

BMW tak nezbývá jiná možnost, než se dohodnout s jiným týmem o spojení s ním. Avšak dříve než právě v sezóně 2027 by se tak nestalo. Mimo extrémní časové a finanční náklady nedává smysl přijít do šampionátu uprostřed právě probíhající technické éry.

Zdroj: MotoGP, Speedweek.com, Crash.net

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

22 a dost! Promotér MotoGP cílí pro zachování nynějších počtů na roštu, možnému vstupu BMW navzdory

728x90

Seriálu MotoGP podle jeho promotéra Dorny stačí aktuální čísla 22 jezdců a 11 týmů přítomných na startovním roštu premier class. Hlavní sportovní ředitel Carlos Ezpeleta se vyjádřil, že místa opuštěná stájí Suzuki po jejím odchodu z šampionátu už nejsou rezervována pro nového výrobce. Největší adept pro vstup do MotoGP BMW má tak podle něj nejvíce pracovat pouze s možností koupě již existujícího týmu.

Promotér MotoGP Dorna chce do budoucna uzamknout počty jezdců a týmů na 22, respektive 11

Kvalita a stabilita existujících stájí a týmů je pro Dornu nejdůležitější, nového výrobce však neodmítá

BMW, možný kandidát na vstup do MotoGP, získá místo v seriálu buď koupí jiného týmu, či odchodu jiné stáje

Nejprestižnější kategorii MotoGP se letos účastní celkem 22 pilotů a 11 týmů, jež reprezentují pětici výrobců Ducati, Aprilia, KTM, Yamaha a Honda.

Na těchto číslech se šampionát ustálil po odchodu japonské Suzuki ke konci sezóny 2022. Avšak již od roku 2019 se celková účast pohybuje na hodnotě zmíněných 11 týmů, výjimkou je právě ročník 2022, ve které soutěžilo 12 týmů se 24 jezdci na plný úvazek.

Jinými slovy, v posledních letech se nynější participace v premier class relativně ustálila. Přesto po exitu Suzuki z šampionátu zbyly na papíře dvě opuštěná místa, které by mohl obsadit nový vyzyvatel z řad továren. Reálně by se tak však mohlo stát až s příchodem nových technických regulí počínaje sezónou 2027.

Mezi nejvíce horké adepty na případný vstup do MotoGP patří německá značka BMW. O ní se již delší dobu spekuluje jako o silném a konkurenceschopném náhradníkovi za Suzuki jakožto šestém výrobci. Pokud by se však rádo BMW zapojilo do bojů v premier class, podle sportovního ředitele Dorny Carlose Ezpelety není jiná možnost, než zakoupit již existující tým.

Ezpeleta se k aktuálnímu počtu týmů na gridu vyjádřil neoblomně. „Souhlasíme, že vize MotoGP spočívá v součtu 11 týmů a 22 pilotů. I přes odchod Suzuki nám zkušenost ukázala, že máme pro toto ty nejlepší podmínky. Všech 22 jezdců reprezentují 22 úžasných příběhů, jež představují pro nás obrovskou výzvu, jak je co nejlépe vyprávět. S 24 jezdci by se jednalo o ještě větší výzvu.“

BMW do MotoGP?

Syn šéfa Dorny Carmela Ezpelety dále pro německý web Speedweek objasnil pozici promotéra vůči vstupu nové továrny. „Ve výsledku vidíme jako nejdůležitější kvalitu existujících 11 týmů. Zda-li je zajišťuje pět nebo šest továren, je jiná věc. Avšak naší prioritou je nyní pět výrobců. To vůbec neznamená, že jsme proti vstupu šestého výrobce. Ale znamená to, že tato nová továrna by musela pracovat s některým z nynějších 11 týmů.“

Vedle koupě etablovaného týmu existuje pro vstup BMW do MotoGP ještě jedna alternativa, a to odchod jiného výrobce. Nicméně stávající pětice továren se zavázala k práci na výrobě strojů pod novými technickými pravidly.

BMW tak nezbývá jiná možnost, než se dohodnout s jiným týmem o spojení s ním. Avšak dříve než právě v sezóně 2027 by se tak nestalo. Mimo extrémní časové a finanční náklady nedává smysl přijít do šampionátu uprostřed právě probíhající technické éry.

Zdroj: MotoGP, Speedweek.com, Crash.net

RELATED ARTICLES