Pondělí, 7 října, 2024
Google search engine
DomůSportFootballProč je Betano všude tolik úspěšné? Vizibilita a důvěra, čili investice dříve...

Proč je Betano všude tolik úspěšné? Vizibilita a důvěra, čili investice dříve než zisk, vysvětluje klíčová postava společnosti v ČR Roman Maco

728x90

Celý příběh Betana se začal psát v roce 2012, kdy se rozhodl ambiciózní podnikatel George Daskalakis založit společnost Kaizen Gaming, která už po třech letech expandovala za hranice Řecka. Se zkušenostmi z Bwin a prestižních univerzit v Essexu, Southamtponu, Athén a také Bostonu (Harvard) se stal jeho třetí projekt doposud nejúspěšnějším v jeho kariéře.

Na hlavní tvář sázkové kanceláře Betana a další věci ze světa sázení jsme se zeptali Romana Maca, jenž po zkušenostech z Fortuny dostal příležitost uvést do ČR první zahraniční sázkovou kancelář světového formátu, která se snaží soupeřit s tradičními značkami.

Jak si lze vysvětlit takový rychlý úspěch Betana?

Daskalakis je nadšenec, který má rád sport. V Řecku nenašel produkt, který by dostatečně pokrýval sázkařské potřeby lidí. Nebylo tam něco, co bylo vidět ve světě jako například u konkurence Bet365. Tak přišel s nápadem, že založí sázkovku, která bude světového formátu a bude nabízet produkt, zákaznickou zkušenost a velký rozsah sportu, který je vidět ve světě. Založili to s pár lidmi a vlastně je z toho za 11 let nejrychleji rostoucí sázkovka na světě, která se už řadí do první desítky. Je to ohromný úspěch.

Od sázkařů pro sázkaře

Musím říct, že i firma kulturně, jak je vedená, tak se liší od toho, co já jsem byl zvyklý vnímat jinde. Hodně firem je zaměřeno na rychlý zisk, kdežto tady je to opravdu o tom, že se zaměřujeme na zákazníka a inovace, které jinde nemají. Betano má skvěle vnitřně nastavenou kulturu, lidi se podporují. Není to taková ta korporace, kdy jeden ukazuje prstem na druhého, že ty si mi něco nedodal. Je to příjemné prostředí.

Jak jste se dostal ke své současné roli?

Čtyři roky jsem před tím pracoval ve Fortuně a jednoduše přišla nová nabídka, nová sázkovka. Nebylo to ale vůbec jednoduché rozhodnutí, Fortuna je tu stabilním hráčem na trhu vs. nováček Betano s nějakým otazníkem. Nakonec ale vyhrálo to, že tady jsem dostal příležitost vést firmu celou. Zpětně musím říct, že jsem udělal dobře. Tato firma má ambici a daří se nám.

Investice do sportu jsou u Betana naprostou samozřejmostí. Práva na live streamy 1. fotbalové ligy za 120 milionů korun ročně, to je obrovská částka, která zároveň znamená i velký závazek při plánování růstu Betana v Česku.

Co se live streamu týče, částka není veřejná, já ji nechci komentovat. Když se podíváme do zahraničí, tak celý ten ekosystém funguje v symbióze. Čili vy přinášíte produkt, který je určený pro fanoušky sportu, investujete do týmů, abyste se zviditelnili a zároveň jim pomohli s náklady. Ty peníze se pak samozřejmě objevují na těch správných místech, ať už je to marketing daného klubu nebo investice do stadiónu či hráčského kádru. Takhle to skvěle funguje.

Vždy, když jsme někde v trhu, ať už tam, kde jsme dlouho, což je třeba Řecko, nebo kde jsme nový, jako my tady, tak jdeme tou stejnou cestou. To znamená vizibilita a důvěra, čili investice dříve než zisk. A ta investice je vždy dělaná podobným způsobem. Jdeme do sportu, který je nejvíce sledovaný a sázený, což je fotbal, a jdeme do týmů, do těch assetů, které jsou prémiové, protože my jsme prémiová značka.

Je to tedy kombinace dobrých výsledků, velké fanouškovské základny, nebo alespoň jedno z toho. Takže proto si vybíráme ty kluby, kde byla příležitost se s nimi spojit z té top 3. Stejně tak je to v Portugalsku – Benfica, Sporting a Porto, a i v dalších zemích.

Betano mluví hodně o sázení, ale je patrné, že kolem 60-70 % příjmů tvoří casino. Je snazší oslovit a přetáhnout zákazníka tohoto produktu od konkurence, nebo je hráč stejně konzervativní jako v případě kurzového sázení?

Casino je pro nás rozhodně strašně důležitá část portfolia. Sportovní sázení je přeci jenom trochu bezpečnější forma komunikace. Když se podíváte na hazardní průmysl, tak stírací losy, loterie, to je vnímáno jako zdravotně nezávadné, byť je to taky hazard. Z pohledu komunikace jdete něčím, co je společensky akceptovatelnější, což je sport. To je také naše strategie a navíc je tam mnohem více možností, s čím se spojit v rámci sponzoringových aktivit.

U online casina je ten nárůst signifikantnější, jelikož se přesouvají lidi z kamenných heren, které jsou vytlačovány z měst, která přísně tento styl podnikání regulují, do online světa. Nicméně hráč chce někde hrát, tak jde do online. Sport roste výrazně méně, tam je to v jednotkách procent, ale celkově trh hazardních her meziročně roste již několik let.

V poslední době se hodně rozjíždí MMA. Skvělou práci v tomto ohledu udělal Ondřej Novotný (Oktagon). Jak to vnímáte vy?

MMA je velké, hlavně co se registrací týče, když je nějaký zajímavý fight night ať už Oktagon nebo UFC. V celém roce se tento sport dostane do top 10 nejsázenějších, ale jinak to není žádná hitparáda. Sázkových příležitostí tam prostě není tolik. Fotbal se někde hraje prakticky neustále. I hokej je, co do sázenosti, výrazně větší. Například NHL je nejsázenější liga napříč všemi sporty, díky velkému množství zápasů.

Nicméně MMA u nás jede o trochu více než jinde ve světě. Je pravda, že když se bavím s naší centrálou v Řecku o UFC a o tom, že bychom chtěli vypsat nějaký zápas a zaměřit se na to, tak na mě většinou koukají trochu překvapeně.

Sázení má i svá úskalí, kdy dokáže zničit třeba i celé rodiny. Vy v tomto směru můžete ohromně dotyčným pomoci, jestli se nepletu. Ostatně sázkař, který během měsíce prohraje byť miliony, tak z toho nejste sami nadšeni.

Náš business je postavený na tom, že přinášíte nějakou zábavu lidem, kteří mají rádi sport. A to je celý pohled na věc. Samozřejmě jsou lidi, kteří touží vydělat peníze a zkouší to pořád dokola. Pro ně výhra může být jediná a hlavní motivace. Ale v celé sázkařské komunitě je to prostě o tom, že koukáte na fotbal a chcete si ten zážitek více užít a něčím okořenit.

Se vsazenou sázkou na to koukáte s větším zájmem a fandí se vám jinak. A pro každého je částka, která mu dodá tu extra dávku adrenalinu, jiná. Pro mě je to 100 Kč, pro někoho 5 000 Kč. Je důležité,, aby to, co člověk vsadí, bylo něco, co může bez problému do zábavy investovat bez ohledu na to, zda vyhraje, nebo ne. Prostě aby to neohrozilo jeho standardní fungování – výdaje, rodinu atd.

My když vidíme, že někdo změnil své hráčské chování, začal sázet ve vyšší frekvenci za vyšší částky a tráví více času na platformě, tak s tím pracujeme a doporučujeme, aby si dal pauzu, nebo aby se na to úplně vykašlal.

Lidská stránka, ale i udržitelnost, o tom to je. Jsme operátor, který umožňuje lidem, co milují sport, si ten zážitek ještě zlepšit. Ale když někdo prohraje jednorázově velkou částku, tak to neslavíme jako úspěch.

Úspěch je, když máme dlouhodobě spokojeného zákazníka.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Proč je Betano všude tolik úspěšné? Vizibilita a důvěra, čili investice dříve než zisk, vysvětluje klíčová postava společnosti v ČR Roman Maco

728x90

Celý příběh Betana se začal psát v roce 2012, kdy se rozhodl ambiciózní podnikatel George Daskalakis založit společnost Kaizen Gaming, která už po třech letech expandovala za hranice Řecka. Se zkušenostmi z Bwin a prestižních univerzit v Essexu, Southamtponu, Athén a také Bostonu (Harvard) se stal jeho třetí projekt doposud nejúspěšnějším v jeho kariéře.

Na hlavní tvář sázkové kanceláře Betana a další věci ze světa sázení jsme se zeptali Romana Maca, jenž po zkušenostech z Fortuny dostal příležitost uvést do ČR první zahraniční sázkovou kancelář světového formátu, která se snaží soupeřit s tradičními značkami.

Jak si lze vysvětlit takový rychlý úspěch Betana?

Daskalakis je nadšenec, který má rád sport. V Řecku nenašel produkt, který by dostatečně pokrýval sázkařské potřeby lidí. Nebylo tam něco, co bylo vidět ve světě jako například u konkurence Bet365. Tak přišel s nápadem, že založí sázkovku, která bude světového formátu a bude nabízet produkt, zákaznickou zkušenost a velký rozsah sportu, který je vidět ve světě. Založili to s pár lidmi a vlastně je z toho za 11 let nejrychleji rostoucí sázkovka na světě, která se už řadí do první desítky. Je to ohromný úspěch.

Od sázkařů pro sázkaře

Musím říct, že i firma kulturně, jak je vedená, tak se liší od toho, co já jsem byl zvyklý vnímat jinde. Hodně firem je zaměřeno na rychlý zisk, kdežto tady je to opravdu o tom, že se zaměřujeme na zákazníka a inovace, které jinde nemají. Betano má skvěle vnitřně nastavenou kulturu, lidi se podporují. Není to taková ta korporace, kdy jeden ukazuje prstem na druhého, že ty si mi něco nedodal. Je to příjemné prostředí.

Jak jste se dostal ke své současné roli?

Čtyři roky jsem před tím pracoval ve Fortuně a jednoduše přišla nová nabídka, nová sázkovka. Nebylo to ale vůbec jednoduché rozhodnutí, Fortuna je tu stabilním hráčem na trhu vs. nováček Betano s nějakým otazníkem. Nakonec ale vyhrálo to, že tady jsem dostal příležitost vést firmu celou. Zpětně musím říct, že jsem udělal dobře. Tato firma má ambici a daří se nám.

Investice do sportu jsou u Betana naprostou samozřejmostí. Práva na live streamy 1. fotbalové ligy za 120 milionů korun ročně, to je obrovská částka, která zároveň znamená i velký závazek při plánování růstu Betana v Česku.

Co se live streamu týče, částka není veřejná, já ji nechci komentovat. Když se podíváme do zahraničí, tak celý ten ekosystém funguje v symbióze. Čili vy přinášíte produkt, který je určený pro fanoušky sportu, investujete do týmů, abyste se zviditelnili a zároveň jim pomohli s náklady. Ty peníze se pak samozřejmě objevují na těch správných místech, ať už je to marketing daného klubu nebo investice do stadiónu či hráčského kádru. Takhle to skvěle funguje.

Vždy, když jsme někde v trhu, ať už tam, kde jsme dlouho, což je třeba Řecko, nebo kde jsme nový, jako my tady, tak jdeme tou stejnou cestou. To znamená vizibilita a důvěra, čili investice dříve než zisk. A ta investice je vždy dělaná podobným způsobem. Jdeme do sportu, který je nejvíce sledovaný a sázený, což je fotbal, a jdeme do týmů, do těch assetů, které jsou prémiové, protože my jsme prémiová značka.

Je to tedy kombinace dobrých výsledků, velké fanouškovské základny, nebo alespoň jedno z toho. Takže proto si vybíráme ty kluby, kde byla příležitost se s nimi spojit z té top 3. Stejně tak je to v Portugalsku – Benfica, Sporting a Porto, a i v dalších zemích.

Betano mluví hodně o sázení, ale je patrné, že kolem 60-70 % příjmů tvoří casino. Je snazší oslovit a přetáhnout zákazníka tohoto produktu od konkurence, nebo je hráč stejně konzervativní jako v případě kurzového sázení?

Casino je pro nás rozhodně strašně důležitá část portfolia. Sportovní sázení je přeci jenom trochu bezpečnější forma komunikace. Když se podíváte na hazardní průmysl, tak stírací losy, loterie, to je vnímáno jako zdravotně nezávadné, byť je to taky hazard. Z pohledu komunikace jdete něčím, co je společensky akceptovatelnější, což je sport. To je také naše strategie a navíc je tam mnohem více možností, s čím se spojit v rámci sponzoringových aktivit.

U online casina je ten nárůst signifikantnější, jelikož se přesouvají lidi z kamenných heren, které jsou vytlačovány z měst, která přísně tento styl podnikání regulují, do online světa. Nicméně hráč chce někde hrát, tak jde do online. Sport roste výrazně méně, tam je to v jednotkách procent, ale celkově trh hazardních her meziročně roste již několik let.

V poslední době se hodně rozjíždí MMA. Skvělou práci v tomto ohledu udělal Ondřej Novotný (Oktagon). Jak to vnímáte vy?

MMA je velké, hlavně co se registrací týče, když je nějaký zajímavý fight night ať už Oktagon nebo UFC. V celém roce se tento sport dostane do top 10 nejsázenějších, ale jinak to není žádná hitparáda. Sázkových příležitostí tam prostě není tolik. Fotbal se někde hraje prakticky neustále. I hokej je, co do sázenosti, výrazně větší. Například NHL je nejsázenější liga napříč všemi sporty, díky velkému množství zápasů.

Nicméně MMA u nás jede o trochu více než jinde ve světě. Je pravda, že když se bavím s naší centrálou v Řecku o UFC a o tom, že bychom chtěli vypsat nějaký zápas a zaměřit se na to, tak na mě většinou koukají trochu překvapeně.

Sázení má i svá úskalí, kdy dokáže zničit třeba i celé rodiny. Vy v tomto směru můžete ohromně dotyčným pomoci, jestli se nepletu. Ostatně sázkař, který během měsíce prohraje byť miliony, tak z toho nejste sami nadšeni.

Náš business je postavený na tom, že přinášíte nějakou zábavu lidem, kteří mají rádi sport. A to je celý pohled na věc. Samozřejmě jsou lidi, kteří touží vydělat peníze a zkouší to pořád dokola. Pro ně výhra může být jediná a hlavní motivace. Ale v celé sázkařské komunitě je to prostě o tom, že koukáte na fotbal a chcete si ten zážitek více užít a něčím okořenit.

Se vsazenou sázkou na to koukáte s větším zájmem a fandí se vám jinak. A pro každého je částka, která mu dodá tu extra dávku adrenalinu, jiná. Pro mě je to 100 Kč, pro někoho 5 000 Kč. Je důležité,, aby to, co člověk vsadí, bylo něco, co může bez problému do zábavy investovat bez ohledu na to, zda vyhraje, nebo ne. Prostě aby to neohrozilo jeho standardní fungování – výdaje, rodinu atd.

My když vidíme, že někdo změnil své hráčské chování, začal sázet ve vyšší frekvenci za vyšší částky a tráví více času na platformě, tak s tím pracujeme a doporučujeme, aby si dal pauzu, nebo aby se na to úplně vykašlal.

Lidská stránka, ale i udržitelnost, o tom to je. Jsme operátor, který umožňuje lidem, co milují sport, si ten zážitek ještě zlepšit. Ale když někdo prohraje jednorázově velkou částku, tak to neslavíme jako úspěch.

Úspěch je, když máme dlouhodobě spokojeného zákazníka.

RELATED ARTICLES