Středa, 25 září, 2024
Google search engine
DomůOstatníNever more pochybným diskusím nad uměním, které nebezpečně připomínají doby minulé

Never more pochybným diskusím nad uměním, které nebezpečně připomínají doby minulé

Ve Veletržním paláci končí Bienále ve Věci umění, „prostor pro hlasy současných umělců a umělkyň, kteří podávají svědectví o složité historické a politické situaci, v níž se nacházíme“. Takže se tam třeba vedla diskuse na téma „historické a současné momenty bojů v kontextu dělnických, družstevních a nájemnických hnutí“. Jakože cože? A když už se kvůli dešti a povodním rušily kulturní akce, mohli ti méně zasažení z nás aspoň jít do kina – a mohli si vybírat i jiné filmy než hity…

Marek Gregor: Je mi jasné, že neustálé hledání originality, remastering a recyklace už zavedeného a úspěšného vedou umělce do nejrůznějších zákoutí myšlenkového spektra, ale občas mi jaksi uniká smysl. A říkám si, jestli se tady někdo totálně nepomátl – konkrétně v případě vážně míněné diskuse v rámci právě končícího Bienále Ve věci umění (do 29. září v pražském Veletržním paláci) na téma „historické a současné momenty bojů v kontextu dělnických, družstevních a nájemnických hnutí v České republice i mimo ni“. To jako vážně?

Antonín Kocábek: Never more určitě patří DEŠŤOVÉ KALAMITĚ, která zaskočila celou střední Evropu a u nás měla za následek nejen propršený týden a mohutné lokální povodně, ale také zrušení nemalého počtu koncertů, festiválků a dalších obvyklých venkovních akcí babího léta, a tudíž i značné zklamání všech, kteří se na ně třeba i dlouhou dobu těšili. Never more pak patří samozřejmě i všem jedincům, kteří i po tom, co zmíněné deště nastoupily bezprostředně po tropických vedrech, mají pořád ještě tu směšnou snahu zpochybňovat existenci klimatické krize.

Vojtěch Rynda: Chápu, že Vlny v nás vzbuzují pocit národní hrdosti a sounáležitosti, a taky si myslím, že Tereza Ramba je v Zápisníku alkoholičky skvělá. Návštěvnost těch filmů vypovídá o tom, že se strefily do divácké poptávky. Ale co jiné nové české filmy v kinech? Pocit možná ne národní, ale tak nějak lidské hrdosti a sounáležitosti ve vás vzbudí i půvabný dokument Velký finále PSO o klikaté cestě obrovského hudebního tělesa z Police nad Metují za plněním svých snů. A skvělé je i trojgenerační ženské obsazení (Veronika Žilková, Elizaveta Maximová, Mia Bankó) křehkého a originálního hraného snímku Světýlka, který letos soutěžil ve Varech. O dalších dobrých tuzemských titulech, jež se krčí u dna žebříčku návštěvnosti, nemluvě… NEJEN KINOHITY měl by být živ dobrý český divák!

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Never more pochybným diskusím nad uměním, které nebezpečně připomínají doby minulé

Ve Veletržním paláci končí Bienále ve Věci umění, „prostor pro hlasy současných umělců a umělkyň, kteří podávají svědectví o složité historické a politické situaci, v níž se nacházíme“. Takže se tam třeba vedla diskuse na téma „historické a současné momenty bojů v kontextu dělnických, družstevních a nájemnických hnutí“. Jakože cože? A když už se kvůli dešti a povodním rušily kulturní akce, mohli ti méně zasažení z nás aspoň jít do kina – a mohli si vybírat i jiné filmy než hity…

Marek Gregor: Je mi jasné, že neustálé hledání originality, remastering a recyklace už zavedeného a úspěšného vedou umělce do nejrůznějších zákoutí myšlenkového spektra, ale občas mi jaksi uniká smysl. A říkám si, jestli se tady někdo totálně nepomátl – konkrétně v případě vážně míněné diskuse v rámci právě končícího Bienále Ve věci umění (do 29. září v pražském Veletržním paláci) na téma „historické a současné momenty bojů v kontextu dělnických, družstevních a nájemnických hnutí v České republice i mimo ni“. To jako vážně?

Antonín Kocábek: Never more určitě patří DEŠŤOVÉ KALAMITĚ, která zaskočila celou střední Evropu a u nás měla za následek nejen propršený týden a mohutné lokální povodně, ale také zrušení nemalého počtu koncertů, festiválků a dalších obvyklých venkovních akcí babího léta, a tudíž i značné zklamání všech, kteří se na ně třeba i dlouhou dobu těšili. Never more pak patří samozřejmě i všem jedincům, kteří i po tom, co zmíněné deště nastoupily bezprostředně po tropických vedrech, mají pořád ještě tu směšnou snahu zpochybňovat existenci klimatické krize.

Vojtěch Rynda: Chápu, že Vlny v nás vzbuzují pocit národní hrdosti a sounáležitosti, a taky si myslím, že Tereza Ramba je v Zápisníku alkoholičky skvělá. Návštěvnost těch filmů vypovídá o tom, že se strefily do divácké poptávky. Ale co jiné nové české filmy v kinech? Pocit možná ne národní, ale tak nějak lidské hrdosti a sounáležitosti ve vás vzbudí i půvabný dokument Velký finále PSO o klikaté cestě obrovského hudebního tělesa z Police nad Metují za plněním svých snů. A skvělé je i trojgenerační ženské obsazení (Veronika Žilková, Elizaveta Maximová, Mia Bankó) křehkého a originálního hraného snímku Světýlka, který letos soutěžil ve Varech. O dalších dobrých tuzemských titulech, jež se krčí u dna žebříčku návštěvnosti, nemluvě… NEJEN KINOHITY měl by být živ dobrý český divák!

RELATED ARTICLES