Úterý, 1 října, 2024
Google search engine
DomůOstatníJak vypadala pohanská smrt? Opulentní smrtící orgie plné nahoty a násilí

Jak vypadala pohanská smrt? Opulentní smrtící orgie plné nahoty a násilí

Obraz Sardanapalova smrt má na svědomí malíř Eugene Delacoix, který vytvořil spektakulární opus, který je považován za jedno z vrcholných děl francouzského romantismu. Zobrazuje smrtící orgie, násilí i neskrývanou sexualitu.

Předlohou pro vytvoření obrazu Sardanapalova smrt byla hra lorda Byrona. Král Sardanapalus po porážce v bitvě rozhodne, že než by padl do rukou nepřítele, radši pro sebe uspořádá opulentní smrtící orgie. Pošle při nich na věčnost nejen sebe, ale i celou svoji družinu milenek a milenců, služebných i otroků.

 

Obraz zobrazuje chaotické zlo, násilí, zoufalství a zbytečný zmar. Tryská z něj smrt a chtíč. Toto dílo je již výrazem malířova zralého stylu. Kompozice obrazu, v němž se střídá světlo a stín, tvoří vířící změť žen, otroků, zvířat, šperků a textilií. Není se čemu divit, že uznání toto plátno získalo až později. Na svou dobu byl obraz příliš plný krutosti.

 

 

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Jak vypadala pohanská smrt? Opulentní smrtící orgie plné nahoty a násilí

Obraz Sardanapalova smrt má na svědomí malíř Eugene Delacoix, který vytvořil spektakulární opus, který je považován za jedno z vrcholných děl francouzského romantismu. Zobrazuje smrtící orgie, násilí i neskrývanou sexualitu.

Předlohou pro vytvoření obrazu Sardanapalova smrt byla hra lorda Byrona. Král Sardanapalus po porážce v bitvě rozhodne, že než by padl do rukou nepřítele, radši pro sebe uspořádá opulentní smrtící orgie. Pošle při nich na věčnost nejen sebe, ale i celou svoji družinu milenek a milenců, služebných i otroků.

 

Obraz zobrazuje chaotické zlo, násilí, zoufalství a zbytečný zmar. Tryská z něj smrt a chtíč. Toto dílo je již výrazem malířova zralého stylu. Kompozice obrazu, v němž se střídá světlo a stín, tvoří vířící změť žen, otroků, zvířat, šperků a textilií. Není se čemu divit, že uznání toto plátno získalo až později. Na svou dobu byl obraz příliš plný krutosti.

 

 

RELATED ARTICLES