Úterý, 17 září, 2024
Google search engine
DomůOstatníFilip Titlbach: Volnost, tolerance a respekt jsou základy evropské civilizace. Olympijský ceremoniál...

Filip Titlbach: Volnost, tolerance a respekt jsou základy evropské civilizace. Olympijský ceremoniál je oslavil

„Kritika olympijského ceremoniálu mě nepřekvapila vzhledem k tomu, co se dělo okolo nástupové kolekce Jana Černého,“ říká jedenatřicetiletý novinář Filip Titlbach, který je dalším hostem podcastu Poprask. „Pokud se některým lidem rozbušilo srdíčko po baloňáku, tak ta čtyřhodinová přehlídka současné kultury včetně drag show a metalu jim musela způsobit společenský infarkt,“ říká. 

„Tady se rozjela neuvěřitelná debata o tom, že francouzští organizátoři olympijských her urazili Ježíše a křesťany, protože tam ženy různých tvarů a drag queens napodobily Poslední večeři od Leonarda Da Vinciho, ale tito lidé zapomněli zmínit, že tam na stole leží řecký bůh vína Dionýsos. To byla reference na řeckou mytologii a na boha oslav.“ Dnešní mezinárodní závody jsou inspirované antickými hrami, které se konaly od 8. do 4. století před Kristem v řecké Olympii. Proč se část společnosti semkla a dotlačila francouzské pořadatele k omluvě? Za co se nakonec omluvili a je omluva na místě?

„Někdo říká, že je to konec evropské civilizace. Naopak, toto je evropská civilizace. Olympiáda se ukázala jako festival globálního světa, který oslavuje otevřenost. To je přece evropské, nechávat se provokovat uměním,“ říká Filip Titlbach. Je rozdíl mezi rozčilováním se mladších generací nad „nevhodnými“ vtipy a kritikou sexuální otevřenosti na olympijských hrách? Poslechněte si podcast o popkultuře s Šimonem Holým a Hanou Trojánkovou Biriczovou, ve kterém probíráme také, co vlastně je brat summer, kandidaturu Kamaly Harrisové nebo slávu Aleše Zbořila.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Filip Titlbach: Volnost, tolerance a respekt jsou základy evropské civilizace. Olympijský ceremoniál je oslavil

„Kritika olympijského ceremoniálu mě nepřekvapila vzhledem k tomu, co se dělo okolo nástupové kolekce Jana Černého,“ říká jedenatřicetiletý novinář Filip Titlbach, který je dalším hostem podcastu Poprask. „Pokud se některým lidem rozbušilo srdíčko po baloňáku, tak ta čtyřhodinová přehlídka současné kultury včetně drag show a metalu jim musela způsobit společenský infarkt,“ říká. 

„Tady se rozjela neuvěřitelná debata o tom, že francouzští organizátoři olympijských her urazili Ježíše a křesťany, protože tam ženy různých tvarů a drag queens napodobily Poslední večeři od Leonarda Da Vinciho, ale tito lidé zapomněli zmínit, že tam na stole leží řecký bůh vína Dionýsos. To byla reference na řeckou mytologii a na boha oslav.“ Dnešní mezinárodní závody jsou inspirované antickými hrami, které se konaly od 8. do 4. století před Kristem v řecké Olympii. Proč se část společnosti semkla a dotlačila francouzské pořadatele k omluvě? Za co se nakonec omluvili a je omluva na místě?

„Někdo říká, že je to konec evropské civilizace. Naopak, toto je evropská civilizace. Olympiáda se ukázala jako festival globálního světa, který oslavuje otevřenost. To je přece evropské, nechávat se provokovat uměním,“ říká Filip Titlbach. Je rozdíl mezi rozčilováním se mladších generací nad „nevhodnými“ vtipy a kritikou sexuální otevřenosti na olympijských hrách? Poslechněte si podcast o popkultuře s Šimonem Holým a Hanou Trojánkovou Biriczovou, ve kterém probíráme také, co vlastně je brat summer, kandidaturu Kamaly Harrisové nebo slávu Aleše Zbořila.

RELATED ARTICLES