Úterý, 24 září, 2024
Google search engine
DomůOstatníFestival Serial Killer startuje, představí novou verzi „Zemanovy“ Studny

Festival Serial Killer startuje, představí novou verzi „Zemanovy“ Studny

„Prequel“ Majora Zemana, seriál o „neposlušné“ dceři obrozeneckého básníka nebo komedie o tom, co s partnerským životem udělá, když ho (ne)sdílíte na internetu: program sedmého ročníku festivalu Serial Killer už tradičně slibuje všechno, jen ne nudu.

Brněnská přehlídka, jež startuje v úterý a potrvá až do neděle, nabídne na čtyřicet projekcí včetně několika premiérových. A protože její tým v čele s Kamilou Zlatuškovou má čich na potenciální hity, dá se předpokládat, že i letos se bude minimálně o titulech ze soutěžní sekce mluvit.

Švehlík se sekyrou

V té hlavní, pojmenované „Prime Time Killer“ zastupují tuzemskou tvorbu hned dva projekty, šestidílná Studna z produkce Voyo Originals a koprodukční Dcera národa, vzešlá ze spolupráce České televize a společnosti CANAL+. Studna, jež festival ve středu zahájí, oživuje notoricky známý příběh  z nechvalně proslulé normalizační série o majoru Zemanovi. Scénář napsal zkušený Miro Šifra (Zrádci, Úsvit) s Kristinou Májovou, režie se ujala Tereza Kopáčová a v hlavních rolích uvidíme Davida Švehlíka coby Brůnu, Johanu Matouškovou a Filipa Červenku. Bez zajímavosti není ani fakt, že kreativní producent série Michal Prokeš žije právě v obci Vonoklasy, kde se popisovaná rodinná tragédie v roce 1968 odehrála.

Obrození jinak

Dcera národa pak představuje hlavně velkou hereckou příležitost pro Antonii Formanovou. Ta po boku Jiřího Langmajera ztvárnila „problematickou“ dceru Karla Havlíčka Borovského Zdeňku, která se tak zarputile snaží vymanit z vnucované role miláčka národa, až se v jeho očích stane zrádkyní. Za scénářem stojí Lucie Vaňková, režii mají na svědomí Cristina Grosan a Matěj Chlupáček (jinak také častý spolupracovník zmiňovaného Mira Šifry).

Domácí tituly doplňují v hlavní soutěži ještě seriály ze Srbska (Operace Šavle), Lotyšska (Sovětské džíny) a Bosny a Hercegoviny (Vím, jak dýcháš). Česko pak najdeme zastoupené ještě v krátkometrážní sekci Quick Killer (Vlastně se nic nestalo, režie Jan Vejnar).

Jak se točí Medvěd

Kromě projekcí se v Brně pod hlavičkou Serial Killer konají i mezi profesionály čím dál populárnější TV Days (25.‒27. září). O zkušenosti se s fanoušky i filmaři podělí mimo jiné Gillian Rose, bývalá viceprezidentka v oblasti distribuce pro společnost NBC Universal nebo SKY. Organizátoři slibují, že ve své masterclass nevynechá zážitky ze zákulisí úspěšného seriálu Medvěd (Disney+), jehož třetí série si z letošních cen Emmy odnesla jedenáct sošek.

Pátek s investigativci

Páteční festivalové odpoledne pak má být mimořádně věnováno také tématu současné televizní publicistiky. Stav té investigativní, hojně řešené především v souvislosti s nedávným zrušením veřejnoprávního pořadu 168 hodin, proberou v Brně mimo jiné Daniela Brzobohatá či Nora Fridrichová. „Serial Killer se v následujících letech bude zaměřovat na větší spektrum žánrů než pouze hrané seriály. Současná televizní publicistika je samozřejmě velké téma, kterému chceme dát prostor,“ říká ředitelka festivalu Kamila Zlatušková.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Festival Serial Killer startuje, představí novou verzi „Zemanovy“ Studny

„Prequel“ Majora Zemana, seriál o „neposlušné“ dceři obrozeneckého básníka nebo komedie o tom, co s partnerským životem udělá, když ho (ne)sdílíte na internetu: program sedmého ročníku festivalu Serial Killer už tradičně slibuje všechno, jen ne nudu.

Brněnská přehlídka, jež startuje v úterý a potrvá až do neděle, nabídne na čtyřicet projekcí včetně několika premiérových. A protože její tým v čele s Kamilou Zlatuškovou má čich na potenciální hity, dá se předpokládat, že i letos se bude minimálně o titulech ze soutěžní sekce mluvit.

Švehlík se sekyrou

V té hlavní, pojmenované „Prime Time Killer“ zastupují tuzemskou tvorbu hned dva projekty, šestidílná Studna z produkce Voyo Originals a koprodukční Dcera národa, vzešlá ze spolupráce České televize a společnosti CANAL+. Studna, jež festival ve středu zahájí, oživuje notoricky známý příběh  z nechvalně proslulé normalizační série o majoru Zemanovi. Scénář napsal zkušený Miro Šifra (Zrádci, Úsvit) s Kristinou Májovou, režie se ujala Tereza Kopáčová a v hlavních rolích uvidíme Davida Švehlíka coby Brůnu, Johanu Matouškovou a Filipa Červenku. Bez zajímavosti není ani fakt, že kreativní producent série Michal Prokeš žije právě v obci Vonoklasy, kde se popisovaná rodinná tragédie v roce 1968 odehrála.

Obrození jinak

Dcera národa pak představuje hlavně velkou hereckou příležitost pro Antonii Formanovou. Ta po boku Jiřího Langmajera ztvárnila „problematickou“ dceru Karla Havlíčka Borovského Zdeňku, která se tak zarputile snaží vymanit z vnucované role miláčka národa, až se v jeho očích stane zrádkyní. Za scénářem stojí Lucie Vaňková, režii mají na svědomí Cristina Grosan a Matěj Chlupáček (jinak také častý spolupracovník zmiňovaného Mira Šifry).

Domácí tituly doplňují v hlavní soutěži ještě seriály ze Srbska (Operace Šavle), Lotyšska (Sovětské džíny) a Bosny a Hercegoviny (Vím, jak dýcháš). Česko pak najdeme zastoupené ještě v krátkometrážní sekci Quick Killer (Vlastně se nic nestalo, režie Jan Vejnar).

Jak se točí Medvěd

Kromě projekcí se v Brně pod hlavičkou Serial Killer konají i mezi profesionály čím dál populárnější TV Days (25.‒27. září). O zkušenosti se s fanoušky i filmaři podělí mimo jiné Gillian Rose, bývalá viceprezidentka v oblasti distribuce pro společnost NBC Universal nebo SKY. Organizátoři slibují, že ve své masterclass nevynechá zážitky ze zákulisí úspěšného seriálu Medvěd (Disney+), jehož třetí série si z letošních cen Emmy odnesla jedenáct sošek.

Pátek s investigativci

Páteční festivalové odpoledne pak má být mimořádně věnováno také tématu současné televizní publicistiky. Stav té investigativní, hojně řešené především v souvislosti s nedávným zrušením veřejnoprávního pořadu 168 hodin, proberou v Brně mimo jiné Daniela Brzobohatá či Nora Fridrichová. „Serial Killer se v následujících letech bude zaměřovat na větší spektrum žánrů než pouze hrané seriály. Současná televizní publicistika je samozřejmě velké téma, kterému chceme dát prostor,“ říká ředitelka festivalu Kamila Zlatušková.

RELATED ARTICLES