Pondělí, 7 října, 2024
Google search engine
DomůOstatníNávštěvnost obchodních center se ani loni nedostala na úroveň před covidem

Návštěvnost obchodních center se ani loni nedostala na úroveň před covidem

728x90

Návštěvnost obchodních center (OC) v Česku loni stále ještě nepřekonala rok 2019 před koronavirovou pandemií, byla nižší o pět až osm procent.

Naopak proti roku 2022 tuzemská centra přivítala o čtyři až osm procent lidí více. ČTK to za společnost CBRE řekla expertka na průzkum trhu a poradenství v maloobchodě Klára Bejblová. Tržby podle ní loni ve srovnání s rokem 2019 vzrostly zhruba o pětinu, reálně však kvůli vysoké inflaci klesly.

Pod úrovní roku 2019 návštěvnost obchodních center podle Bejblové zůstane i letos. „U obratů čekáme spíše stagnaci nebo jen nepatrný růst. Vše bude záviset na reálném vývoji ekonomiky, zejména v souvislosti s očekávaným snížením inflace, a také důvěře zákazníků, kteří se budou vypořádávat s dopady konsolidačního balíčku,“ uvedla.

V posledních letech se podle Bejblové staví spíše malá nákupní centra, ta stará se rekonstruují nebo rozšiřují. „Tuzemský trh nákupních center je již vyzrálý a nové rozvojové plochy se potýkají s problémy při povolovacím procesu, na druhé straně ovšem roste potenciál retail (nákupních) parků,“ řekla.

Loni v listopadu maloobchodní tržby v Česku meziročně vzrostly o 0,9 procenta, předtím 18 měsíců za sebou klesaly. Ve srovnání s říjnem byly tržby vyšší o procento, informoval už dříve Český statistický úřad (ČSÚ). Zda se spotřebitelská nálada v Česku opravdu začíná výrazněji zvedat ale podle analytiků ukážou až nadcházející měsíce. Roli mohly hrát nákupy vánočních dárků ve slevách.

Tempo růstu spotřebitelských cen v prosinci podle ČSÚ zpomalilo na 6,9 procenta z listopadových 7,3 procenta. Za celý loňský rok činila průměrná míra inflace 10,7 procenta. Bylo to o 4,4 procentního bodu méně než v roce 2022, kdy ovšem byla druhá nejvyšší inflace od vzniku samostatné ČR.

Zdroj:
RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Návštěvnost obchodních center se ani loni nedostala na úroveň před covidem

728x90

Návštěvnost obchodních center (OC) v Česku loni stále ještě nepřekonala rok 2019 před koronavirovou pandemií, byla nižší o pět až osm procent.

Naopak proti roku 2022 tuzemská centra přivítala o čtyři až osm procent lidí více. ČTK to za společnost CBRE řekla expertka na průzkum trhu a poradenství v maloobchodě Klára Bejblová. Tržby podle ní loni ve srovnání s rokem 2019 vzrostly zhruba o pětinu, reálně však kvůli vysoké inflaci klesly.

Pod úrovní roku 2019 návštěvnost obchodních center podle Bejblové zůstane i letos. „U obratů čekáme spíše stagnaci nebo jen nepatrný růst. Vše bude záviset na reálném vývoji ekonomiky, zejména v souvislosti s očekávaným snížením inflace, a také důvěře zákazníků, kteří se budou vypořádávat s dopady konsolidačního balíčku,“ uvedla.

V posledních letech se podle Bejblové staví spíše malá nákupní centra, ta stará se rekonstruují nebo rozšiřují. „Tuzemský trh nákupních center je již vyzrálý a nové rozvojové plochy se potýkají s problémy při povolovacím procesu, na druhé straně ovšem roste potenciál retail (nákupních) parků,“ řekla.

Loni v listopadu maloobchodní tržby v Česku meziročně vzrostly o 0,9 procenta, předtím 18 měsíců za sebou klesaly. Ve srovnání s říjnem byly tržby vyšší o procento, informoval už dříve Český statistický úřad (ČSÚ). Zda se spotřebitelská nálada v Česku opravdu začíná výrazněji zvedat ale podle analytiků ukážou až nadcházející měsíce. Roli mohly hrát nákupy vánočních dárků ve slevách.

Tempo růstu spotřebitelských cen v prosinci podle ČSÚ zpomalilo na 6,9 procenta z listopadových 7,3 procenta. Za celý loňský rok činila průměrná míra inflace 10,7 procenta. Bylo to o 4,4 procentního bodu méně než v roce 2022, kdy ovšem byla druhá nejvyšší inflace od vzniku samostatné ČR.

Zdroj:
RELATED ARTICLES