Zatímco ještě před pár lety se tuzemské obchodní řetězce těšily mezi zákazníky velké oblibě, kterou získávaly především na základě nejrůznějších slevových akcí, dnes už je všechno jinak a lidé pochopili, že tyto zahraniční společnosti to s nimi rozhodně nemyslí nijak dobře.
Nehezké praktiky
V první řadě se ukázalo, jak moc velkým podfukem jsou ve skutečnosti právě akční nabídky. Řetězce schválně a uměle navyšují ceny, aby z nich potom mohly dávat velké slevy. Jenže lidé už si všimli toho, že i po slevě často nakupují dráže než v Německu či Polsku ten samý produkt.
Další věc je potom kvalita potravin, která je v České republice prachbídná a vůbec se nelepší. Jak se ale ukazuje, obchodní řetězce a výrobci potravin se snaží zákazníky šidit i dalšími způsoby, o kterých se dosud příliš nemluvilo.
Teď je nicméně odhalila prodavačka v jednom z řetězců. Vše popsala zákaznice Eva Ikomidu ve svém článku pro Seznam Medium.
Jednoho dne se vydala na nákup a vzhledem k frontě u standardní pokladny se rozhodla využít samoobslužnou. Příliš jí nepotěšilo, že pokladna každou chvíli pípá a hlásí chybu, ovšem mohla se takto dozvědět skutečně zajímavou informaci.
Je to pořád to samé
Když totiž do pokladny vložila pečivo a pak ho dala na váhu, ozvalo se pípání. Prodavačka jí promptně vysvětlila, že to není její chyba. Pokladna to prý nebere z toho důvodu, že zboží váží méně, než by mělo.
Jak se ukazuje, nejde o žádnou výjimku. Pokladna se kvůli tomu ozývala prakticky při jakémkoliv pečivu, a to třeba i v případě plněných šátečků, kde zjevně chyběla pořádná dávka náplně. “Má stará známá za mnou znovu přichází a s úsměvem na rtech mi vysvětluje, že pečivo má opět podváhu, že se to děje skoro pořád a oni s tím nic nezmůžou,” uvedla zákaznice s odkazem na prodavačku.
Čtěte také: Obchodní řetězec nadchnul Čechy. Ceny snížil o 30 %, lidé šetří za potraviny jako v Polsku
Toto by se opravdu nemělo přejít mávnutím ruky. Zdá se totiž, že obchodníci a výrobci využívají každé možnosti, jak se obohatit na úkor svých zákazníků. A ačkoliv se to může jevit jako drobnost, v páchaném objemu jde o velké peníze.