Pátek, 20 září, 2024
Google search engine
DomůMagazínZdravíCenovky v českých obchodech končí. Jak se zákazník dozví, kolik co stojí?...

Cenovky v českých obchodech končí. Jak se zákazník dozví, kolik co stojí? – AAzdraví.cz

728x90

Nejrůznější snahy o ochranu životního prostředí nelze v poslední době přehlédnout. Hodně je to ve spojitosti s obchodními řetězci. Hovoří se například o tom, že za tištění slevových letáků se bude muset platit jakýsi recyklační poplatek. To by vedlo k tomu, že se jejich produkce dále omezí, respektive zcela utne. Už teď totiž řetězce šetří a odkazují zákazníky na digitální formu.

Všechno se ruší

Další položkou na paškále jsou potom účtenky. Podle nejnovějších návrhů by měla přestat platit povinnost vytisknout a předat účtenku zákazníkům. Automaticky by se tak účet netiskl a člověk by ho získal například jen na vyžádání. Případně by se po načtení věrnostní karty obchodu načetl přímo do vašeho účtu a nemuselo by se tisknout vůbec nic.

Změnu zákazníci zaznamenávají také v případě účtenek. Ty papírové totiž pomalu, ale jistě končí. Naposledy například řetězec Billa oznámil, že papírové cenovky ruší v případě ovoce a zeleniny. Nahrazuje je těmi digitálními. Ty jsou však podle některých zákazníků špatně čitelné a nepřehledné.

Pro obchodníky je to ale velká výhoda. Digitální cenovky totiž nakoupí a rozmístí jednou, přičemž potom už na nich mohou měnit ceny centrálně. Personál tak nebude muset cenovky neustále střídat, což je problematické zejména tehdy, když každý den začíná nová akce. Často v tomto směru docházelo také k chybám, kdy něco mělo být v akci, ale reálně už nebylo, takže zákazník prodělal.

Velké úspory

Pochopitelně se také ušetří na tisku a papíru, což bude vyhovovat i životnímu prostředí. Dříve se totiž musely cenovky pokaždé nově vytisknout a ty staré vyhodit. Jen malá změna v Bille by měla přinést úsporu ve výši 21 tun papírového odpadu ročně. A to ještě řetězec nepřešel na digitální cenovky zcela.

Čtěte také: V českých obchodech je příšerné máslo. Lidé ho kupují ve velkém. Dá se ale poznat podle jedné věci

Postupně se tento druh cenovek bude zavádět také v dalších řetězcích. Pracuje na tom například Lidl, který má přitom s papírovými cenovkami tradičně problém, jelikož u nich zákazníci leckdy tápou v tom, co k čemu patří.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Cenovky v českých obchodech končí. Jak se zákazník dozví, kolik co stojí? – AAzdraví.cz

728x90

Nejrůznější snahy o ochranu životního prostředí nelze v poslední době přehlédnout. Hodně je to ve spojitosti s obchodními řetězci. Hovoří se například o tom, že za tištění slevových letáků se bude muset platit jakýsi recyklační poplatek. To by vedlo k tomu, že se jejich produkce dále omezí, respektive zcela utne. Už teď totiž řetězce šetří a odkazují zákazníky na digitální formu.

Všechno se ruší

Další položkou na paškále jsou potom účtenky. Podle nejnovějších návrhů by měla přestat platit povinnost vytisknout a předat účtenku zákazníkům. Automaticky by se tak účet netiskl a člověk by ho získal například jen na vyžádání. Případně by se po načtení věrnostní karty obchodu načetl přímo do vašeho účtu a nemuselo by se tisknout vůbec nic.

Změnu zákazníci zaznamenávají také v případě účtenek. Ty papírové totiž pomalu, ale jistě končí. Naposledy například řetězec Billa oznámil, že papírové cenovky ruší v případě ovoce a zeleniny. Nahrazuje je těmi digitálními. Ty jsou však podle některých zákazníků špatně čitelné a nepřehledné.

Pro obchodníky je to ale velká výhoda. Digitální cenovky totiž nakoupí a rozmístí jednou, přičemž potom už na nich mohou měnit ceny centrálně. Personál tak nebude muset cenovky neustále střídat, což je problematické zejména tehdy, když každý den začíná nová akce. Často v tomto směru docházelo také k chybám, kdy něco mělo být v akci, ale reálně už nebylo, takže zákazník prodělal.

Velké úspory

Pochopitelně se také ušetří na tisku a papíru, což bude vyhovovat i životnímu prostředí. Dříve se totiž musely cenovky pokaždé nově vytisknout a ty staré vyhodit. Jen malá změna v Bille by měla přinést úsporu ve výši 21 tun papírového odpadu ročně. A to ještě řetězec nepřešel na digitální cenovky zcela.

Čtěte také: V českých obchodech je příšerné máslo. Lidé ho kupují ve velkém. Dá se ale poznat podle jedné věci

Postupně se tento druh cenovek bude zavádět také v dalších řetězcích. Pracuje na tom například Lidl, který má přitom s papírovými cenovkami tradičně problém, jelikož u nich zákazníci leckdy tápou v tom, co k čemu patří.

RELATED ARTICLES