Sobota, 21 září, 2024
Google search engine
DomůMagazínPro ženyLenka (32): Osmiletý syn začal nosit ze školy stále zvláštnější úkoly. Posvítila...

Lenka (32): Osmiletý syn začal nosit ze školy stále zvláštnější úkoly. Posvítila jsem si na paní učitelku a nestihla se divit –


Zdroj: Freepik

Každá škola a každá učitelka má svoje metody, ale co zjistila Lenka, když její syn přinesl ze školy podivné úkoly, se jen tak nevidí. Lenka se proto rozhodla, že to nenechá jen tak.

Když se jednoho dne můj osmiletý syn Matěj vrátil ze školy, přinesl neobvyklý domácí úkol. Děti si měly zapisovat, co se jim zdálo. Úkol zahrnoval i techniky „vizualizace před spaním“. Zprvu mi to přišlo zvláštní, ale nedělala jsem z toho vědu. Matěj a já jsme úkol splnili, aniž bych tomu přikládala větší význam.

V následujících dnech jsem si všimla změn v Matějově chování. Byl zamyšlenějším a začal hovořit o „poslouchání hlasů v hlavě“, což mi přišlo alarmující. Mluvila jsem s dalšími rodiči, kteří také zaznamenali podivné chování svých dětí. Někteří z nich se zmiňovali, že jejich ratolesti dostaly obdobné úkoly a jejich chování se najednou začalo měnit. Například odmítaly maso poté, co prý „viděly“ trpící zvířata.

Podezření mě přimělo kontaktovat paní učitelku a setkat se s ní. Zeptala jsem se na úkoly a metody, které používá. Paní učitelka tvrdila, že jde o techniky pro uvolnění a sebereflexi, což mělo dětem pomoci se zvládáním stresu. I když její vysvětlení znělo nevinně, její tón mě nepřesvědčil.

Situace se vyhrotila, když Matěj přinesl domů úkol obsahující instrukce k jednoduché hypnóze. Děti měly zkoušet techniky uvolnění a soustředit se na svůj dech. Když mi Matěj řekl, že to praktikuje s učitelkou každý den, šla jsem do kolen. „Říká nám, že tak můžeme lépe poslouchat, co říká naše srdce,“ vysvětlil.

To už na mě bylo moc. Domluvila jsem si s učitelkou další schůzku a chtěla pochopit, co se vlastně děje a proč dětem zadává tak podivné úkoly. Když jsem ji potkala ve třídě, vypadala jako vždy – klidná, s laskavým úsměvem – a vysvětlila mi, že přeháním a Matějovi tato cvičení určitě svědčí.

Doma jsem prohledala synovy školní materiály a našla poznámky, kde děti popisovaly své „vize“ a „sny“, což naznačovalo, že paní učitelka aktivně vedla děti k zapisování svých zážitků. Našla jsem také leták o hypnóze. To mě přimělo obrátit se na ředitele školy.

Škola zahájila vyšetřování a ukázalo se, že paní učitelka používala kontroverzní metody hypnózy jako součást výuky. Rodiče byli šokováni, jak daleko zašla bez jejich vědomí, a byla suspendována. Matěj dostal novou učitelku a postupně se vrátil k normálu.

Tento zážitek mi ukázal, jak důležité je věnovat pozornost tomu, co se děje v životě našich dětí. Přestože paní učitelka možná měla dobré úmysly, její metody byly nevhodné a nebezpečné. To nás poučilo, že musíme být opatrní a vnímaví k tomu, co se učí naše děti.

Další příběhy ze života →

Text byl zpracován na základě skutečného příběhu, fotografie je jen ilustrační. Máte podobnou zkušenost? Svěřte se nám se svým příběhem, napište na redakce@lifee.cz.

Moderátorka Markéta Fialová trpí poruchou krvetvorby: V osmnácti jsem zjistila, že tady za týden nemusím být

Moderátorka Markéta Fialová trpí poruchou krvetvorby: V osmnácti jsem zjistila, že tady za týden nemusím být

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Lenka (32): Osmiletý syn začal nosit ze školy stále zvláštnější úkoly. Posvítila jsem si na paní učitelku a nestihla se divit –


Zdroj: Freepik

Každá škola a každá učitelka má svoje metody, ale co zjistila Lenka, když její syn přinesl ze školy podivné úkoly, se jen tak nevidí. Lenka se proto rozhodla, že to nenechá jen tak.

Když se jednoho dne můj osmiletý syn Matěj vrátil ze školy, přinesl neobvyklý domácí úkol. Děti si měly zapisovat, co se jim zdálo. Úkol zahrnoval i techniky „vizualizace před spaním“. Zprvu mi to přišlo zvláštní, ale nedělala jsem z toho vědu. Matěj a já jsme úkol splnili, aniž bych tomu přikládala větší význam.

V následujících dnech jsem si všimla změn v Matějově chování. Byl zamyšlenějším a začal hovořit o „poslouchání hlasů v hlavě“, což mi přišlo alarmující. Mluvila jsem s dalšími rodiči, kteří také zaznamenali podivné chování svých dětí. Někteří z nich se zmiňovali, že jejich ratolesti dostaly obdobné úkoly a jejich chování se najednou začalo měnit. Například odmítaly maso poté, co prý „viděly“ trpící zvířata.

Podezření mě přimělo kontaktovat paní učitelku a setkat se s ní. Zeptala jsem se na úkoly a metody, které používá. Paní učitelka tvrdila, že jde o techniky pro uvolnění a sebereflexi, což mělo dětem pomoci se zvládáním stresu. I když její vysvětlení znělo nevinně, její tón mě nepřesvědčil.

Situace se vyhrotila, když Matěj přinesl domů úkol obsahující instrukce k jednoduché hypnóze. Děti měly zkoušet techniky uvolnění a soustředit se na svůj dech. Když mi Matěj řekl, že to praktikuje s učitelkou každý den, šla jsem do kolen. „Říká nám, že tak můžeme lépe poslouchat, co říká naše srdce,“ vysvětlil.

To už na mě bylo moc. Domluvila jsem si s učitelkou další schůzku a chtěla pochopit, co se vlastně děje a proč dětem zadává tak podivné úkoly. Když jsem ji potkala ve třídě, vypadala jako vždy – klidná, s laskavým úsměvem – a vysvětlila mi, že přeháním a Matějovi tato cvičení určitě svědčí.

Doma jsem prohledala synovy školní materiály a našla poznámky, kde děti popisovaly své „vize“ a „sny“, což naznačovalo, že paní učitelka aktivně vedla děti k zapisování svých zážitků. Našla jsem také leták o hypnóze. To mě přimělo obrátit se na ředitele školy.

Škola zahájila vyšetřování a ukázalo se, že paní učitelka používala kontroverzní metody hypnózy jako součást výuky. Rodiče byli šokováni, jak daleko zašla bez jejich vědomí, a byla suspendována. Matěj dostal novou učitelku a postupně se vrátil k normálu.

Tento zážitek mi ukázal, jak důležité je věnovat pozornost tomu, co se děje v životě našich dětí. Přestože paní učitelka možná měla dobré úmysly, její metody byly nevhodné a nebezpečné. To nás poučilo, že musíme být opatrní a vnímaví k tomu, co se učí naše děti.

Další příběhy ze života →

Text byl zpracován na základě skutečného příběhu, fotografie je jen ilustrační. Máte podobnou zkušenost? Svěřte se nám se svým příběhem, napište na redakce@lifee.cz.

Moderátorka Markéta Fialová trpí poruchou krvetvorby: V osmnácti jsem zjistila, že tady za týden nemusím být

Moderátorka Markéta Fialová trpí poruchou krvetvorby: V osmnácti jsem zjistila, že tady za týden nemusím být

RELATED ARTICLES