Pátek, 20 září, 2024
Google search engine
DomůMagazínCestováníZkušenosti lidí s ochrankou obchodů | Cestování

Zkušenosti lidí s ochrankou obchodů | Cestování

728x90

Zkušenosti lidí s ochrankou obchodů nebývají právě pozitivní. Jak poznat, kdy si už dovoluje příliš? Vítejte ve světě zabezpečení maloobchodu – v oblasti, kde se setkávají ostražité oči kamer a strategické myšlenky prevence ztrát.

Nakupování by mělo být zábavné, bezpečné a pohodové, a to jak pro kupující, kteří poskakují od regálu k regálu, tak pro majitele obchodů, kteří své zboží bedlivě sledují. Co však dělat, když se pověření zaměstnanci jednoduše nechovají tak, jak mají?

TIP: Nenechte se zaskočit ani dalšími nekalými praktikami obchodů, v právu jste vždy vy. Ozvěte se. 

Úloha bezpečnostního personálu

Bezpečnostní pracovníci v maloobchodním prostředí mají hlavní úlohu: monitorovat aktivity v prodejně a řešit případné problematické chování, potenciální krádeže nebo konflikty, které mohou nastat. Přítomnost bezpečnostních pracovníků má za cíl vytvořit bezpečné nákupní prostředí, ale je spojena se specifickými omezeními pravomocí, kterými tito pracovníci disponují.

Školení a povinnosti

Pracovníci ostrahy obvykle procházejí základním školením, které je vybaví dovednostmi pro pozorování a hlášení neobvyklých aktivit. Jsou vyškoleni k rozpoznávání potenciálních bezpečnostních hrozeb a k taktickému a profesionálnímu řešení různých situací. Jejich pravomoci jsou však obvykle omezeny na monitorování, vydávání varování a informování policie, pokud se situace vymyká jejich kontrole.

Foto: Pixabay

Omezení pravomocí

Pro nakupující i pracovníky ostrahy je zásadní, aby si uvědomili, že ostraha sice může zákazníky požádat o spolupráci, například je požádat, aby opustili prodejnu kvůli prohlídce, ale nemá pravomoc takové požadavky vymáhat. Zákazníci mají právo odmítnout bez následků, a pokud s tím souhlasí, doporučujeme jim, aby si s sebou přivedli svědka.

TIP: A pozor si dejte i  na jednu nepěknou nepříjemnost, která by vás mohla zaskočit v MHD.

Rovněž byste měli vědět, že pracovníci ostrahy nemají právo na fyzický kontakt nebo jakoukoli formu násilí. Pokud je zákazník podezřelý z protiprávního jednání, je správným postupem, aby ochranka zavolala policii, která pak situaci vyřeší v souladu se zákonem. Existuje sice tzv. občanské zadržení, ale jeho použití je sporné (v zásadě platí jen pro trestný čin, tedy při způsobené škodě nad 10 000 Kč).

 

Zdroj: https://zpravy.aktualne.cz/finance/nakupovani/ochranka-drogerie/r~9fbc6a9a500c11eb80e60cc47ab5f122/, https://www.bestdecision.cz/prava-ochranky-v-obchodnich-retezcich/

Náhledové foto: Pixabay

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Zkušenosti lidí s ochrankou obchodů | Cestování

728x90

Zkušenosti lidí s ochrankou obchodů nebývají právě pozitivní. Jak poznat, kdy si už dovoluje příliš? Vítejte ve světě zabezpečení maloobchodu – v oblasti, kde se setkávají ostražité oči kamer a strategické myšlenky prevence ztrát.

Nakupování by mělo být zábavné, bezpečné a pohodové, a to jak pro kupující, kteří poskakují od regálu k regálu, tak pro majitele obchodů, kteří své zboží bedlivě sledují. Co však dělat, když se pověření zaměstnanci jednoduše nechovají tak, jak mají?

TIP: Nenechte se zaskočit ani dalšími nekalými praktikami obchodů, v právu jste vždy vy. Ozvěte se. 

Úloha bezpečnostního personálu

Bezpečnostní pracovníci v maloobchodním prostředí mají hlavní úlohu: monitorovat aktivity v prodejně a řešit případné problematické chování, potenciální krádeže nebo konflikty, které mohou nastat. Přítomnost bezpečnostních pracovníků má za cíl vytvořit bezpečné nákupní prostředí, ale je spojena se specifickými omezeními pravomocí, kterými tito pracovníci disponují.

Školení a povinnosti

Pracovníci ostrahy obvykle procházejí základním školením, které je vybaví dovednostmi pro pozorování a hlášení neobvyklých aktivit. Jsou vyškoleni k rozpoznávání potenciálních bezpečnostních hrozeb a k taktickému a profesionálnímu řešení různých situací. Jejich pravomoci jsou však obvykle omezeny na monitorování, vydávání varování a informování policie, pokud se situace vymyká jejich kontrole.

Foto: Pixabay

Omezení pravomocí

Pro nakupující i pracovníky ostrahy je zásadní, aby si uvědomili, že ostraha sice může zákazníky požádat o spolupráci, například je požádat, aby opustili prodejnu kvůli prohlídce, ale nemá pravomoc takové požadavky vymáhat. Zákazníci mají právo odmítnout bez následků, a pokud s tím souhlasí, doporučujeme jim, aby si s sebou přivedli svědka.

TIP: A pozor si dejte i  na jednu nepěknou nepříjemnost, která by vás mohla zaskočit v MHD.

Rovněž byste měli vědět, že pracovníci ostrahy nemají právo na fyzický kontakt nebo jakoukoli formu násilí. Pokud je zákazník podezřelý z protiprávního jednání, je správným postupem, aby ochranka zavolala policii, která pak situaci vyřeší v souladu se zákonem. Existuje sice tzv. občanské zadržení, ale jeho použití je sporné (v zásadě platí jen pro trestný čin, tedy při způsobené škodě nad 10 000 Kč).

 

Zdroj: https://zpravy.aktualne.cz/finance/nakupovani/ochranka-drogerie/r~9fbc6a9a500c11eb80e60cc47ab5f122/, https://www.bestdecision.cz/prava-ochranky-v-obchodnich-retezcich/

Náhledové foto: Pixabay

RELATED ARTICLES