Středa, 25 září, 2024
Google search engine
DomůMagazínCestováníPsychologie prodeje: Jak obchodníci ovlivňují vaše rozhodnutí

Psychologie prodeje: Jak obchodníci ovlivňují vaše rozhodnutí

728x90

Jak přinutit zákazníky co nejvíce utrácet? Obchody na to mají zavedené ověřené postupy. Určitě jste si všimli, že zboží ve slevě se velmi často nachází hned na začátku supermarketu. Nedivte se, že tomu tak je. Upoutá na první pohled a byl by v tom čert, kdyby pár kousků neskončilo u zákazníka v nákupním vozíku. Zvláště, když je u toho velká cedule se zvýrazněným procentem slevy.

Jinak než ve slevě už nenakupuji

Hodně zákazníků vám potvrdí, že když nemohou jezdit nakupovat do Německa či Polska, protože to mají z ruky, tak aspoň nakupují pouze ve slevách. Proto je jejich věrným společníkem leták z obchodu, aby měli dobrý přehled o tom, kde co je za lepší cenu. Sice během nakupování musejí navštívit tři až čtyři obchody, ale ono se to vyplatí. Navíc při dnešních cenách je to dokonce nutnost.

Poměrně často se ale stává, že zlevněné zboží je v nabídce obchodu pouze v množství „do vyprodání zásob“. Což většinou znamená, že již hodinu po otevření obchodu už je vyprodané. Lidé, co si ho jdou koupit později, mají prostě smůlu. No ale když už jsou v obchodě, tak koupí aspoň něco, ne?

Obchody vědí, jak na zákazníky

Dá se říct, že obchodníci mají velmi dobře propracované, jak jednotlivé zboží v regálech uložit, aby zvýšili své zisky. Museli jste zaregistrovat, že to nejdražší zboží je vždy v úrovni vašich očí. Pokud chcete levnější,  je třeba zrakem trochu po regálu šmejdit. Levnější kousky se krčí většinou až někde u podlahy, kam se pro ně musíte sehnout.

Foto: Pixabay

Jako v nějakém bludišti

V některých obchodech můžete mít dojem, že je to tam jako v bludišti. Když hledáte právě to své zboží, tak chtě nechtě musíte projít celým krámem, než se k němu dostanete. Ono je to tak ale schválně. Nelogické rozložení sortimentu v obchodu nutí zákazníka procházet i místy, kam by jinak ani nešel. A během hledání možná do vozíku nebo košíku dá zboží, které sice právě nepotřebuje, ale zrovna mu padlo do očí a bylo za dobrou cenu. Také jeden z triku obchodů. To je ostatně jeden z důvodů, proč někteří lidé supermarkety z duše nenávidí. Hodně se tam totiž nachodí, než naleznou to, co chtějí koupit.

Přečtěte si: Tipy na zajímavé slevové kupón pro cestovatele

Proč jsou nákupní vozíky tak velké

Museli jste zaregistrovat, jak objemné ve skutečnosti jsou nákupní vozíky, které stojí před supermarketem. Pokud si jdete koupit jen pár věcí, tak si ho ani brát nebudete, protože kdo by se s takovým vehiklem tahal. Tu šunku a tři rohlíky klidně vezmete do rukou. I to patří k marketingovým tahům obchodníků. Spoléhají na to, že hodně lidí se bude snažit velký nákupní vozík naplnit co nejvíce, aby se necítili zvláštně, že v něm vezou jenom malý nákup. Jak dlouho jim tento fígl vydrží, když se všechno zboží neustále zdražuje? Stále častěji je totiž v obchodech vidět zákazníky, kteří si toho v nákupním vozíku moc nevezou, protože musejí šetřit.

Zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/finance-sedm-nejpouzivanejsich-triku-obchodniku-aneb-jak-nenaletet-242530, wikipedia.org

Náhledové foto: Pixabay

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Psychologie prodeje: Jak obchodníci ovlivňují vaše rozhodnutí

728x90

Jak přinutit zákazníky co nejvíce utrácet? Obchody na to mají zavedené ověřené postupy. Určitě jste si všimli, že zboží ve slevě se velmi často nachází hned na začátku supermarketu. Nedivte se, že tomu tak je. Upoutá na první pohled a byl by v tom čert, kdyby pár kousků neskončilo u zákazníka v nákupním vozíku. Zvláště, když je u toho velká cedule se zvýrazněným procentem slevy.

Jinak než ve slevě už nenakupuji

Hodně zákazníků vám potvrdí, že když nemohou jezdit nakupovat do Německa či Polska, protože to mají z ruky, tak aspoň nakupují pouze ve slevách. Proto je jejich věrným společníkem leták z obchodu, aby měli dobrý přehled o tom, kde co je za lepší cenu. Sice během nakupování musejí navštívit tři až čtyři obchody, ale ono se to vyplatí. Navíc při dnešních cenách je to dokonce nutnost.

Poměrně často se ale stává, že zlevněné zboží je v nabídce obchodu pouze v množství „do vyprodání zásob“. Což většinou znamená, že již hodinu po otevření obchodu už je vyprodané. Lidé, co si ho jdou koupit později, mají prostě smůlu. No ale když už jsou v obchodě, tak koupí aspoň něco, ne?

Obchody vědí, jak na zákazníky

Dá se říct, že obchodníci mají velmi dobře propracované, jak jednotlivé zboží v regálech uložit, aby zvýšili své zisky. Museli jste zaregistrovat, že to nejdražší zboží je vždy v úrovni vašich očí. Pokud chcete levnější,  je třeba zrakem trochu po regálu šmejdit. Levnější kousky se krčí většinou až někde u podlahy, kam se pro ně musíte sehnout.

Foto: Pixabay

Jako v nějakém bludišti

V některých obchodech můžete mít dojem, že je to tam jako v bludišti. Když hledáte právě to své zboží, tak chtě nechtě musíte projít celým krámem, než se k němu dostanete. Ono je to tak ale schválně. Nelogické rozložení sortimentu v obchodu nutí zákazníka procházet i místy, kam by jinak ani nešel. A během hledání možná do vozíku nebo košíku dá zboží, které sice právě nepotřebuje, ale zrovna mu padlo do očí a bylo za dobrou cenu. Také jeden z triku obchodů. To je ostatně jeden z důvodů, proč někteří lidé supermarkety z duše nenávidí. Hodně se tam totiž nachodí, než naleznou to, co chtějí koupit.

Přečtěte si: Tipy na zajímavé slevové kupón pro cestovatele

Proč jsou nákupní vozíky tak velké

Museli jste zaregistrovat, jak objemné ve skutečnosti jsou nákupní vozíky, které stojí před supermarketem. Pokud si jdete koupit jen pár věcí, tak si ho ani brát nebudete, protože kdo by se s takovým vehiklem tahal. Tu šunku a tři rohlíky klidně vezmete do rukou. I to patří k marketingovým tahům obchodníků. Spoléhají na to, že hodně lidí se bude snažit velký nákupní vozík naplnit co nejvíce, aby se necítili zvláštně, že v něm vezou jenom malý nákup. Jak dlouho jim tento fígl vydrží, když se všechno zboží neustále zdražuje? Stále častěji je totiž v obchodech vidět zákazníky, kteří si toho v nákupním vozíku moc nevezou, protože musejí šetřit.

Zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/finance-sedm-nejpouzivanejsich-triku-obchodniku-aneb-jak-nenaletet-242530, wikipedia.org

Náhledové foto: Pixabay

RELATED ARTICLES