Pátek, 20 září, 2024
Google search engine
DomůMagazínCestováníJeště nepřehlednější než dříve. Oblíbený | Cestování

Ještě nepřehlednější než dříve. Oblíbený | Cestování

728x90

Ještě nepřehlednější než dříve. Oblíbený český řetězec si hraje s cenovkami u ovoce a zeleniny, ve výsledku zdraží všem. Maloobchodní prostředí se neustále vyvíjí a podniky se snaží inovovat a zlepšovat nákupní zkušenosti zákazníků.

Tedy tak to alespoň tvrdí obchodní řetězce – ve skutečnosti bývá mnohdy výsledkem pravý opak. O to se bohužel přesvědčujeme nad svými nákupními košíky dnes a denně. Aktuálně dochází k výraznému posunu v oblasti ovoce a zeleniny – jde o přechod od tradičních cen založených na hmotnosti k systému cen za jednotku. Tato změna je sice stále v počáteční fázi, ale potenciálně by mohla způsobit revoluci v nákupních zvyklostech zákazníků a v řízení zásob v obchodních řetězcích.

Stanovení jednotkových cen: Vycházející trend

Historicky se většina ovoce a zeleniny prodávala podle hmotnosti, obvykle za kilogram nebo za sto gramů. Tato metoda převládala díky tomu, že byla vnímána jako spravedlivá jak pro maloobchodníky, tak pro spotřebitele, protože přímo souvisela s cenou a množstvím výrobku. Některé západoevropské maloobchodní řetězce a nyní i jeden velký řetězec v České republice však experimentují s cenou za jednotku.

Foto: Pixabay

Český experiment

V České republice začal obchodní řetězec Lidl prodávat papriky s cenou za kus, nikoli za hmotnost. Tento přístup, inspirovaný trendy pozorovanými v zahraničí, je v současné době ve zkušební fázi. Řetězec uznává experimentální charakter této cenové strategie a zatím se nezavázal k jejímu trvalému zavedení do svého cenového modelu, ale vidí potenciál pro rozšíření této praxe na další druhy produktů.

Proti pravidlům to bohužel není. Pokud je uvedena cena za jednotku, nelze proti tomu nic namítat. Koneckonců – už dnes řada obchodů klame zákazníky tak, že část zboží přepočítá na kusy a část na gramy (zaznamenala jsem to například u sáčkových čajů). Ovšem v oblasti ovoce a zeleniny je to spíše novinka (pokud tedy nenakupujete on-line, velké dovozové řetězce to už mívají běžně).

 

Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/lidl-paprika-kus-kilo-vaha.A240625_094848_ekonomika_vebe, https://tvnoviny.sk/ekonomika/clanok/909330-jeden-z-retazcov-chysta-zasadnu-novinku-dotkne-sa-ovocia-a-zeleniny

Náhledové foto: Pixabay

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Ještě nepřehlednější než dříve. Oblíbený | Cestování

728x90

Ještě nepřehlednější než dříve. Oblíbený český řetězec si hraje s cenovkami u ovoce a zeleniny, ve výsledku zdraží všem. Maloobchodní prostředí se neustále vyvíjí a podniky se snaží inovovat a zlepšovat nákupní zkušenosti zákazníků.

Tedy tak to alespoň tvrdí obchodní řetězce – ve skutečnosti bývá mnohdy výsledkem pravý opak. O to se bohužel přesvědčujeme nad svými nákupními košíky dnes a denně. Aktuálně dochází k výraznému posunu v oblasti ovoce a zeleniny – jde o přechod od tradičních cen založených na hmotnosti k systému cen za jednotku. Tato změna je sice stále v počáteční fázi, ale potenciálně by mohla způsobit revoluci v nákupních zvyklostech zákazníků a v řízení zásob v obchodních řetězcích.

Stanovení jednotkových cen: Vycházející trend

Historicky se většina ovoce a zeleniny prodávala podle hmotnosti, obvykle za kilogram nebo za sto gramů. Tato metoda převládala díky tomu, že byla vnímána jako spravedlivá jak pro maloobchodníky, tak pro spotřebitele, protože přímo souvisela s cenou a množstvím výrobku. Některé západoevropské maloobchodní řetězce a nyní i jeden velký řetězec v České republice však experimentují s cenou za jednotku.

Foto: Pixabay

Český experiment

V České republice začal obchodní řetězec Lidl prodávat papriky s cenou za kus, nikoli za hmotnost. Tento přístup, inspirovaný trendy pozorovanými v zahraničí, je v současné době ve zkušební fázi. Řetězec uznává experimentální charakter této cenové strategie a zatím se nezavázal k jejímu trvalému zavedení do svého cenového modelu, ale vidí potenciál pro rozšíření této praxe na další druhy produktů.

Proti pravidlům to bohužel není. Pokud je uvedena cena za jednotku, nelze proti tomu nic namítat. Koneckonců – už dnes řada obchodů klame zákazníky tak, že část zboží přepočítá na kusy a část na gramy (zaznamenala jsem to například u sáčkových čajů). Ovšem v oblasti ovoce a zeleniny je to spíše novinka (pokud tedy nenakupujete on-line, velké dovozové řetězce to už mívají běžně).

 

Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/lidl-paprika-kus-kilo-vaha.A240625_094848_ekonomika_vebe, https://tvnoviny.sk/ekonomika/clanok/909330-jeden-z-retazcov-chysta-zasadnu-novinku-dotkne-sa-ovocia-a-zeleniny

Náhledové foto: Pixabay

RELATED ARTICLES