Středa, 16 října, 2024
Google search engine
DomůElektronikaSmáli jste se Korejcům? Hyundai vyvíjí baterie s ohromující kapacitou – budou...

Smáli jste se Korejcům? Hyundai vyvíjí baterie s ohromující kapacitou – budou i v levných e-autech – CHIP.cz

728x90

Smáli jste se Korejcům? Hyundai vyvíjí baterie s ohromující kapacitou – budou i v levných e-autech – CHIP.cz

Zdroj: Hyundai Motor Group/Unsplash

Chcete-li být nejlepší, musíte porazit ty nejlepší. Hyundai Motor vyvíjí ultra-vysokokapacitní baterie LFP, které budou pohánět připravované levné elektromobily Hyundai a Kia. Novinka by svými parametry měla překonat čínské akumulátory od společností CATL a BYD.

Hyundai má v oblasti elektromobility velké ambice a ví, jak na to

Korejská automobilka, jejíž vozy si postupem času oblíbili i čeští řidiči, se už nyní ukazuje jako lídr v oblasti přechodu na elektromobily. Její modely IONIQ 5 a 6 patří k nejefektivnějším a nejdostupnějším na trhu. Výrobce ale jde ve svých plánech ještě mnohem dál.

Pro zajištění vedoucího postavení v automobilovém průmyslu do budoucna společnost vyvíjí nové baterie, ale i další technologie pro elektromobily.

Hyundai spolupracuje s domácími společnostmi na vývoji baterií s ultra vysokou kapacitou, které jsou typu LFP (Lithium-železo-fosfát). Jeden z představitelů Hyundai Motor Group loni na podzim potvrdil, že společnost spolupracuje s domácími výrobci, jako jsou LG Energy Solution, Samsung SDI a SK On.

Hyundai se snaží maximalizovat kapacitu článků a do roku 2025 plánuje vyvinout baterie LFP s hustotou energie kolem 300 Wh/kg.

Mohlo by vás zajímat


Konec hrozby vzplanutí baterií v elektromobilech? Nová technologie může vše změnit


Hořící vozidlo

Pokud by se to podařilo, Hyundai by snadno překonal parametry energetické hustoty současných lídrů v oblasti baterií LFP, především výrobců BYD a CATL. Jejich články v současnosti nabízejí hustotu elektrické energie o třetinu nižší, tedy kolem 200 Wh/kg.

Čína světovému trhu s bateriemi dominuje, přičemž CATL a BYD si do srpna 2024 udržovaly více než 50% podíl.

Hyundai vyvíjí baterie LFP pro levné elektromobily

Hyundai Casper

Smáli jste se Korejcům? Hyundai vyvíjí baterie s ohromující kapacitou – budou i v levných e-autech – CHIP.cz

Zdroj: Hyundai

Model Hyundai Casper automobilka nabízí pouze v Koreji, nicméně pro evropský trh je připravena odvozenina s názvem Inster. Ta by se měla u nás začít prodávat v bezemisní verzi na přelomu roku 2024/2025 za předpokládanou cenu v přepočtu přibližně 630 000 Kč. Ano, za městské vozítko se vám cena může stát přemrštěná. Nicméně pokud nahlédnete do katalogu konkurence či snad evropských výrobců, pochopíte, že půjde o jednu z nejdostupnějších nabídek elektromobilu.

Podle zdrojů z branže je cílem vývoje vlastních baterií Hyundai snížení závislosti na Číně a zároveň možnost výroby vlastních nákladově efektivních elektromobilů.

Modely Hyundai Kona EV a Kia Ray jezdí na baterie od společnosti CATL. Nicméně vzhledem k nově uvaleným clům v USA a EU na dovoz elektromobilů z Číny si Hyundai razí vlastní cestu. Chytré.

Generální ředitel společnosti Hyundai Motor, Chang Jae-hoon, už v červnu loňského roku informoval o investicích ve výši 7,3 miliardy dolarů, které půjdou do technologií a vývoje baterií pro elektromobily v příštích deseti letech. Také uvedl, že Hyundai bude spolupracovat s výrobci baterií a dalšími subjekty na vývoji baterií LFP, NCM a baterií s pevným elektrolytem.

Mohlo by vás zajímat


Příští auto si už možná nekoupíte. Budete si ho předplácet


Nákup vozu

Společnosti Hyundai a Kia minulý měsíc oznámily nový projekt na vývoj katodového materiálu pro baterie LFP, které jsou určeny pro levnější elektromobily.

Automobilky spolupracují se společnostmi Hyundai Steel a ExoPro BM na vývoji výchozích látek pro výrobu katodového materiálu pro baterie LFP. Hyundai tvrdí, že nová výrobní metoda může zvýšit účinnost a zároveň snížit náklady na budoucí modely.

Hyundai vidí šanci v levnějších modelech elektromobilů

HyundaiIonic

Smáli jste se Korejcům? Hyundai vyvíjí baterie s ohromující kapacitou – budou i v levných e-autech – CHIP.cz

Zdroj: Hyundai Motor Group/Unsplash

Elektrické modely Hyundai Kona a Kia Ray jezdí na čínské baterie CATL. Nicméně vzhledem k uvaleným clům na dovoz elektroaut a dalších souvisejících komponent do US a EU chce být Hyundai v oblasti baterií soběstačný.

Hyundai a Kia již uvádějí na trh levnější elektromobily. Cena modelu Hyundai Capsper Electric začíná v Koreji na necelých 23 000 dolarech. Jeho design se stal základem pro model Inster, který je učen pro prodej v Evropě. Jde o kategorii městského vozu, který nabijete z 10 na 80 % kapacity baterie za 30 minut. Vozy by se měly objevit i v nabídce našich dealerů, a to na přelomu roku 2024/2025. Cena prozatím nebyla upřesněna, ale spekuluje se, že by se měla pohybovat kolem 25 000 eur, čili v přepočtu 630 000.
 

Mohlo by vás zajímat


Kolik let nebo kilometrů vydrží elektromobily? Klíčem je skutečná životnost jejich baterií


Elektrický vůz

Očekává se však, že příští generace elektromobilů Hyundai bude ještě levnější a efektivnější. Hyundai pochopil, že pokud chce s bezemisními vozy oslovit co nejvíce zákazníků, cesta vede přes nabídku vozů menších rozměrů. Ne každému se chce vydávat vysoké částky za rozměrné a těžké elektromobily, které jsou často z kategorie SUV.

Cena do 25 000 eur začíná být novou hranicí, která je znakem přístupnějších automobilů s elektrickým pohonem. A zdá se, že na rozdíl od mnoha tradičních evropských automobilek korejský výrobce tento trend pochopil velmi rychle. Pro srovnání: nejlevnější novinku s elektrickým pohonem od mladoboleslavské automobilky, Škodu Elroq, pořídíte v základu za 799 000 Kč.

Zdroj: Electrec

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Smáli jste se Korejcům? Hyundai vyvíjí baterie s ohromující kapacitou – budou i v levných e-autech – CHIP.cz

728x90

Smáli jste se Korejcům? Hyundai vyvíjí baterie s ohromující kapacitou – budou i v levných e-autech – CHIP.cz

Zdroj: Hyundai Motor Group/Unsplash

Chcete-li být nejlepší, musíte porazit ty nejlepší. Hyundai Motor vyvíjí ultra-vysokokapacitní baterie LFP, které budou pohánět připravované levné elektromobily Hyundai a Kia. Novinka by svými parametry měla překonat čínské akumulátory od společností CATL a BYD.

Hyundai má v oblasti elektromobility velké ambice a ví, jak na to

Korejská automobilka, jejíž vozy si postupem času oblíbili i čeští řidiči, se už nyní ukazuje jako lídr v oblasti přechodu na elektromobily. Její modely IONIQ 5 a 6 patří k nejefektivnějším a nejdostupnějším na trhu. Výrobce ale jde ve svých plánech ještě mnohem dál.

Pro zajištění vedoucího postavení v automobilovém průmyslu do budoucna společnost vyvíjí nové baterie, ale i další technologie pro elektromobily.

Hyundai spolupracuje s domácími společnostmi na vývoji baterií s ultra vysokou kapacitou, které jsou typu LFP (Lithium-železo-fosfát). Jeden z představitelů Hyundai Motor Group loni na podzim potvrdil, že společnost spolupracuje s domácími výrobci, jako jsou LG Energy Solution, Samsung SDI a SK On.

Hyundai se snaží maximalizovat kapacitu článků a do roku 2025 plánuje vyvinout baterie LFP s hustotou energie kolem 300 Wh/kg.

Mohlo by vás zajímat


Konec hrozby vzplanutí baterií v elektromobilech? Nová technologie může vše změnit


Hořící vozidlo

Pokud by se to podařilo, Hyundai by snadno překonal parametry energetické hustoty současných lídrů v oblasti baterií LFP, především výrobců BYD a CATL. Jejich články v současnosti nabízejí hustotu elektrické energie o třetinu nižší, tedy kolem 200 Wh/kg.

Čína světovému trhu s bateriemi dominuje, přičemž CATL a BYD si do srpna 2024 udržovaly více než 50% podíl.

Hyundai vyvíjí baterie LFP pro levné elektromobily

Hyundai Casper

Smáli jste se Korejcům? Hyundai vyvíjí baterie s ohromující kapacitou – budou i v levných e-autech – CHIP.cz

Zdroj: Hyundai

Model Hyundai Casper automobilka nabízí pouze v Koreji, nicméně pro evropský trh je připravena odvozenina s názvem Inster. Ta by se měla u nás začít prodávat v bezemisní verzi na přelomu roku 2024/2025 za předpokládanou cenu v přepočtu přibližně 630 000 Kč. Ano, za městské vozítko se vám cena může stát přemrštěná. Nicméně pokud nahlédnete do katalogu konkurence či snad evropských výrobců, pochopíte, že půjde o jednu z nejdostupnějších nabídek elektromobilu.

Podle zdrojů z branže je cílem vývoje vlastních baterií Hyundai snížení závislosti na Číně a zároveň možnost výroby vlastních nákladově efektivních elektromobilů.

Modely Hyundai Kona EV a Kia Ray jezdí na baterie od společnosti CATL. Nicméně vzhledem k nově uvaleným clům v USA a EU na dovoz elektromobilů z Číny si Hyundai razí vlastní cestu. Chytré.

Generální ředitel společnosti Hyundai Motor, Chang Jae-hoon, už v červnu loňského roku informoval o investicích ve výši 7,3 miliardy dolarů, které půjdou do technologií a vývoje baterií pro elektromobily v příštích deseti letech. Také uvedl, že Hyundai bude spolupracovat s výrobci baterií a dalšími subjekty na vývoji baterií LFP, NCM a baterií s pevným elektrolytem.

Mohlo by vás zajímat


Příští auto si už možná nekoupíte. Budete si ho předplácet


Nákup vozu

Společnosti Hyundai a Kia minulý měsíc oznámily nový projekt na vývoj katodového materiálu pro baterie LFP, které jsou určeny pro levnější elektromobily.

Automobilky spolupracují se společnostmi Hyundai Steel a ExoPro BM na vývoji výchozích látek pro výrobu katodového materiálu pro baterie LFP. Hyundai tvrdí, že nová výrobní metoda může zvýšit účinnost a zároveň snížit náklady na budoucí modely.

Hyundai vidí šanci v levnějších modelech elektromobilů

HyundaiIonic

Smáli jste se Korejcům? Hyundai vyvíjí baterie s ohromující kapacitou – budou i v levných e-autech – CHIP.cz

Zdroj: Hyundai Motor Group/Unsplash

Elektrické modely Hyundai Kona a Kia Ray jezdí na čínské baterie CATL. Nicméně vzhledem k uvaleným clům na dovoz elektroaut a dalších souvisejících komponent do US a EU chce být Hyundai v oblasti baterií soběstačný.

Hyundai a Kia již uvádějí na trh levnější elektromobily. Cena modelu Hyundai Capsper Electric začíná v Koreji na necelých 23 000 dolarech. Jeho design se stal základem pro model Inster, který je učen pro prodej v Evropě. Jde o kategorii městského vozu, který nabijete z 10 na 80 % kapacity baterie za 30 minut. Vozy by se měly objevit i v nabídce našich dealerů, a to na přelomu roku 2024/2025. Cena prozatím nebyla upřesněna, ale spekuluje se, že by se měla pohybovat kolem 25 000 eur, čili v přepočtu 630 000.
 

Mohlo by vás zajímat


Kolik let nebo kilometrů vydrží elektromobily? Klíčem je skutečná životnost jejich baterií


Elektrický vůz

Očekává se však, že příští generace elektromobilů Hyundai bude ještě levnější a efektivnější. Hyundai pochopil, že pokud chce s bezemisními vozy oslovit co nejvíce zákazníků, cesta vede přes nabídku vozů menších rozměrů. Ne každému se chce vydávat vysoké částky za rozměrné a těžké elektromobily, které jsou často z kategorie SUV.

Cena do 25 000 eur začíná být novou hranicí, která je znakem přístupnějších automobilů s elektrickým pohonem. A zdá se, že na rozdíl od mnoha tradičních evropských automobilek korejský výrobce tento trend pochopil velmi rychle. Pro srovnání: nejlevnější novinku s elektrickým pohonem od mladoboleslavské automobilky, Škodu Elroq, pořídíte v základu za 799 000 Kč.

Zdroj: Electrec

RELATED ARTICLES