Pátek, 20 září, 2024
Google search engine
DomůElektronikaMobilyYouTube spustí nový druh reklam. Teď už vás nespasí ani stopnutí videa...

YouTube spustí nový druh reklam. Teď už vás nespasí ani stopnutí videa | mobily

728x90

Videoplatforma YouTube příští rok oslaví své 20. výročí, což je spojeno s velmi sofistikovaným vývojem monetizačních metod v posledních letech. Pokud ještě nemáte předplatné YouTube Premium, jistě jste si všimli neustále rostoucího množství reklam, z nichž mnohé nelze přeskočit. Tento formát „nepřeskočitelných“ reklam byl uveden v roce 2023. Google navíc nyní přichází s novým druhem reklamy, která vás bude „pronásledovat“ i v případě, že zastavíte přehrávání videa.

Informaci o nasazení nového druhu reklamy potvrdil magazín The Verge, který získal vyjádření od Oluwy Falodun, komunikační manažerky platformy YouTube.

Ve vyjádření Googlu se uvádí, že YouTube zaznamenal skvělou zpětnou vazbu na nový druh reklamních sdělení, která se zobrazují ve chvíli, kdy uživatel pozastaví přehrávání videa. YouTube podle všeho tuto novinku několik měsíců testoval. Již v květnu senior viceprezident a obchodní ředitel Googlu Philipp Schindler uvedl, že výsledky testování jsou pozitivní a reklamu označil za „neinvazivní“ formát.

Názor autora

Ze současného vývoje je zřejmé, že monetizace obsahu na platformě YouTube (koneckonců nejen na této platformě) bude pouze přitvrzovat. Množství i kvalita obsahu roste, stejně jako čas strávený uživateli na YouTube. Do natáčení a postprodukce videí jsou investovány značné prostředky. Například u videa s přibližně 12 tisíci zhlédnutími, které bylo celkem (kumulativně) přehráváno 1 800 hodin, utrží český YouTube kanál na reklamě 1 300 Kč. I proto jsou mnohá videa doplněna kromě reklam od YouTube také o reklamní sdělení uvnitř videa v rámci placeného partnerství apod.

Řešením, jak se vyhnout reklamám vloženým přímo platformou YouTube, je předplatné YouTube Premium. Pro jednotlivce není česká cena 179 Kč měsíčně možná až tak atraktivní, avšak pokud máte možnost domluvit se na tzv. rodinném předplatném s možností zapojit do něj až 6 osob, rozmělní se měsíční poplatek na osobu zhruba na 45 Kč, což za absenci reklam opravdu stojí.

Zdroj: mobily
RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

YouTube spustí nový druh reklam. Teď už vás nespasí ani stopnutí videa | mobily

728x90

Videoplatforma YouTube příští rok oslaví své 20. výročí, což je spojeno s velmi sofistikovaným vývojem monetizačních metod v posledních letech. Pokud ještě nemáte předplatné YouTube Premium, jistě jste si všimli neustále rostoucího množství reklam, z nichž mnohé nelze přeskočit. Tento formát „nepřeskočitelných“ reklam byl uveden v roce 2023. Google navíc nyní přichází s novým druhem reklamy, která vás bude „pronásledovat“ i v případě, že zastavíte přehrávání videa.

Informaci o nasazení nového druhu reklamy potvrdil magazín The Verge, který získal vyjádření od Oluwy Falodun, komunikační manažerky platformy YouTube.

Ve vyjádření Googlu se uvádí, že YouTube zaznamenal skvělou zpětnou vazbu na nový druh reklamních sdělení, která se zobrazují ve chvíli, kdy uživatel pozastaví přehrávání videa. YouTube podle všeho tuto novinku několik měsíců testoval. Již v květnu senior viceprezident a obchodní ředitel Googlu Philipp Schindler uvedl, že výsledky testování jsou pozitivní a reklamu označil za „neinvazivní“ formát.

Názor autora

Ze současného vývoje je zřejmé, že monetizace obsahu na platformě YouTube (koneckonců nejen na této platformě) bude pouze přitvrzovat. Množství i kvalita obsahu roste, stejně jako čas strávený uživateli na YouTube. Do natáčení a postprodukce videí jsou investovány značné prostředky. Například u videa s přibližně 12 tisíci zhlédnutími, které bylo celkem (kumulativně) přehráváno 1 800 hodin, utrží český YouTube kanál na reklamě 1 300 Kč. I proto jsou mnohá videa doplněna kromě reklam od YouTube také o reklamní sdělení uvnitř videa v rámci placeného partnerství apod.

Řešením, jak se vyhnout reklamám vloženým přímo platformou YouTube, je předplatné YouTube Premium. Pro jednotlivce není česká cena 179 Kč měsíčně možná až tak atraktivní, avšak pokud máte možnost domluvit se na tzv. rodinném předplatném s možností zapojit do něj až 6 osob, rozmělní se měsíční poplatek na osobu zhruba na 45 Kč, což za absenci reklam opravdu stojí.

Zdroj: mobily
RELATED ARTICLES