Pátek, 20 září, 2024
Google search engine
DomůElektronikaMobilyiPhonů 16 se prodalo za první víkend méně kusů než předchůdců loni....

iPhonů 16 se prodalo za první víkend méně kusů než předchůdců loni. Pro modely nezaujaly

728x90


 
apple

  • Podle první analýzy prodejů iPhonů 16 za první víkend se vydá do světa hned 37 milionů jablečných telefonů nové generace, přičemž Pro Max tvoří je opět polovinu prodejů.
  • Procentuálně jsou ovšem letos předobjednávky nižší než loni a Pro modely se prodávají meziročně méně, zatímco levnější kousky si vedou naopak lépe.

Slavný leaker a analytik Ming-Chi Kuo přichází s prvními informacemi o prodejích iPhonů 16. Hned první víkend předobjednávek tvoří většinou páteř prodejů v daném roce, což se potvrzuje i letos. Jen za víkend si zákazníci objednali nějakých 37 milionů kusů iPhonů 16. Pro každého výrobci byl to byl velkolepí úspěch, avšak na poměry Applu to zatím extra slavně nevypadá. Tyto prodeje jsou totiž o 12,7 % nižší než prodeje iPhonů 15 za první víkend

Primárně za to může podle všeho nečekaně nízká poptávka po drahých modelech, které vždy prodeje táhnou a jsou nejpopulárnější. To platí i tentokrát, avšak za první víkend prodeje Pro Max meziročně klesly o 16 %, zatímco Pro kleslo o 27 %, byť má tentokrát konečně stejnou výbavu s periskopickým teleobjektivem jako větší sourozenec. Oproti tomu prodeje iPhonu 16 jsou o 10 % vyšší než loni a v případně iPhonu 16 Plus se díváme překvapivě o nárůst o 48 %

Levnější modely s novějším designem lákají tedy zatím více než posledně, avšak uvidíme, zda se jim povede letos alespoň trochu vyrovnat prodeje s drahými sourozenci. Prozatím se totiž i přes procentuální vylepšení základních modelů prodalo zdaleka nejvíce nejdražšího Pro Max a Pro je v závěsu, zatímco Plus má jako obvykle zdaleka nejméně prodaných kusů. Je také otázkou, zda trh zkrátka nezajímají AI sliby Applu tak moc, jak výrobce doufal, nebo zda lidé čekají až na vydání AI, aby viděli, zda se upgrade vyplatí. V každém případě Kuo spekuluje, že pokud se neukáže letošní obří sázka na AI funkce jako správná, tak může Apple příští rok rychle změnit strategii a zkusit být agresivnější. Za to by se určitě nikdo nezlobil. 

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

iPhonů 16 se prodalo za první víkend méně kusů než předchůdců loni. Pro modely nezaujaly

728x90


 
apple

  • Podle první analýzy prodejů iPhonů 16 za první víkend se vydá do světa hned 37 milionů jablečných telefonů nové generace, přičemž Pro Max tvoří je opět polovinu prodejů.
  • Procentuálně jsou ovšem letos předobjednávky nižší než loni a Pro modely se prodávají meziročně méně, zatímco levnější kousky si vedou naopak lépe.

Slavný leaker a analytik Ming-Chi Kuo přichází s prvními informacemi o prodejích iPhonů 16. Hned první víkend předobjednávek tvoří většinou páteř prodejů v daném roce, což se potvrzuje i letos. Jen za víkend si zákazníci objednali nějakých 37 milionů kusů iPhonů 16. Pro každého výrobci byl to byl velkolepí úspěch, avšak na poměry Applu to zatím extra slavně nevypadá. Tyto prodeje jsou totiž o 12,7 % nižší než prodeje iPhonů 15 za první víkend

Primárně za to může podle všeho nečekaně nízká poptávka po drahých modelech, které vždy prodeje táhnou a jsou nejpopulárnější. To platí i tentokrát, avšak za první víkend prodeje Pro Max meziročně klesly o 16 %, zatímco Pro kleslo o 27 %, byť má tentokrát konečně stejnou výbavu s periskopickým teleobjektivem jako větší sourozenec. Oproti tomu prodeje iPhonu 16 jsou o 10 % vyšší než loni a v případně iPhonu 16 Plus se díváme překvapivě o nárůst o 48 %

Levnější modely s novějším designem lákají tedy zatím více než posledně, avšak uvidíme, zda se jim povede letos alespoň trochu vyrovnat prodeje s drahými sourozenci. Prozatím se totiž i přes procentuální vylepšení základních modelů prodalo zdaleka nejvíce nejdražšího Pro Max a Pro je v závěsu, zatímco Plus má jako obvykle zdaleka nejméně prodaných kusů. Je také otázkou, zda trh zkrátka nezajímají AI sliby Applu tak moc, jak výrobce doufal, nebo zda lidé čekají až na vydání AI, aby viděli, zda se upgrade vyplatí. V každém případě Kuo spekuluje, že pokud se neukáže letošní obří sázka na AI funkce jako správná, tak může Apple příští rok rychle změnit strategii a zkusit být agresivnější. Za to by se určitě nikdo nezlobil. 

RELATED ARTICLES