Pátek, 20 září, 2024
Google search engine
DomůElektronikaMobilyXiaomi se z ničeho nic povedlo ve velkém uspět v Japonsku

Xiaomi se z ničeho nic povedlo ve velkém uspět v Japonsku

728x90


 
xiaomi

  • Na Japonském trhu má už roky přes poloviny trhu Apple, zatímco na druhém místě držela starší generace při životě domácí Sharp, avšak v posledních letech začal už Google narušovat rovnováhu.
  • Z ničeho nic se dostalo s růstem o 359 % čínské Xiaomi na pozici třetího největší výrobce telefonů v Japonsku a získalo 6 % trhu, čímž porazilo Sharp i Samsung.

Japonský trh byl a stále je velice specifický. Vládnou na něm úplně jiné značky telefonů než jinde, přičemž hodně dlouho Japonci odmítali vůbec přejít na chytré telefony. Jakmile však mladá generace začala jít s dobou, tak vystřelil Apple, jenž dostal postupně celou polovinu trhu jako v USA a ostatní museli strádat. Výrobcům telefonů s Androidem se nikdy tak moc nedařilo a když už ano, tak to byly staré společnosti jako Sharp, jenž byl kupován starší generací z nostalgie a věrnosti značce. 

Postupně se však Japonsko mění. Podle průzkumu za poslední čtvrtletí letoška Apple už neroste, ale naopak prodeje meziročně o 4 % klesly. Přesto je ovšem s podílem trhu 56 % na nepřekonatelném prvním místě. Hned druhý je s 12 % trhu po třech letech agresivního marketingu Google, jehož Pixely dokázaly loni zaujmout mládež. Google byl dlouho třetí za Sharpem, avšak prodeje japonské značky se propadly o 27 % a má letos na čtvrtém místě jen 5 % trhu. Stejné procento trhu má Samsung, jenž se roky potácí kolem pátého místa na trhu, přičemž jeho prodeje meziročně klesly dokonce o 39 %. 

Kdo je ovšem třetí? Z ničeho nic vykouklo v Japonsku čínské Xiaomi. Byť měly čínské značky v Japonsku doteď velké problémy, tak Xiaomi se tam konečně povedl nečekaný obrat. Těžko říct, co je příčinou, přesnou analýzu zatím nemáme, ale spekuluje se, že Japonce zaujaly zejména stále lepší vlajky s Leica foťáky. Přeci jen patří Japonsko mezi foto velmoci, a navíc se bude z iOS na HyperOS díky podobnému prostředí přecházet snadněji. 

V každém případě je vzestup Xiaomi prakticky z nuly velkým překvapením prakticky pro všechny. Výrobce tvoří v posledním čtvrtletí 6 % prodaných telefonů, přičemž to činí meziroční nárůst o úžasných 359 %. Nyní je samozřejmě otázkou, zda taková forma Xiaomi vydrží, ale Japonsko nám krásně prezentuje, proč dohnala značka také na globálním trhu celkově už i Apple. Očividně zájem o telefony Xiaomi po letech roste. Teď ještě aby brzy nepřišly zase jednou s kladivem Spojené státy a jejich sankce. 

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Xiaomi se z ničeho nic povedlo ve velkém uspět v Japonsku

728x90


 
xiaomi

  • Na Japonském trhu má už roky přes poloviny trhu Apple, zatímco na druhém místě držela starší generace při životě domácí Sharp, avšak v posledních letech začal už Google narušovat rovnováhu.
  • Z ničeho nic se dostalo s růstem o 359 % čínské Xiaomi na pozici třetího největší výrobce telefonů v Japonsku a získalo 6 % trhu, čímž porazilo Sharp i Samsung.

Japonský trh byl a stále je velice specifický. Vládnou na něm úplně jiné značky telefonů než jinde, přičemž hodně dlouho Japonci odmítali vůbec přejít na chytré telefony. Jakmile však mladá generace začala jít s dobou, tak vystřelil Apple, jenž dostal postupně celou polovinu trhu jako v USA a ostatní museli strádat. Výrobcům telefonů s Androidem se nikdy tak moc nedařilo a když už ano, tak to byly staré společnosti jako Sharp, jenž byl kupován starší generací z nostalgie a věrnosti značce. 

Postupně se však Japonsko mění. Podle průzkumu za poslední čtvrtletí letoška Apple už neroste, ale naopak prodeje meziročně o 4 % klesly. Přesto je ovšem s podílem trhu 56 % na nepřekonatelném prvním místě. Hned druhý je s 12 % trhu po třech letech agresivního marketingu Google, jehož Pixely dokázaly loni zaujmout mládež. Google byl dlouho třetí za Sharpem, avšak prodeje japonské značky se propadly o 27 % a má letos na čtvrtém místě jen 5 % trhu. Stejné procento trhu má Samsung, jenž se roky potácí kolem pátého místa na trhu, přičemž jeho prodeje meziročně klesly dokonce o 39 %. 

Kdo je ovšem třetí? Z ničeho nic vykouklo v Japonsku čínské Xiaomi. Byť měly čínské značky v Japonsku doteď velké problémy, tak Xiaomi se tam konečně povedl nečekaný obrat. Těžko říct, co je příčinou, přesnou analýzu zatím nemáme, ale spekuluje se, že Japonce zaujaly zejména stále lepší vlajky s Leica foťáky. Přeci jen patří Japonsko mezi foto velmoci, a navíc se bude z iOS na HyperOS díky podobnému prostředí přecházet snadněji. 

V každém případě je vzestup Xiaomi prakticky z nuly velkým překvapením prakticky pro všechny. Výrobce tvoří v posledním čtvrtletí 6 % prodaných telefonů, přičemž to činí meziroční nárůst o úžasných 359 %. Nyní je samozřejmě otázkou, zda taková forma Xiaomi vydrží, ale Japonsko nám krásně prezentuje, proč dohnala značka také na globálním trhu celkově už i Apple. Očividně zájem o telefony Xiaomi po letech roste. Teď ještě aby brzy nepřišly zase jednou s kladivem Spojené státy a jejich sankce. 

RELATED ARTICLES