xiaomi x vivo
- Pořadí nejprodávanějších značek telefonů se nám globálně za druhé čtvrtletí letoška trochu promíchalo, jelikož pouze Xiaomi a vivo výrazně rostou, zatímco zbytek se skoro nehnul.
- Samsung vede se menším náskokem, avšak jen těsně za Apple je na třetím místě už Xiaomi, zatímco vivo se povedlo přeskočit s odřenýma ušima OPPO.
S uzávěrkou druhého čtvrtletí roku začne postupně pochopitelně vycházet jako vždy spousta průzkumů trhů. Zatímco v Číně se to každým čtvrtletí mele jinak podle toho, kdo zrovna vydal nejvíce vlajek, tak globálně je trh daleko stabilnější. Nikoho tedy asi nepřekvapí, že také v druhém čtvrtletí letoška měl globálně Samsung největší prodeje telefonů s podílem trhu 18,9 %. Meziročně za stejné období však značka narostla pouze o 0,7 %.
Na druhém místě máme typicky Apple s podílem 15,8 %, přičemž u něj je růst 1,8 %. Překvapením je na třetím místě Xiaomi, které globálně v posledním roce rychle nabírá páru. To narostlo meziročně nejvíce o 27,4 % a díváme se na celkový podíl 14,8 %. Čínské Xiaomi bylo tedy velice blízko překonání Applu a rozhodně má potenciál na dlouhodobější sesazení Applu z druhého místa, jako tomu kdysi udělal Huawei.
Na čtvrtém místě pak zaujme vivo, které poskočilo o jednu pozici a s druhým největším růstem o 21,9 % má celkově podíl v druhém čtvrtletí 9,1 %. Jen těšně tak porazilo OPPO, které má 9 % trhu a narostlo pouze o 1,8 %. Xiaomi z vivo tedy získávají mnoho nových majitelů, a zatímco u prémiově zaměřeného a na Západě známého Xiaomi to není zas tak velké překvapení, tak vivo určitě trošku zarazí. Očividně letošní velké marketingové kampaně kolem fotbalu asi zabraly. Otázkou je, zda to značkám vydrží a jaké budou finální výsledky za celý rok.