Neděle, 6 října, 2024
Google search engine
DomůElektronikaDoprava v Silicon Valley stále jede na 5,25“ diskety - CHIP.cz

Doprava v Silicon Valley stále jede na 5,25“ diskety – CHIP.cz

728x90


Zdroj:
Vygenerováno v Midjourney

Doprava v Silicon Valley stále jede na 5,25“ diskety

Sanfranciská městská dopravní agentura (SFMTA), která provozuje městskou rychlodráhu Muni Metro, tvrdí, že je prvním americkým dopravcem, který zavedl diskety. A spoléhá se na ně, stejně jako operační systém DOS, dodnes. 

Zaměstnanci SFMTA nedávno hovořili s redaktory ABC7 Bay Area News a podrobně popsali, že každé ráno používají tři 5¼palcové diskety. Diskety jsou součástí automatického vlakového řídicího systému (ATCS) metra Muni od jeho instalace na zastávce metra na Market Street v roce 1998. Systém ATCS má několik součástí, „včetně počítačů ve vlacích, které jsou napojeny na pohonné a brzdové systémy.
 

Diskety slouží k nahrání softwaru. Když vlak vjede do podzemí, jeho palubní počítač se spojí s řídicím systémem a spustí vlak v automatickém režimu, kdy se vlak řídí sám, zatímco obsluha na něj jen dohlíží. Při výjezdu z podzemí se odpojí od systému ATCS a vrátí se k ručnímu provozu.

Plánování upgradu systému ATCS, včetně přechodu od disket, začalo už v roce 2018 a vedení očekává, že od plánování k dokončení uplyne nejméně deset let.
 

Mohlo by vás zajímat


Autonomní vozy: směrem k levelu 3




I když systém řízení vlaků založený na disketách v současné době funguje, spoléhání se na zastaralou technologii má svá úskalí. Systém řízení vlaků byl konstruován na pouhých 20 až 25 let, což znamená, že v roce 2023 překročil svou předpokládanou životnost. 

Ale také upgrade představuje riziko. „Systém v současné době funguje dobře, ale víme, že s každým přibývajícím rokem se zvyšuje riziko degradace dat na disketách a že v určitém okamžiku dojde ke katastrofickému selhání,“ řekl zástupce SFMTA pro ABC7. SFMTA se také potýká s problémy při hledání nových pracovníků, kteří umějí zastaralý systém používat.

Musíme si udržovat programátory, kteří jsou odborníky na programovací jazyky 90. let, abychom mohli nadále provozovat náš současný systém, takže máme technický dluh, který se táhne mnoho desetiletí,“ řekl zástupce SFMTA sanfranciské televizi KQED.

Zdroj: X, ABC7 News, Ars Technica
 

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Doprava v Silicon Valley stále jede na 5,25“ diskety – CHIP.cz

728x90


Zdroj:
Vygenerováno v Midjourney

Doprava v Silicon Valley stále jede na 5,25“ diskety

Sanfranciská městská dopravní agentura (SFMTA), která provozuje městskou rychlodráhu Muni Metro, tvrdí, že je prvním americkým dopravcem, který zavedl diskety. A spoléhá se na ně, stejně jako operační systém DOS, dodnes. 

Zaměstnanci SFMTA nedávno hovořili s redaktory ABC7 Bay Area News a podrobně popsali, že každé ráno používají tři 5¼palcové diskety. Diskety jsou součástí automatického vlakového řídicího systému (ATCS) metra Muni od jeho instalace na zastávce metra na Market Street v roce 1998. Systém ATCS má několik součástí, „včetně počítačů ve vlacích, které jsou napojeny na pohonné a brzdové systémy.
 

Diskety slouží k nahrání softwaru. Když vlak vjede do podzemí, jeho palubní počítač se spojí s řídicím systémem a spustí vlak v automatickém režimu, kdy se vlak řídí sám, zatímco obsluha na něj jen dohlíží. Při výjezdu z podzemí se odpojí od systému ATCS a vrátí se k ručnímu provozu.

Plánování upgradu systému ATCS, včetně přechodu od disket, začalo už v roce 2018 a vedení očekává, že od plánování k dokončení uplyne nejméně deset let.
 

Mohlo by vás zajímat


Autonomní vozy: směrem k levelu 3




I když systém řízení vlaků založený na disketách v současné době funguje, spoléhání se na zastaralou technologii má svá úskalí. Systém řízení vlaků byl konstruován na pouhých 20 až 25 let, což znamená, že v roce 2023 překročil svou předpokládanou životnost. 

Ale také upgrade představuje riziko. „Systém v současné době funguje dobře, ale víme, že s každým přibývajícím rokem se zvyšuje riziko degradace dat na disketách a že v určitém okamžiku dojde ke katastrofickému selhání,“ řekl zástupce SFMTA pro ABC7. SFMTA se také potýká s problémy při hledání nových pracovníků, kteří umějí zastaralý systém používat.

Musíme si udržovat programátory, kteří jsou odborníky na programovací jazyky 90. let, abychom mohli nadále provozovat náš současný systém, takže máme technický dluh, který se táhne mnoho desetiletí,“ řekl zástupce SFMTA sanfranciské televizi KQED.

Zdroj: X, ABC7 News, Ars Technica
 

RELATED ARTICLES