Středa, 25 září, 2024
Google search engine
DomůElektronikaČeši si oblíbili nákupní aplikace: bojí se jen vyšších cen a kvality...

Češi si oblíbili nákupní aplikace: bojí se jen vyšších cen a kvality zboží – CHIP.cz

728x90

Češi nakupují potraviny online

Podle výzkumu Akademie věd ČR se od roku 2018 počet domácností nakupujících potraviny online téměř zdvojnásobil. Vzhledem k tomu, že stále více lidí objevuje výhody nákupů přes internet, lze očekávat, že tento trend bude pokračovat. Data od operátora O2 také ukazují, jak čeští zákazníci běžně využívají webové stránky a mobilní aplikace k plánování nákupů potravin.

Například z demografického hlediska nejvíce zákazníků online supermarketů pochází z věkové skupiny mezi 26 a 35 lety. Zhruba v 60 % případů jde o ženy, zbývajících 40 % tvoří muži.

Neobyčejně zajímavé je i to, že naprostá většina lidí využívá pro nákupy pouze jednu platformu, jeden internetový obchod. 85 % lidí používá pro nákupy každý měsíc jednu a tu samou aplikaci, 81 % pak nakupuje přes webový prohlížeč, ale zase jen u jednoho prodejce.

Přitom jich na českém trhu funguje minimálně 8, k těm největším patří Rohlík, Košík, ze supermarketových hráčů je nejvýraznější Tesco a Billa, ačkoliv vlastní rozvoz potravin má i Wolt nebo Foodora.

Někteří se bojí ceny či kvality

Přestože internetové nakupování je v Česku na velkém vzestupu, stále hovoříme o segmentu, který nemůže ohrozit klasické kamenné supermarkety. Necelých 80 % dotazovaných totiž online nákupy objednává nanejvýš jednou do měsíce. Po zbytek měsíce pravděpodobně využívají služeb obchodů nedaleko domova, po cestě z práce a podobně.

Proč není mezi Čechy internetové nakupování potravin ještě oblíbenější? Přece jen u nákupů elektroniky nebo oblečení se situace posunula mílovými kroky. Nejvíce lidí se obává o kvalitu objednaných potravin a cítí nechuť podstupovat riziko možné reklamace špatného zboží.

Jinými slovy je v tom cítit strach z neznáma. Kromě toho mají lidé strach z vyšší ceny za samotné potraviny a následné doručení. Přitom většina těchto služeb nabízí doručení do 100 korun, v případě, že nakoupíte nad nějakou částku, máte dopravu úplně zdarma.

Zdroj: O2, Seznam Zprávy

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Češi si oblíbili nákupní aplikace: bojí se jen vyšších cen a kvality zboží – CHIP.cz

728x90

Češi nakupují potraviny online

Podle výzkumu Akademie věd ČR se od roku 2018 počet domácností nakupujících potraviny online téměř zdvojnásobil. Vzhledem k tomu, že stále více lidí objevuje výhody nákupů přes internet, lze očekávat, že tento trend bude pokračovat. Data od operátora O2 také ukazují, jak čeští zákazníci běžně využívají webové stránky a mobilní aplikace k plánování nákupů potravin.

Například z demografického hlediska nejvíce zákazníků online supermarketů pochází z věkové skupiny mezi 26 a 35 lety. Zhruba v 60 % případů jde o ženy, zbývajících 40 % tvoří muži.

Neobyčejně zajímavé je i to, že naprostá většina lidí využívá pro nákupy pouze jednu platformu, jeden internetový obchod. 85 % lidí používá pro nákupy každý měsíc jednu a tu samou aplikaci, 81 % pak nakupuje přes webový prohlížeč, ale zase jen u jednoho prodejce.

Přitom jich na českém trhu funguje minimálně 8, k těm největším patří Rohlík, Košík, ze supermarketových hráčů je nejvýraznější Tesco a Billa, ačkoliv vlastní rozvoz potravin má i Wolt nebo Foodora.

Někteří se bojí ceny či kvality

Přestože internetové nakupování je v Česku na velkém vzestupu, stále hovoříme o segmentu, který nemůže ohrozit klasické kamenné supermarkety. Necelých 80 % dotazovaných totiž online nákupy objednává nanejvýš jednou do měsíce. Po zbytek měsíce pravděpodobně využívají služeb obchodů nedaleko domova, po cestě z práce a podobně.

Proč není mezi Čechy internetové nakupování potravin ještě oblíbenější? Přece jen u nákupů elektroniky nebo oblečení se situace posunula mílovými kroky. Nejvíce lidí se obává o kvalitu objednaných potravin a cítí nechuť podstupovat riziko možné reklamace špatného zboží.

Jinými slovy je v tom cítit strach z neznáma. Kromě toho mají lidé strach z vyšší ceny za samotné potraviny a následné doručení. Přitom většina těchto služeb nabízí doručení do 100 korun, v případě, že nakoupíte nad nějakou částku, máte dopravu úplně zdarma.

Zdroj: O2, Seznam Zprávy

RELATED ARTICLES