Pátek, 20 září, 2024
Google search engine
DomůEkonomikaZačít s elektromobilitou je nejlepší s plug-in hybridem za akční cenu

Začít s elektromobilitou je nejlepší s plug-in hybridem za akční cenu

728x90

Elektromobilita je budoucnost, to je dnes již zcela jasné. Možná ale v tuto chvíli ještě nejste plně připraveni skočit šipku do toho velkého rybníka s jistými omezeními a nejistotou, které provázejí každou moderní technologii ve fázi jejího zrodu a první adopce. Třeba byste do těchto vod rádi nejprve vstrčili palec, abyste se postupně začali osmělovat…

K tomu jsou skvělé plug-in hybridy. Tedy auta se spalovacím motorem vybavená také elektromotorem a baterií nabíjenou ze zásuvky. Ta vám v případě Volva XC90 – které je navíc nyní k mání za akční cenu – vystačí na nějakých 60–70 km čistě elektrických kilometrů, což vám nejspíš s přehledem pokryje běžné celodenní popojíždění.

Doma nebo v práci pak auto zapojíte do elektrické sítě (stačí obyčejná 230V zásuvka, kterou má v garáži každý) a ráno nebo na konci pracovní doby máte auto nabité a navíc vyhřáté nebo klimatizované pro ještě větší pohodlí.

Plné nabití baterie s využitelnou kapacitou 14,7 kWh pak vyjde na 65 Kč, takže v přepočtu jezdíte asi za 1 Kč/km, čemuž se žádný benzinový ani dieselový motor nedokáže ani přiblížit. Jízda navíc není jen efektivní, ale také ještě o poznání komfortnější, tišší a hladší, což krásně podporuje uklidňující atmosféru na palubě velkého rodinného SUV.

A když vám energie z baterky dojde, nemusíte se bát, že byste zůstali bezmocně stát u krajnice a museli čekat na odtah. Prostě naskočí spalovací motor a svištíte dál – jen s přidanou efektivitou hybridu. Elektrický pohon totiž za jízdy sbírá přebytečnou kinetickou energii (velkou část brzdění obstarává elektromotor, čímž zároveň prodlužuje životnost klasických brzd) a mění ji na elektrickou, kterou pak využívá pro elektrické plachtění po okreskách, plížení ulicemi měst a obcí nebo poskakování v zácpách.

Tato přidaná efektivita pomáhá snížit kombinovanou spotřebu až pod úroveň osmi litrů benzínu na sto kilometrů, což pro tak velké auto představuje velmi solidní hodnotu – prakticky na úrovni dieselu. Plug-in hybridní XC90 přitom disponuje kombinovaným výkonem 455 koní, které ji z klidu na stovku rozjedou za pouhých 5,4 sekundy. Každé předjíždění nebo připojování do rychlejšího pruhu tak bude ještě bezpečnější než kdy dřív.

Ostatně bezpečnost je u Volva, jak moc dobře víte, vždy na prvním místě. Spolehlivosti systému se tak nemusíte bát, Volvo totiž elektrifikovaný pohon vyvíjí již víc než půl století, takže s ním má mnoho cenných zkušeností. Proto si může dovolit poskytovat na baterie záruku 8 let / 160 000 km, což je garance, že ani po uplynutí této doby a najetí tohoto množství kilometrů neklesne kapacita pod 70 %. Realita však bude ještě příznivější.

Plug-in hybridní pohon tak není žádným strašákem, ale lákavou alternativou přinášející to nejlepší ze světa spalovacích motorů (žádná omezení v oblasti dojezdu nebo dostupnosti nabíjecí infrastruktury) a elektrického pohonu (tichá a hladká jízda, nižší provozní náklady). Dáte mu šanci se předvést?

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Začít s elektromobilitou je nejlepší s plug-in hybridem za akční cenu

728x90

Elektromobilita je budoucnost, to je dnes již zcela jasné. Možná ale v tuto chvíli ještě nejste plně připraveni skočit šipku do toho velkého rybníka s jistými omezeními a nejistotou, které provázejí každou moderní technologii ve fázi jejího zrodu a první adopce. Třeba byste do těchto vod rádi nejprve vstrčili palec, abyste se postupně začali osmělovat…

K tomu jsou skvělé plug-in hybridy. Tedy auta se spalovacím motorem vybavená také elektromotorem a baterií nabíjenou ze zásuvky. Ta vám v případě Volva XC90 – které je navíc nyní k mání za akční cenu – vystačí na nějakých 60–70 km čistě elektrických kilometrů, což vám nejspíš s přehledem pokryje běžné celodenní popojíždění.

Doma nebo v práci pak auto zapojíte do elektrické sítě (stačí obyčejná 230V zásuvka, kterou má v garáži každý) a ráno nebo na konci pracovní doby máte auto nabité a navíc vyhřáté nebo klimatizované pro ještě větší pohodlí.

Plné nabití baterie s využitelnou kapacitou 14,7 kWh pak vyjde na 65 Kč, takže v přepočtu jezdíte asi za 1 Kč/km, čemuž se žádný benzinový ani dieselový motor nedokáže ani přiblížit. Jízda navíc není jen efektivní, ale také ještě o poznání komfortnější, tišší a hladší, což krásně podporuje uklidňující atmosféru na palubě velkého rodinného SUV.

A když vám energie z baterky dojde, nemusíte se bát, že byste zůstali bezmocně stát u krajnice a museli čekat na odtah. Prostě naskočí spalovací motor a svištíte dál – jen s přidanou efektivitou hybridu. Elektrický pohon totiž za jízdy sbírá přebytečnou kinetickou energii (velkou část brzdění obstarává elektromotor, čímž zároveň prodlužuje životnost klasických brzd) a mění ji na elektrickou, kterou pak využívá pro elektrické plachtění po okreskách, plížení ulicemi měst a obcí nebo poskakování v zácpách.

Tato přidaná efektivita pomáhá snížit kombinovanou spotřebu až pod úroveň osmi litrů benzínu na sto kilometrů, což pro tak velké auto představuje velmi solidní hodnotu – prakticky na úrovni dieselu. Plug-in hybridní XC90 přitom disponuje kombinovaným výkonem 455 koní, které ji z klidu na stovku rozjedou za pouhých 5,4 sekundy. Každé předjíždění nebo připojování do rychlejšího pruhu tak bude ještě bezpečnější než kdy dřív.

Ostatně bezpečnost je u Volva, jak moc dobře víte, vždy na prvním místě. Spolehlivosti systému se tak nemusíte bát, Volvo totiž elektrifikovaný pohon vyvíjí již víc než půl století, takže s ním má mnoho cenných zkušeností. Proto si může dovolit poskytovat na baterie záruku 8 let / 160 000 km, což je garance, že ani po uplynutí této doby a najetí tohoto množství kilometrů neklesne kapacita pod 70 %. Realita však bude ještě příznivější.

Plug-in hybridní pohon tak není žádným strašákem, ale lákavou alternativou přinášející to nejlepší ze světa spalovacích motorů (žádná omezení v oblasti dojezdu nebo dostupnosti nabíjecí infrastruktury) a elektrického pohonu (tichá a hladká jízda, nižší provozní náklady). Dáte mu šanci se předvést?

RELATED ARTICLES