Pátek, 20 září, 2024
Google search engine
DomůEkonomikaTemu a další tržiště pročistí trh, přežijí obchody s přidanou hodnotou, říká...

Temu a další tržiště pročistí trh, přežijí obchody s přidanou hodnotou, říká investorka Špacírová 

728x90

„Ceny aktiv jsou dnes přijatelné a rozumné. Není to jako před deseti lety, kdy se třeba e-shopy, pokud byly ziskové, prodávaly za desetinásobky EBITDA,“ řekla v pořadu FLOW Martina Špacírová, finančnice a ekonomka, která pracuje pro skupinu Hartenberg Holding společně s Jozefem Janovem. 

Ve společnosti, která spravuje především majetek miliardáře a šéfa ANO Andreje Babiše, má Špacírová na starosti hlavně investice do nemovitostí a potom také akciové portfolio. Podle ní je nyní dobrá doba na investování s tím, že nejlepší dlouhodobá investice jsou akcie. 

Hartenbergu také patří České e-shopy jako Astratex nebo Unuo. Podle Špacírové se chystá koupit další, nechce však zatím prozrazovat podrobnosti. Podle jejích slov se trh s českými e-shopy pročistí. V konkurenci asijských tržišť, jako jsou Temu, Trendyol nebo Shein, které útočí na české zákazníky agresivními reklamami a nízkou cenou, prý přežijí především ty obchody, které mají jasně definovanou skupinu zákazníků, nabízejí i přidanou hodnotu a ideálně mají vlastní produkty.

„Jsou to e-shopy, kde nakupují zákazníci, kteří nejdou primárně po nízké ceně, ale po konkrétním produktu. Nejvíc ohrožené jsou naopak e-shopy, které jen přeprodávají zboží,“ tvrdí Špacírová. 

Příkladem úspěšného e-shopu, po kterém zákazníci touží, je podle ní velmi prosperující byznys Ovečkárny, kterou Hartenberg odkoupil loni od zlínského podnikatele Martina Bernátka. „Loni jsme sice zaznamenali mírný pokles tržeb, ale letos už sledujeme zase růst,“ uvedla Špacírová.  

Hartenberg začal před několika lety pod vedením Špacírové investovat také do nemovitostí. 

„Chtěli jsme diverzifikovat naše portfolio a zabezpečit ho proti riziku, proto jsme se rozhodli pro investice do nemovitostí, které mají downside protection a nemůžete na nich prodělat. Je skvělé, že spolupracujeme i s developery a můžeme ovlivnit i celkovou vizuální stránku projektů, letos jsme stihli akvizici tří dalších pozemků,“ uvedla Špacírová, podle níž ceny nemovitostí například v Praze ještě porostou. Hartenberg v metropoli nedávno financoval projekt Císařka, nově má v portfoliu ještě další čtyři projekty, které dosud nejsou ve výstavbě, v lokalitách Vysočany, Barrandov anebo Anděl.

Na jakých akciích Hartenberg nejvíc vydělal? Jak si správně sestavit investiční portfolio? Kam by zkušená investorka nikdy neuložila peníze? A proč ženy v Česku investují o tolik méně než muži a mění se to? 

Témata, která jsme probrali v pořadu FLOW. 

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Temu a další tržiště pročistí trh, přežijí obchody s přidanou hodnotou, říká investorka Špacírová 

728x90

„Ceny aktiv jsou dnes přijatelné a rozumné. Není to jako před deseti lety, kdy se třeba e-shopy, pokud byly ziskové, prodávaly za desetinásobky EBITDA,“ řekla v pořadu FLOW Martina Špacírová, finančnice a ekonomka, která pracuje pro skupinu Hartenberg Holding společně s Jozefem Janovem. 

Ve společnosti, která spravuje především majetek miliardáře a šéfa ANO Andreje Babiše, má Špacírová na starosti hlavně investice do nemovitostí a potom také akciové portfolio. Podle ní je nyní dobrá doba na investování s tím, že nejlepší dlouhodobá investice jsou akcie. 

Hartenbergu také patří České e-shopy jako Astratex nebo Unuo. Podle Špacírové se chystá koupit další, nechce však zatím prozrazovat podrobnosti. Podle jejích slov se trh s českými e-shopy pročistí. V konkurenci asijských tržišť, jako jsou Temu, Trendyol nebo Shein, které útočí na české zákazníky agresivními reklamami a nízkou cenou, prý přežijí především ty obchody, které mají jasně definovanou skupinu zákazníků, nabízejí i přidanou hodnotu a ideálně mají vlastní produkty.

„Jsou to e-shopy, kde nakupují zákazníci, kteří nejdou primárně po nízké ceně, ale po konkrétním produktu. Nejvíc ohrožené jsou naopak e-shopy, které jen přeprodávají zboží,“ tvrdí Špacírová. 

Příkladem úspěšného e-shopu, po kterém zákazníci touží, je podle ní velmi prosperující byznys Ovečkárny, kterou Hartenberg odkoupil loni od zlínského podnikatele Martina Bernátka. „Loni jsme sice zaznamenali mírný pokles tržeb, ale letos už sledujeme zase růst,“ uvedla Špacírová.  

Hartenberg začal před několika lety pod vedením Špacírové investovat také do nemovitostí. 

„Chtěli jsme diverzifikovat naše portfolio a zabezpečit ho proti riziku, proto jsme se rozhodli pro investice do nemovitostí, které mají downside protection a nemůžete na nich prodělat. Je skvělé, že spolupracujeme i s developery a můžeme ovlivnit i celkovou vizuální stránku projektů, letos jsme stihli akvizici tří dalších pozemků,“ uvedla Špacírová, podle níž ceny nemovitostí například v Praze ještě porostou. Hartenberg v metropoli nedávno financoval projekt Císařka, nově má v portfoliu ještě další čtyři projekty, které dosud nejsou ve výstavbě, v lokalitách Vysočany, Barrandov anebo Anděl.

Na jakých akciích Hartenberg nejvíc vydělal? Jak si správně sestavit investiční portfolio? Kam by zkušená investorka nikdy neuložila peníze? A proč ženy v Česku investují o tolik méně než muži a mění se to? 

Témata, která jsme probrali v pořadu FLOW. 

RELATED ARTICLES