Pátek, 20 září, 2024
Google search engine
DomůEkonomikaDvorecký most roste před očima. Podívejte se na unikátní záběry

Dvorecký most roste před očima. Podívejte se na unikátní záběry

728x90

Jedna z největších staveb, která se v Praze v současnosti buduje, nabírá konkrétní obrysy. Pražané mohou z Podolí i Smíchova sledovat, jak se postupně rodí nový betonový Dvorecký most, který propojí čtvrtou a pátou městskou část. Dělníci k rozestavěnému mostu v posledních týdnech přiváželi masivní ocelové konstrukce, které budou sloužit k betonáži části stavby klenoucí se nad řekou. Most pro tramvaje, chodce a cyklisty by se měl otevřít na přelomu příštího a přespříštího roku, původně měl být dokončen už letos.

Stavba mostu začala před dvěma lety, zaměstnanci zhotovitele stavby Metrostavu ale už na začátku narazili na nečekané problémy kvůli špatným geologickým podmínkám. Problémy byly třeba při zakládání pilířů v řece, komplikace přinesla také vyšší hladina spodní vody na podolské straně. Na smíchovské straně zase dělníci narazili na dosud neznámý tunel pod Strakonickou ulicí, který dříve sloužil ke splavování dřeva.

Dokončení mostu se tak posunulo a komplikace budou mít podle pražského náměstka pro dopravu Zdeňka Hřiba vliv na cenu. Původní rozpočet počítal se sumou 1,1 miliardy korun. Stavba, která nyní přináší omezení na obou stranách nábřeží, nyní pokračuje rychlým tempem. Hotová je pětice pilířů a dvě krajní pole mostu na smíchovské a podolské straně. Navazující část nad Strakonickou ulicí je před dokončením. Dělníci nyní postupně betonují takzvanou mostovku, tedy vodorovnou část nové stavby.

Půjde o první most po dokončení Trojského mostu v roce 2014, po kterém bude moci přejet městská hromadná doprava a podle potřeby i záchranáři. Auta na něj moci vjet nebudou. Dosud posledním přemostěním celé šířky Vltavy je Štvanická lávka, která od loňského léta spojuje Holešovice a Karlín pro pěší a cyklisty.

Hlavním úkolem Dvoreckého mostu bude zajištění tramvajového spojení mezi Prahou 4 a Prahou 5, aby cestující nemuseli jezdit přes centrum jako dosud. Trať bude součástí tramvajového okruhu, který bude dále pokračovat Jeremenkovou ulicí přes Budějovickou do Michle. Označení Dvorecký most je nicméně provizorní. Než bude stavba hotová, mají občané v anketě rozhodnout o novém názvu. Stavba by měla nést jméno některé z významných ženských osobností, řekl dříve Hřib.

V prostorech pod mostem bude několik uměleckých děl, mezi které bude patřit například betonová neokubistická skulptura, industriální zvětšenina lustru nebo instalace se 120 veřejnými světly z celého světa. Například maďarská Budapešť daruje Praze historickou lampu ze Széchenyiho řetězového mostu. „Děkuji Budapešti za tento dar, který se stane součástí unikátní světelné instalace Krištofa Kintery na budoucím Dvoreckém mostě. Tato lampa doplní sbírku pouličních svítidel z celého světa, a obohatí tak umělecký záměr vytvořit světelnou botanickou zahradu,“ řekl tento týden náměstek pro kulturu Jiří Pospíšil poté, co pražská rada odsouhlasila uzavření darovací smlouvy.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Dvorecký most roste před očima. Podívejte se na unikátní záběry

728x90

Jedna z největších staveb, která se v Praze v současnosti buduje, nabírá konkrétní obrysy. Pražané mohou z Podolí i Smíchova sledovat, jak se postupně rodí nový betonový Dvorecký most, který propojí čtvrtou a pátou městskou část. Dělníci k rozestavěnému mostu v posledních týdnech přiváželi masivní ocelové konstrukce, které budou sloužit k betonáži části stavby klenoucí se nad řekou. Most pro tramvaje, chodce a cyklisty by se měl otevřít na přelomu příštího a přespříštího roku, původně měl být dokončen už letos.

Stavba mostu začala před dvěma lety, zaměstnanci zhotovitele stavby Metrostavu ale už na začátku narazili na nečekané problémy kvůli špatným geologickým podmínkám. Problémy byly třeba při zakládání pilířů v řece, komplikace přinesla také vyšší hladina spodní vody na podolské straně. Na smíchovské straně zase dělníci narazili na dosud neznámý tunel pod Strakonickou ulicí, který dříve sloužil ke splavování dřeva.

Dokončení mostu se tak posunulo a komplikace budou mít podle pražského náměstka pro dopravu Zdeňka Hřiba vliv na cenu. Původní rozpočet počítal se sumou 1,1 miliardy korun. Stavba, která nyní přináší omezení na obou stranách nábřeží, nyní pokračuje rychlým tempem. Hotová je pětice pilířů a dvě krajní pole mostu na smíchovské a podolské straně. Navazující část nad Strakonickou ulicí je před dokončením. Dělníci nyní postupně betonují takzvanou mostovku, tedy vodorovnou část nové stavby.

Půjde o první most po dokončení Trojského mostu v roce 2014, po kterém bude moci přejet městská hromadná doprava a podle potřeby i záchranáři. Auta na něj moci vjet nebudou. Dosud posledním přemostěním celé šířky Vltavy je Štvanická lávka, která od loňského léta spojuje Holešovice a Karlín pro pěší a cyklisty.

Hlavním úkolem Dvoreckého mostu bude zajištění tramvajového spojení mezi Prahou 4 a Prahou 5, aby cestující nemuseli jezdit přes centrum jako dosud. Trať bude součástí tramvajového okruhu, který bude dále pokračovat Jeremenkovou ulicí přes Budějovickou do Michle. Označení Dvorecký most je nicméně provizorní. Než bude stavba hotová, mají občané v anketě rozhodnout o novém názvu. Stavba by měla nést jméno některé z významných ženských osobností, řekl dříve Hřib.

V prostorech pod mostem bude několik uměleckých děl, mezi které bude patřit například betonová neokubistická skulptura, industriální zvětšenina lustru nebo instalace se 120 veřejnými světly z celého světa. Například maďarská Budapešť daruje Praze historickou lampu ze Széchenyiho řetězového mostu. „Děkuji Budapešti za tento dar, který se stane součástí unikátní světelné instalace Krištofa Kintery na budoucím Dvoreckém mostě. Tato lampa doplní sbírku pouličních svítidel z celého světa, a obohatí tak umělecký záměr vytvořit světelnou botanickou zahradu,“ řekl tento týden náměstek pro kulturu Jiří Pospíšil poté, co pražská rada odsouhlasila uzavření darovací smlouvy.

RELATED ARTICLES