Neděle, 6 října, 2024
Google search engine
DomůEkonomikaAerolinky pochybují o letadlu, které má změnit dálkové cestování

Aerolinky pochybují o letadlu, které má změnit dálkové cestování

728x90

Z vývoje v letecké dopravě a v letectví obecně by se v posledních letech jednomu zamotala hlava. Aerolinky nejdřív vyčerpal covid, nyní se pro změnu jejich zaměstnanci moc nevyspí, když se vypořádávají s přílivem obnovené poptávky. A mnohé investory, kteří před lety vsadili na výrobce dopravních letadel, teď asi trápí nepěkné žaludeční obtíže. I takové symptomy má pásmová nemoc neboli jet lag. Nyní souhrnně v newsletteru ze světa letecké dopravy na e15.

TÉMA

🛩️ Doletí letadlo tak daleko, jak slibuje výrobce?

Airbus A321XLR slibuje revoluci v letech na mezikontinentálních tratích. Také proto jej aerolinky přijaly s neskrývaným nadšením. Jak se ale blíží termín uvedení letadla do provozu, euforie opadá a někteří dopravci začínají zpochybňovat, zda stroj, který na trhu prakticky nemá konkurenci, dosáhne slibovaných parametrů. 

Před šesti lety Airbus překvapil zákazníky, když oznámil, že uvažuje o nové variantě letounu Airbus A321LR, tedy letadla, které má již samo oproti základním verzím letounů z rodiny A320 prodloužený dolet. Uvažované letadlo mělo pojmout více paliva, což by si vyžádalo posílení podvozku. Cílem bylo co nejvíce se přiblížit doletu kulatých 5000 námořních mil, tedy asi 9300 kilometrů.

Aerolinky projevily zájem, a tak výrobce na Pařížském aerosalonu v roce 2019 představil projekt A321XLR. Dolet klesl na realističtějších 8700 kilometrů, dodávky zákazníkům měly začít v roce 2023. Termín se sice, jak bývá u výrobců letadel snad již normou, splnit nepodařilo, vůbec první zákazník se ale má svého nového stroje dočkat v polovině letošního října. 

Přihlaste se k odběru newsletterů na e15

Chcete pokračovat ve čtení tohoto nebo dalších newsletterů z tvorby e15. Přihlaste se k jejich odběru a budete je pravidelně dostávat do své e-mailové schránky. Čtete newslettery raději u nás na webu? Zaregistrujte se prosím níže.

Pokračujte ve čtení vytvořením bezplatného účtu nebo přihlášením

Pokračovat

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Aerolinky pochybují o letadlu, které má změnit dálkové cestování

728x90

Z vývoje v letecké dopravě a v letectví obecně by se v posledních letech jednomu zamotala hlava. Aerolinky nejdřív vyčerpal covid, nyní se pro změnu jejich zaměstnanci moc nevyspí, když se vypořádávají s přílivem obnovené poptávky. A mnohé investory, kteří před lety vsadili na výrobce dopravních letadel, teď asi trápí nepěkné žaludeční obtíže. I takové symptomy má pásmová nemoc neboli jet lag. Nyní souhrnně v newsletteru ze světa letecké dopravy na e15.

TÉMA

🛩️ Doletí letadlo tak daleko, jak slibuje výrobce?

Airbus A321XLR slibuje revoluci v letech na mezikontinentálních tratích. Také proto jej aerolinky přijaly s neskrývaným nadšením. Jak se ale blíží termín uvedení letadla do provozu, euforie opadá a někteří dopravci začínají zpochybňovat, zda stroj, který na trhu prakticky nemá konkurenci, dosáhne slibovaných parametrů. 

Před šesti lety Airbus překvapil zákazníky, když oznámil, že uvažuje o nové variantě letounu Airbus A321LR, tedy letadla, které má již samo oproti základním verzím letounů z rodiny A320 prodloužený dolet. Uvažované letadlo mělo pojmout více paliva, což by si vyžádalo posílení podvozku. Cílem bylo co nejvíce se přiblížit doletu kulatých 5000 námořních mil, tedy asi 9300 kilometrů.

Aerolinky projevily zájem, a tak výrobce na Pařížském aerosalonu v roce 2019 představil projekt A321XLR. Dolet klesl na realističtějších 8700 kilometrů, dodávky zákazníkům měly začít v roce 2023. Termín se sice, jak bývá u výrobců letadel snad již normou, splnit nepodařilo, vůbec první zákazník se ale má svého nového stroje dočkat v polovině letošního října. 

Přihlaste se k odběru newsletterů na e15

Chcete pokračovat ve čtení tohoto nebo dalších newsletterů z tvorby e15. Přihlaste se k jejich odběru a budete je pravidelně dostávat do své e-mailové schránky. Čtete newslettery raději u nás na webu? Zaregistrujte se prosím níže.

Pokračujte ve čtení vytvořením bezplatného účtu nebo přihlášením

Pokračovat

RELATED ARTICLES