Úterý, 8 října, 2024
Google search engine
DomůEkonomikaPassat do zásuvky. Elektrická limuzína ID.7 může řidiče Passatů přesvědčit hlavně spotřebou

Passat do zásuvky. Elektrická limuzína ID.7 může řidiče Passatů přesvědčit hlavně spotřebou

728x90

Dosavadní vrchol elektrické nabídky wolfsburské značky nemá malé ambice. Mezi ty největší patří záchrana celého evropského automobilového průmyslu. Ano, právě ID.7 by měla svou dostupností a užitnou hodnotou postavit hráz vůči Tesle a nájezdu levných čínských elektrolimuzín.

Pokud jste zatím vyzkoušeli vozy nižších kategorií elektrické rodiny ID od Volkswagenu, považujete je za slušný standard evropské elektromobility. Elektrický protějšek legendárního manažerského Passatu je ale úplně jiná liga. Zvenku sice působí nenápadně, ale jde o auto, které nepochybně patří na vrchol současné nabídky elektromobilů.

Exteriér se drží zavedeného designérského jazyka značky: aerodynamické tvary vyzařují moderní estetiku, která hned přitahuje pozornost na silnici. LED světlomety a charakteristická světelná lišta v přední části dodávají vozu výrazný vzhled. Zadní světlomety zformovaly světelný pás, jehož „ledky“ při zamykání a odemykání vozu tancují na uvítanou. Na dveřích nenajdete běžné kliky, ale kliky tlačítkové, jež se nevyklápějí. To však vyžaduje i cit při dovírání, což se ne vždy na první pokus podaří.

ID.7 je klasický liftback, kufr auta se otevírá přímo s oknem, což je praktické zejména pro stěhování objemnějšího nákladu. Elektrická sedmička má díky pátým dveřím a poměrně velké délce také slušný prostor za předními sedačkami – na sklopená zadní sedadla a plochu kufru, které zůstávají v jedné rovině, se tak pohodlně natáhne i muž průměrného vzrůstu.

Panoramatická i neprůhledná střecha

Interiér je navržen s důrazem na pohodlí a prostornost. Sedadla jsou ergonomicky tvarovaná a nabízejí dostatek místa i pro vzrostlejší cestující. Díky kvalitním materiálům a pečlivému zpracování působí interiér luxusně, což zvyšuje celkový dojem z jízdy. Velkorysý prostor pro nohy a hlavu zaručuje pohodlné cestování také na delší vzdálenosti. Potěší velmi praktická stránka vozu v podobě nespočtu odkládacích prostorů. Zajímavým prvkem je panoramatická střecha, kterou sice neotevřete, zato se umí zneprůhlednit během okamžiku nebo třeba při vypnutí vozu.

Volkswagen ID.7 Pro People

Výkon: 210 kW (286 koní)

Kapacita baterie: 82 kWh (77 kWh využitelná)

Maximální rychlost nabíjení: 175 kW (v testu podle stojanu až 186 kW)

Maximální rychlost: 180 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 6,5 s

Spotřeba udávaná: 15,05 kWh/100 km

Spotřeba v testu dálnice/město: cca 19/12 kWh/100 km v létě

Dojezd podle výrobce: 400 km

Základní cena: 1 329 900 Kč

Cena vozu v edici ID.7 People: 1 531 900 (výbava v hodnotě 206 100 Kč v ceně)

Plusy: jízdní vlastnosti, kvalitní materiály, infotainment, velkorysý prostor, nízká spotřeba

Minusy: nespolehlivé dovírání dveří, pevná střecha

Volkswagen ID.7 Pro People je doslova nabitý nejnovějšími technologiemi. Středobodem palubní desky je velký dotykový displej, který slouží jako hlavní rozhraní pro ovládání většiny funkcí vozu. Infotainment systém je intuitivní a snadno se ovládá, což umožňuje řidiči soustředit se na jízdu.

ID.7 využívá platformu MEB (modular electric drive matrix), která je základem pro všechny nové elektromobily od Volkswagenu. Tato platforma umožňuje optimalizaci prostoru a zajišťuje ideální rozložení hmotnosti, což přispívá k lepším jízdním vlastnostem. Vše je podřízeno co nejlepší efektivitě, aby byl zajištěn pokud možno minimální odpor.

Řidiči, odpočiň si!

Jízdní vlastnosti Volkswagenu ID.7 Pro People jsou jedním z jeho hlavních lákadel. Pod kapotou Volkswagen se skrývá elektromotor, jenž poskytuje plynulý a tichý výkon. Akcelerace je okamžitá a vůz se pohybuje s lehkostí, která je pro elektromobily charakteristická. Díky okamžitému točivému momentu elektrického motoru je akcelerace plynulá a bez prodlevy, což je výhodné při rozjezdech a předjíždění. Podvozek je navržen tak, aby poskytoval komfortní jízdu i na nerovných površích, což je důležité pro každodenní použití.

Nízké těžiště, které je výsledkem umístění baterie do podlahy vozu, přispívá k lepší stabilitě a ovladatelnosti. Vozidlo se chová jistě i v zatáčkách a při vyšších rychlostech, což zvyšuje bezpečnost a komfort jízdy.

Automatické nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů zvyšuje bezpečnost v městském provozu, kde je riziko nečekaných situací vyšší. Systém detekce únavy upozorňuje řidiče na potřebu přestávky, což přispívá k prevenci nehod.

Úsporná limuzína

Jedním z klíčových faktorů, které ovlivňují rozhodování o koupi elektromobilu, je dojezd. Volkswagen ID.7 Pro People se v tomto ohledu může pochlubit působivými hodnotami. Na jedno nabití ujede při lehké noze až přes pět set kilometrů, což je více než dostatečné pro většinu denních potřeb. A pokud potřebujete dobít, rychlonabíječky umožňují nabití na osmdesát procent kapacity během pouhých třiceti minut. To hlavní, čím ID.7 láká své potenciální řidiče, je spotřeba. Na limuzínu takových parametrů je skutečně skvělá. Ve městě spotřeba klesá klidně až k deseti kilowatthodinám na sto kilometrů.

Vlajková loď elektrických modelů značky se snaží přesvědčit zejména dosavadní majitele Passatů, mezi nimi především firmy, aby zapomněli na spalovací motory a přesedlali na elektrický pohon. Nejlepším argumentem je, že ID.7 prostě jezdí lépe než Passat a ještě působí mnohem luxusněji.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Passat do zásuvky. Elektrická limuzína ID.7 může řidiče Passatů přesvědčit hlavně spotřebou

728x90

Dosavadní vrchol elektrické nabídky wolfsburské značky nemá malé ambice. Mezi ty největší patří záchrana celého evropského automobilového průmyslu. Ano, právě ID.7 by měla svou dostupností a užitnou hodnotou postavit hráz vůči Tesle a nájezdu levných čínských elektrolimuzín.

Pokud jste zatím vyzkoušeli vozy nižších kategorií elektrické rodiny ID od Volkswagenu, považujete je za slušný standard evropské elektromobility. Elektrický protějšek legendárního manažerského Passatu je ale úplně jiná liga. Zvenku sice působí nenápadně, ale jde o auto, které nepochybně patří na vrchol současné nabídky elektromobilů.

Exteriér se drží zavedeného designérského jazyka značky: aerodynamické tvary vyzařují moderní estetiku, která hned přitahuje pozornost na silnici. LED světlomety a charakteristická světelná lišta v přední části dodávají vozu výrazný vzhled. Zadní světlomety zformovaly světelný pás, jehož „ledky“ při zamykání a odemykání vozu tancují na uvítanou. Na dveřích nenajdete běžné kliky, ale kliky tlačítkové, jež se nevyklápějí. To však vyžaduje i cit při dovírání, což se ne vždy na první pokus podaří.

ID.7 je klasický liftback, kufr auta se otevírá přímo s oknem, což je praktické zejména pro stěhování objemnějšího nákladu. Elektrická sedmička má díky pátým dveřím a poměrně velké délce také slušný prostor za předními sedačkami – na sklopená zadní sedadla a plochu kufru, které zůstávají v jedné rovině, se tak pohodlně natáhne i muž průměrného vzrůstu.

Panoramatická i neprůhledná střecha

Interiér je navržen s důrazem na pohodlí a prostornost. Sedadla jsou ergonomicky tvarovaná a nabízejí dostatek místa i pro vzrostlejší cestující. Díky kvalitním materiálům a pečlivému zpracování působí interiér luxusně, což zvyšuje celkový dojem z jízdy. Velkorysý prostor pro nohy a hlavu zaručuje pohodlné cestování také na delší vzdálenosti. Potěší velmi praktická stránka vozu v podobě nespočtu odkládacích prostorů. Zajímavým prvkem je panoramatická střecha, kterou sice neotevřete, zato se umí zneprůhlednit během okamžiku nebo třeba při vypnutí vozu.

Volkswagen ID.7 Pro People

Výkon: 210 kW (286 koní)

Kapacita baterie: 82 kWh (77 kWh využitelná)

Maximální rychlost nabíjení: 175 kW (v testu podle stojanu až 186 kW)

Maximální rychlost: 180 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 6,5 s

Spotřeba udávaná: 15,05 kWh/100 km

Spotřeba v testu dálnice/město: cca 19/12 kWh/100 km v létě

Dojezd podle výrobce: 400 km

Základní cena: 1 329 900 Kč

Cena vozu v edici ID.7 People: 1 531 900 (výbava v hodnotě 206 100 Kč v ceně)

Plusy: jízdní vlastnosti, kvalitní materiály, infotainment, velkorysý prostor, nízká spotřeba

Minusy: nespolehlivé dovírání dveří, pevná střecha

Volkswagen ID.7 Pro People je doslova nabitý nejnovějšími technologiemi. Středobodem palubní desky je velký dotykový displej, který slouží jako hlavní rozhraní pro ovládání většiny funkcí vozu. Infotainment systém je intuitivní a snadno se ovládá, což umožňuje řidiči soustředit se na jízdu.

ID.7 využívá platformu MEB (modular electric drive matrix), která je základem pro všechny nové elektromobily od Volkswagenu. Tato platforma umožňuje optimalizaci prostoru a zajišťuje ideální rozložení hmotnosti, což přispívá k lepším jízdním vlastnostem. Vše je podřízeno co nejlepší efektivitě, aby byl zajištěn pokud možno minimální odpor.

Řidiči, odpočiň si!

Jízdní vlastnosti Volkswagenu ID.7 Pro People jsou jedním z jeho hlavních lákadel. Pod kapotou Volkswagen se skrývá elektromotor, jenž poskytuje plynulý a tichý výkon. Akcelerace je okamžitá a vůz se pohybuje s lehkostí, která je pro elektromobily charakteristická. Díky okamžitému točivému momentu elektrického motoru je akcelerace plynulá a bez prodlevy, což je výhodné při rozjezdech a předjíždění. Podvozek je navržen tak, aby poskytoval komfortní jízdu i na nerovných površích, což je důležité pro každodenní použití.

Nízké těžiště, které je výsledkem umístění baterie do podlahy vozu, přispívá k lepší stabilitě a ovladatelnosti. Vozidlo se chová jistě i v zatáčkách a při vyšších rychlostech, což zvyšuje bezpečnost a komfort jízdy.

Automatické nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů zvyšuje bezpečnost v městském provozu, kde je riziko nečekaných situací vyšší. Systém detekce únavy upozorňuje řidiče na potřebu přestávky, což přispívá k prevenci nehod.

Úsporná limuzína

Jedním z klíčových faktorů, které ovlivňují rozhodování o koupi elektromobilu, je dojezd. Volkswagen ID.7 Pro People se v tomto ohledu může pochlubit působivými hodnotami. Na jedno nabití ujede při lehké noze až přes pět set kilometrů, což je více než dostatečné pro většinu denních potřeb. A pokud potřebujete dobít, rychlonabíječky umožňují nabití na osmdesát procent kapacity během pouhých třiceti minut. To hlavní, čím ID.7 láká své potenciální řidiče, je spotřeba. Na limuzínu takových parametrů je skutečně skvělá. Ve městě spotřeba klesá klidně až k deseti kilowatthodinám na sto kilometrů.

Vlajková loď elektrických modelů značky se snaží přesvědčit zejména dosavadní majitele Passatů, mezi nimi především firmy, aby zapomněli na spalovací motory a přesedlali na elektrický pohon. Nejlepším argumentem je, že ID.7 prostě jezdí lépe než Passat a ještě působí mnohem luxusněji.

RELATED ARTICLES