Pondělí, 30 září, 2024
Google search engine
DomůEkonomikaNejdelší tramvaj na světě je z Plzně. Měří téměř šedesát metrů

Nejdelší tramvaj na světě je z Plzně. Měří téměř šedesát metrů

728x90

Měří 58,69 metru a jezdit bude v německém regionu Rýn-Neckar pro dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr pod zkratkou RNV. Škoda ForCity Smart 38T je nejdelší tramvaj s metrovým rozchodem na světě a pojme 368 cestujících (z toho 144 sedících).

Celý článek je převzatý z Živě.cz.

Z pohledu dopravce pochopitelně nejde o nějaké nahánění rekordů. „Tato vozidla znamenají víc než jen navýšení kapacity, protože se stejným množstvím personálu lze přepravit více cestujících,“ říká Alexander Thewalt, vedoucí stavebního a ekologického odboru města Ludwigshafen.

V týdnu ji dopravce převzal od výrobce a ještě než ji RNV nasadí, musí získat schválení pro osobní dopravu. To by se mělo povést koncem roku. Takto dlouhých vozů bude pro RNV jezdit 12 a jsou součástí obrovské dodávky 80 vozů různých délek v ceně přes sedm miliard korun. Právě při převzetí rekordní tramvaje vyjádřili zástupci RNV spokojenost se spoluprací s plzeňskou Škodou a oznámili objednávku dalších 34 vozů. Dodávka celkem 114 tramvají má být hotová do konce roku 2026.

Finální podoba škodováckého RNV.|rnv GmbH

Shodou okolností jsem si mohl tramvaj prohlédnout ještě při testovacích jízdách v areálu Škody. Z technického pohledu je zajímavé, že lze jednotlivé články rozpojit – kvůli údržbě a snazšímu pojíždění po depu.

Z toho důvodu je u „harmoniky“ v sloupku skrytý řídící panel.|Živě.cz

Tady vidíte jeden vyklopený a vlevo na druhém segmentu je druhý v zavřeném stavu. ||Živě.cz

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Nejdelší tramvaj na světě je z Plzně. Měří téměř šedesát metrů

728x90

Měří 58,69 metru a jezdit bude v německém regionu Rýn-Neckar pro dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr pod zkratkou RNV. Škoda ForCity Smart 38T je nejdelší tramvaj s metrovým rozchodem na světě a pojme 368 cestujících (z toho 144 sedících).

Celý článek je převzatý z Živě.cz.

Z pohledu dopravce pochopitelně nejde o nějaké nahánění rekordů. „Tato vozidla znamenají víc než jen navýšení kapacity, protože se stejným množstvím personálu lze přepravit více cestujících,“ říká Alexander Thewalt, vedoucí stavebního a ekologického odboru města Ludwigshafen.

V týdnu ji dopravce převzal od výrobce a ještě než ji RNV nasadí, musí získat schválení pro osobní dopravu. To by se mělo povést koncem roku. Takto dlouhých vozů bude pro RNV jezdit 12 a jsou součástí obrovské dodávky 80 vozů různých délek v ceně přes sedm miliard korun. Právě při převzetí rekordní tramvaje vyjádřili zástupci RNV spokojenost se spoluprací s plzeňskou Škodou a oznámili objednávku dalších 34 vozů. Dodávka celkem 114 tramvají má být hotová do konce roku 2026.

Finální podoba škodováckého RNV.|rnv GmbH

Shodou okolností jsem si mohl tramvaj prohlédnout ještě při testovacích jízdách v areálu Škody. Z technického pohledu je zajímavé, že lze jednotlivé články rozpojit – kvůli údržbě a snazšímu pojíždění po depu.

Z toho důvodu je u „harmoniky“ v sloupku skrytý řídící panel.|Živě.cz

Tady vidíte jeden vyklopený a vlevo na druhém segmentu je druhý v zavřeném stavu. ||Živě.cz

RELATED ARTICLES