Pátek, 20 září, 2024
Google search engine
DomůEkonomikaVálka e-shopů pokračuje: Mironet žaluje konkurenční Allegro

Válka e-shopů pokračuje: Mironet žaluje konkurenční Allegro

728x90

Český prodejce elektroniky Mironet podal žalobu na polskou skupinu Allegro, která provozuje jedno z největších online tržišť v Evropě, na němž fungují tisíce prodejců. Důvodem je údajné nekalé soutěžní jednání, kterého se mělo Allegro dopustit „zkopírováním” reklamy Mironetu. Společnost, která se začala označovat za dvojku na českém trhu s elektronikou, vyráží do boje proti velkým korporacím, jako je právě polská firma.

Mironet se přitom Allegra v minulém roce mediálně zastal při kampani e-shopu Alza, nabízející řešení reklamací zboží nakoupeného v  internetových obchodech CZC a Mall, které nyní spadají právě pod Allegro. Kampaň Alze následně zakázaly i české soudy.

Na přelomu loňského a letošního roku pak Allegro nabídlo právě Mironetu, aby vstoupil na jeho online tržiště. „Když jsme nabízené podmínky odmítli, začala firma používat reklamní slogan ‚Když něco, tak Allegro’, jako například ‚Když hračky, tak Allegro’ a podobně,” uvedl Robert Novotný, generální ředitel společnost Mironet. Úplně stejné heslo, akorát se svým názvem, však již čtyři roky používá právě česká společnost.

Po výzvě od právního zástupce Mironetu sice Allegro kampaň pozastavilo, následně ji ale obnovilo a navíc přestalo s českou společností komunikovat. Podle Mironetu tak nebyla jiná možnost než podat na Allegro žalobu na ochranu před nekalým soutěžním jednáním. Podnik v ní žádá okamžité ukončení používání reklamy. Soud však zatím ve věci podle marketingové specialistky Veroniky Sekotové z Mironetu nijak nerozhodnul. Kampaň Allegra se zmiňovaným heslem tak i nadále běží. Například na sociální síti Instagram, kde má firma více než 50 tisíc sledujících, se velká část příspěvků točí právě kolem tohoto sloganu.

Allegro nemá na českých webových stránkách uvedený žádný kontakt pro média. Redakce se pokusila kontaktovat polskou centrálu společnosti, do vydání této zprávy odpověď nedorazila.

Boj proti zahraniční konkurenci

Podle Mironetu jsou velká zahraniční online tržiště ohrožením pro české e-shopy. Těch je prý potřeba se zastat a zamezit vytváření nepoctivého tlaku zvenčí. Společnost se proto rozhodla, že tuzemské internetové prodejce spojí. „Otevíráme technologickou platformu IT People, ve které chceme sdružit české e-shopy, které v České republice řádně platí daně a vytvářejí zde pracovní místa, nabízejí skvělé produkty a služby. Společně zde vytvoříme strategii, která českou e-commerce ochrání proti neférovým obchodním praktikám,” píše firma v tiskové zprávě.

IT People má být neziskovou organizací, v jejímž řídícím orgánu jsou zastoupeny tři české univerzity – Univerzita Karlova, Česká zemědělská univerzita a Univerzita J. E. Purkyně. Ty se budou spolu s komerčními subjekty věnovat vývoji, a to zejména v oblasti umělé inteligence určené pro e-commerce.

„Existuje riziko, že mnoha českým e-shopům, které jsou vystaveny neférovým praktikám zahraničních on-line tržišť a současně tlakům ze stran legislativy, hrozí zánik. Jediné, co potřebujeme, je řešit některé naše potřeby společně a zvýšit tak svoji odolnost,” uvádí Novotný důvody pro vznik platformy.

Další dvojka na trhu

Hesla jako „Dvojky hrají fér” nebo „Dvojky tě nikdy nenechají ve štychu” již mnozí čeští zákazníci určitě znají. Před několika lety se jimi prezentovala společnost CZC. Kampaní poukazovala na fakt, že na českém trhu s elektronikou je sice po Alze až druhý největší hráč, zato však jedná férově a snaží se vyjít zákazníkům vždy vstříc. CZC teď končí jako samostatný e-shop úplně. Jeho sortiment přesune současný majitel Allegro kompletně na své online tržiště.

Do pozice dvojky na trhu s elektronikou se tak nyní samozvaně pasoval Mironet. Podle průzkumu, který si firma udělala, k ní prý přešla řada zákazníků CZC. Během posledních čtyř let podnik zdvojnásobil svůj tržní podíl a v roce 2024 se dle svých slov stal z hlediska obratu dvojkou ve svém oboru. Ten má letos podle odhadů firmy dosáhnout 3,5 miliardy korun.

Na dotaz redakce e15 tiskové oddělení nedoložilo žádná konkrétní čísla, která by prokazovala, že Mironet je skutečně druhý nejsilnější hráč na trhu. „My jsme si udělali přímo průzkum od bývalých zaměstnanců CZC a od jejích dodavatelů a vyšlo nám, že máme větší obrat než CZC. Allegro jejich výsledky vlastně nezveřejňuje, protože mají propad,” sdělil Robert Novotný, jeden ze zakladatelů společnosti.

Vzhledem k faktu, že v současné době dochází k přesunu společnosti Electro World pod Datart, je velmi nepravděpodobně, že by Mironet opravdu mohl být druhou největší firmou na českém trhu s IT a elektronikou. Jen Electro World vykázal ve finančním roce 2023 obrat téměř 3,8 miliardy korun. Přitom je také důležité zmínit, že v loňském kalendářním roce trval finanční rok podniku pouze devět měsíců. Obrat Mironetu za celý loňský rok činil 2,9 miliardy.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Válka e-shopů pokračuje: Mironet žaluje konkurenční Allegro

728x90

Český prodejce elektroniky Mironet podal žalobu na polskou skupinu Allegro, která provozuje jedno z největších online tržišť v Evropě, na němž fungují tisíce prodejců. Důvodem je údajné nekalé soutěžní jednání, kterého se mělo Allegro dopustit „zkopírováním” reklamy Mironetu. Společnost, která se začala označovat za dvojku na českém trhu s elektronikou, vyráží do boje proti velkým korporacím, jako je právě polská firma.

Mironet se přitom Allegra v minulém roce mediálně zastal při kampani e-shopu Alza, nabízející řešení reklamací zboží nakoupeného v  internetových obchodech CZC a Mall, které nyní spadají právě pod Allegro. Kampaň Alze následně zakázaly i české soudy.

Na přelomu loňského a letošního roku pak Allegro nabídlo právě Mironetu, aby vstoupil na jeho online tržiště. „Když jsme nabízené podmínky odmítli, začala firma používat reklamní slogan ‚Když něco, tak Allegro’, jako například ‚Když hračky, tak Allegro’ a podobně,” uvedl Robert Novotný, generální ředitel společnost Mironet. Úplně stejné heslo, akorát se svým názvem, však již čtyři roky používá právě česká společnost.

Po výzvě od právního zástupce Mironetu sice Allegro kampaň pozastavilo, následně ji ale obnovilo a navíc přestalo s českou společností komunikovat. Podle Mironetu tak nebyla jiná možnost než podat na Allegro žalobu na ochranu před nekalým soutěžním jednáním. Podnik v ní žádá okamžité ukončení používání reklamy. Soud však zatím ve věci podle marketingové specialistky Veroniky Sekotové z Mironetu nijak nerozhodnul. Kampaň Allegra se zmiňovaným heslem tak i nadále běží. Například na sociální síti Instagram, kde má firma více než 50 tisíc sledujících, se velká část příspěvků točí právě kolem tohoto sloganu.

Allegro nemá na českých webových stránkách uvedený žádný kontakt pro média. Redakce se pokusila kontaktovat polskou centrálu společnosti, do vydání této zprávy odpověď nedorazila.

Boj proti zahraniční konkurenci

Podle Mironetu jsou velká zahraniční online tržiště ohrožením pro české e-shopy. Těch je prý potřeba se zastat a zamezit vytváření nepoctivého tlaku zvenčí. Společnost se proto rozhodla, že tuzemské internetové prodejce spojí. „Otevíráme technologickou platformu IT People, ve které chceme sdružit české e-shopy, které v České republice řádně platí daně a vytvářejí zde pracovní místa, nabízejí skvělé produkty a služby. Společně zde vytvoříme strategii, která českou e-commerce ochrání proti neférovým obchodním praktikám,” píše firma v tiskové zprávě.

IT People má být neziskovou organizací, v jejímž řídícím orgánu jsou zastoupeny tři české univerzity – Univerzita Karlova, Česká zemědělská univerzita a Univerzita J. E. Purkyně. Ty se budou spolu s komerčními subjekty věnovat vývoji, a to zejména v oblasti umělé inteligence určené pro e-commerce.

„Existuje riziko, že mnoha českým e-shopům, které jsou vystaveny neférovým praktikám zahraničních on-line tržišť a současně tlakům ze stran legislativy, hrozí zánik. Jediné, co potřebujeme, je řešit některé naše potřeby společně a zvýšit tak svoji odolnost,” uvádí Novotný důvody pro vznik platformy.

Další dvojka na trhu

Hesla jako „Dvojky hrají fér” nebo „Dvojky tě nikdy nenechají ve štychu” již mnozí čeští zákazníci určitě znají. Před několika lety se jimi prezentovala společnost CZC. Kampaní poukazovala na fakt, že na českém trhu s elektronikou je sice po Alze až druhý největší hráč, zato však jedná férově a snaží se vyjít zákazníkům vždy vstříc. CZC teď končí jako samostatný e-shop úplně. Jeho sortiment přesune současný majitel Allegro kompletně na své online tržiště.

Do pozice dvojky na trhu s elektronikou se tak nyní samozvaně pasoval Mironet. Podle průzkumu, který si firma udělala, k ní prý přešla řada zákazníků CZC. Během posledních čtyř let podnik zdvojnásobil svůj tržní podíl a v roce 2024 se dle svých slov stal z hlediska obratu dvojkou ve svém oboru. Ten má letos podle odhadů firmy dosáhnout 3,5 miliardy korun.

Na dotaz redakce e15 tiskové oddělení nedoložilo žádná konkrétní čísla, která by prokazovala, že Mironet je skutečně druhý nejsilnější hráč na trhu. „My jsme si udělali přímo průzkum od bývalých zaměstnanců CZC a od jejích dodavatelů a vyšlo nám, že máme větší obrat než CZC. Allegro jejich výsledky vlastně nezveřejňuje, protože mají propad,” sdělil Robert Novotný, jeden ze zakladatelů společnosti.

Vzhledem k faktu, že v současné době dochází k přesunu společnosti Electro World pod Datart, je velmi nepravděpodobně, že by Mironet opravdu mohl být druhou největší firmou na českém trhu s IT a elektronikou. Jen Electro World vykázal ve finančním roce 2023 obrat téměř 3,8 miliardy korun. Přitom je také důležité zmínit, že v loňském kalendářním roce trval finanční rok podniku pouze devět měsíců. Obrat Mironetu za celý loňský rok činil 2,9 miliardy.

RELATED ARTICLES