Sobota, 5 října, 2024
Google search engine
DomůEkonomikaRozvoj digitálních služeb se odráží v nárůstu online tržeb, tvrdí šéf IKEA

Rozvoj digitálních služeb se odráží v nárůstu online tržeb, tvrdí šéf IKEA

728x90

„Máme za sebou finanční rok, který byl znovu jedinečný a přinesl mnoho výzev. Rozvíjeli jsme také naše digitální služby, což se odrazilo v nárůstu podílu online tržeb,“ uvedl na středeční tiskové konferenci generální ředitel společnosti Ikea David McCabe s tím, že se soustřeďují také na regiony.

„Nedávno jsem otevřeli tři plánovací studia v Českých Budějovicích, Hradci Králové a Olomouci. Loni jsme také zavedli více než dva tisíce nových produktů,“ řekl McCabe.

Podle něj byl v minulém hospodářském roce, který končí srpnem, nejprodávanějším položkou do počtu kusů čisticí váleček na textil BÄSTIS; co týče hodnoty tržeb, nejprodávanější byla pohovka Hemnes, která se vyrábí v České republice.

„Zaznamenali jsme také různé trendy v oblasti zákaznických zkušeností a a celá řada lidí odkládala své velké investice a velké nákupy, včetně v oblasti vybavení domácnosti. Přesto jsme rádi, že zákazníci přichází k nám, což dokazuje to, že jsme denně prodávali v průměru 59 kuchyňských souprav, 89 sedacích souprav nebo přes dvě stě postelí,“ dodává McCabe s tím, že se také daří prodejům secondhandového nábytku. „V porovnání s předchozím rokem jsme zaznamenali dvojnásobný nárůst,“ dodává McCabe.

Na začátku loňského roku řetězec v Česku plošně zdražil o několik desítek procent. Na podzim naopak přes polovinu zdraženého sortimentu zlevnil.

V uplynulém roce zaměstnávala Ikea 2 253 zaměstnanců a od ledna letošního roku jim navýšila mzdu v průměru o sedm procent. Ve svých čtyřech obchodních domech obsloužila 8,7 milionů lidí a průměrná útrata při jednom nákupu činila 1 990 korun, v online prodeji pak 6 110 korun.

„Rozvíjeli jsme také naše digitální služby, což se odrazilo v nárůstu podílu online tržeb,“ tvrdí McCabe.

Masové i vegetariánské pokrmy

Ikea není jen obchodní dům s nábytkem, ale zaměřuje se také na gastronomii. Restaurace a švédská bistra v loňském roce podle generálního ředitele navštívilo 4,6 milionu návštěvníků, což je nárůst o 250 tisíc oproti předchozímu roku. Nejprodávanější položkou jsou dlouhodobě masové kuličky, kterých se prodalo 1,4 milionu porcí a zaznamenaly nárůst o deset procent, a také hot dog, kterých se prodalo milion kusů.

Nově má Ikea v nabídce také vegetariánské produkty, například právě hot dog. „Každý čtvrtý prodaný hot dog je vegetariánský,“ říká McCabe a dodává, že ceny nápojů, potravin i jídel zůstávají ve stejné cenové relaci jako v loňském roce.

Od února řetězec připravil pro členy Ikea family páteční padesátiprocentní slevy na vybrané pokrmy v restauraci a vybraný nábytek a doplňky. Nový ceník dostala také doprava nábytku, jejíž cena začíná na 499 korunách.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Rozvoj digitálních služeb se odráží v nárůstu online tržeb, tvrdí šéf IKEA

728x90

„Máme za sebou finanční rok, který byl znovu jedinečný a přinesl mnoho výzev. Rozvíjeli jsme také naše digitální služby, což se odrazilo v nárůstu podílu online tržeb,“ uvedl na středeční tiskové konferenci generální ředitel společnosti Ikea David McCabe s tím, že se soustřeďují také na regiony.

„Nedávno jsem otevřeli tři plánovací studia v Českých Budějovicích, Hradci Králové a Olomouci. Loni jsme také zavedli více než dva tisíce nových produktů,“ řekl McCabe.

Podle něj byl v minulém hospodářském roce, který končí srpnem, nejprodávanějším položkou do počtu kusů čisticí váleček na textil BÄSTIS; co týče hodnoty tržeb, nejprodávanější byla pohovka Hemnes, která se vyrábí v České republice.

„Zaznamenali jsme také různé trendy v oblasti zákaznických zkušeností a a celá řada lidí odkládala své velké investice a velké nákupy, včetně v oblasti vybavení domácnosti. Přesto jsme rádi, že zákazníci přichází k nám, což dokazuje to, že jsme denně prodávali v průměru 59 kuchyňských souprav, 89 sedacích souprav nebo přes dvě stě postelí,“ dodává McCabe s tím, že se také daří prodejům secondhandového nábytku. „V porovnání s předchozím rokem jsme zaznamenali dvojnásobný nárůst,“ dodává McCabe.

Na začátku loňského roku řetězec v Česku plošně zdražil o několik desítek procent. Na podzim naopak přes polovinu zdraženého sortimentu zlevnil.

V uplynulém roce zaměstnávala Ikea 2 253 zaměstnanců a od ledna letošního roku jim navýšila mzdu v průměru o sedm procent. Ve svých čtyřech obchodních domech obsloužila 8,7 milionů lidí a průměrná útrata při jednom nákupu činila 1 990 korun, v online prodeji pak 6 110 korun.

„Rozvíjeli jsme také naše digitální služby, což se odrazilo v nárůstu podílu online tržeb,“ tvrdí McCabe.

Masové i vegetariánské pokrmy

Ikea není jen obchodní dům s nábytkem, ale zaměřuje se také na gastronomii. Restaurace a švédská bistra v loňském roce podle generálního ředitele navštívilo 4,6 milionu návštěvníků, což je nárůst o 250 tisíc oproti předchozímu roku. Nejprodávanější položkou jsou dlouhodobě masové kuličky, kterých se prodalo 1,4 milionu porcí a zaznamenaly nárůst o deset procent, a také hot dog, kterých se prodalo milion kusů.

Nově má Ikea v nabídce také vegetariánské produkty, například právě hot dog. „Každý čtvrtý prodaný hot dog je vegetariánský,“ říká McCabe a dodává, že ceny nápojů, potravin i jídel zůstávají ve stejné cenové relaci jako v loňském roce.

Od února řetězec připravil pro členy Ikea family páteční padesátiprocentní slevy na vybrané pokrmy v restauraci a vybraný nábytek a doplňky. Nový ceník dostala také doprava nábytku, jejíž cena začíná na 499 korunách.

RELATED ARTICLES