Sobota, 5 října, 2024
Google search engine
DomůEkonomikaChlouba čínského elektromobilismu narazila na silný německý odpor

Chlouba čínského elektromobilismu narazila na silný německý odpor

728x90

Až skončí poměrně drsná konsolidace čínského trhu automobilek, které se soustřeďují na produkci elektromobilů, BYD bude zajisté figurovat mezi vítěznými přeživšími. Na své stávající cestě mezi výrobce, kteří dominují nejen doma, ale i na světových trzích, však působí gigant ze Šen-čenu místy neohrabaným dojmem. Vytouženého evropského zákazníka si zatím nedokázal naklonit, a už vůbec ne toho konzervativního německého.

Build Your Dreams, zkráceně BYD, patří k největším automobilkám světa. Jen loni firma prodala tři miliony automobilů, většinu doma v Číně. Příležitost k další expanzi vidí hlavně v Evropě s Německem jako hlavní branou. Tu se ale společnosti, která zaměstnává skoro tři čtvrtě milionu pracovníků, prozatím otevřít nepodařilo.

BYD loni v Německu udal pouhých 4139 vozů, tedy množství, které je pod rozlišovací schopností nejen představenstva, ale i trhu: podíl výrobce činil chabou desetinu procenta. To nejsou čísla, která by nasvědčovala tomu, že je ani ne třicet let stará, dravá společnost na dobré cestě k prodeji 120 tisíc vozů, tedy k cíli pro rok 2026.

Právě těžce neuspokojivé prodeje patrně povedou k rozchodu se švédskou společností Hedin, která elektrovozy BYD do Německa dováží. O vážném konfliktu s importérem informoval Manager Magazin. Rozhodnutí ukončit spolupráci má jít za evropskou šéfkou BYD Stellou Li, která údajně radikálně změní strategii pro německý trh.

Od října tam vezmou Číňané prodej do vlastních rukou. Přední manažerka ani automobilka se k tématu nevyjádřily, zato se švédským partnerem se navzájem intenzivně obviňují z neúspěchů. Důvod nespokojenosti čínské automobilky je zřejmý, nespokojený je ale i Hedin, který si stěžuje mimo jiné na zadržování plateb po celé měsíce.

Rozbroj s klíčovým partnerem ukazuje na poněkud překvapivou neohrabanost BYD v expanzi do Evropy. Hedin sice je velkou značkou, která loni prodala téměř 220 tisíc vozů a utržila přes sedm miliard eur (176 miliard korun), zatím má však jen málo mezinárodních zkušeností. Tou vůbec první bylo rozšíření se do Norska teprve v roce 2017, byť následovaly státy jako je Velká Británie, Švýcarsko a Belgie.

Prazvláštních pochybení, které by jen málokdo čekal od obra váhové kategorie BYD, je však více. Číňané si například včas nezaregistrovali internetovou doménu v Německu. Navštíví-li potenciální zákazník web www.byd.de, k jeho překvapení se mu na displeji neobjeví moderní elektrovozy, ale dilda z dílny berlínského výrobce. Buy Your Dildo zkrátka není Build Your Dreams, jakkoliv oba produkty pohání baterie.

Přešlap s podceněním domény je o to překvapivější, že čínská automobilka investovala blíže neupřesněné, ale jistě značné finanční prostředky, aby se stala oficiálním partnerem číslo jedna mistrovství Evropy ve fotbale. Navíc to bylo Německo, kdo letošní Euro v létě pořádal. Z nejexponovanějších pozic, které byly divákům po celou dobu na očích, tak BYD vystrnadil Volkswagen, partnera minulého šampionátu.

Číňany sice bylo vidět, sponzoring ale okamžitý efekt, který by se zrcadlil v prodejích, nepřinesl. Patrně i kvůli nezanedbatelným avšak přesto zanedbaným kulturním rozdílům. V marketingovém oddělení BYD mají k dokonalé znalosti evropského zákazníka stále daleko.

Jak jinak si vysvětlit, že během turnaje upozorňovali – pravda, oprávněně -, že jsou „jedničkou mezi NEVs“. Nechápete? Ani nemůžete. V Evropě se zkratka pro New Energy Vehicles prakticky vůbec nepoužívá. Nějakou měrou elektrifikované vozy označuje v Číně a na některých asijských trzích.

Jakkoliv mohou nedokonalé postupy BYD působit mírně úsměvně, kdo se nesměje, je evropská konkurence. Ani automobilky jako jsou koncerny Volkswagen, Stellantis či Renault zatím nedokázaly přesvědčit svého tradičního zákazníka, že by měl přesednout právě do jejich elektrovozů. Dva nejprodávanější čistě elektrické modely v Evropě byly v prvním pololetí tesly, a po nich švédsko-čínské Volvo a čínské MG (101, 58, 37 a 32 tisíc prodaných vozů).

Až poté následovaly dva modely od Volkswagenu a Škoda Enyaq. BYD má zatím k nejúspěšnějším v Evropě daleko. Pokud ale naplno využije potenciál, který mu dávají vlastní doly, zpracovatelské závody, továrny na výrobu vyspělých baterií a obrovské know-how, úsměv přejde i zaryté škarohlídy.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Chlouba čínského elektromobilismu narazila na silný německý odpor

728x90

Až skončí poměrně drsná konsolidace čínského trhu automobilek, které se soustřeďují na produkci elektromobilů, BYD bude zajisté figurovat mezi vítěznými přeživšími. Na své stávající cestě mezi výrobce, kteří dominují nejen doma, ale i na světových trzích, však působí gigant ze Šen-čenu místy neohrabaným dojmem. Vytouženého evropského zákazníka si zatím nedokázal naklonit, a už vůbec ne toho konzervativního německého.

Build Your Dreams, zkráceně BYD, patří k největším automobilkám světa. Jen loni firma prodala tři miliony automobilů, většinu doma v Číně. Příležitost k další expanzi vidí hlavně v Evropě s Německem jako hlavní branou. Tu se ale společnosti, která zaměstnává skoro tři čtvrtě milionu pracovníků, prozatím otevřít nepodařilo.

BYD loni v Německu udal pouhých 4139 vozů, tedy množství, které je pod rozlišovací schopností nejen představenstva, ale i trhu: podíl výrobce činil chabou desetinu procenta. To nejsou čísla, která by nasvědčovala tomu, že je ani ne třicet let stará, dravá společnost na dobré cestě k prodeji 120 tisíc vozů, tedy k cíli pro rok 2026.

Právě těžce neuspokojivé prodeje patrně povedou k rozchodu se švédskou společností Hedin, která elektrovozy BYD do Německa dováží. O vážném konfliktu s importérem informoval Manager Magazin. Rozhodnutí ukončit spolupráci má jít za evropskou šéfkou BYD Stellou Li, která údajně radikálně změní strategii pro německý trh.

Od října tam vezmou Číňané prodej do vlastních rukou. Přední manažerka ani automobilka se k tématu nevyjádřily, zato se švédským partnerem se navzájem intenzivně obviňují z neúspěchů. Důvod nespokojenosti čínské automobilky je zřejmý, nespokojený je ale i Hedin, který si stěžuje mimo jiné na zadržování plateb po celé měsíce.

Rozbroj s klíčovým partnerem ukazuje na poněkud překvapivou neohrabanost BYD v expanzi do Evropy. Hedin sice je velkou značkou, která loni prodala téměř 220 tisíc vozů a utržila přes sedm miliard eur (176 miliard korun), zatím má však jen málo mezinárodních zkušeností. Tou vůbec první bylo rozšíření se do Norska teprve v roce 2017, byť následovaly státy jako je Velká Británie, Švýcarsko a Belgie.

Prazvláštních pochybení, které by jen málokdo čekal od obra váhové kategorie BYD, je však více. Číňané si například včas nezaregistrovali internetovou doménu v Německu. Navštíví-li potenciální zákazník web www.byd.de, k jeho překvapení se mu na displeji neobjeví moderní elektrovozy, ale dilda z dílny berlínského výrobce. Buy Your Dildo zkrátka není Build Your Dreams, jakkoliv oba produkty pohání baterie.

Přešlap s podceněním domény je o to překvapivější, že čínská automobilka investovala blíže neupřesněné, ale jistě značné finanční prostředky, aby se stala oficiálním partnerem číslo jedna mistrovství Evropy ve fotbale. Navíc to bylo Německo, kdo letošní Euro v létě pořádal. Z nejexponovanějších pozic, které byly divákům po celou dobu na očích, tak BYD vystrnadil Volkswagen, partnera minulého šampionátu.

Číňany sice bylo vidět, sponzoring ale okamžitý efekt, který by se zrcadlil v prodejích, nepřinesl. Patrně i kvůli nezanedbatelným avšak přesto zanedbaným kulturním rozdílům. V marketingovém oddělení BYD mají k dokonalé znalosti evropského zákazníka stále daleko.

Jak jinak si vysvětlit, že během turnaje upozorňovali – pravda, oprávněně -, že jsou „jedničkou mezi NEVs“. Nechápete? Ani nemůžete. V Evropě se zkratka pro New Energy Vehicles prakticky vůbec nepoužívá. Nějakou měrou elektrifikované vozy označuje v Číně a na některých asijských trzích.

Jakkoliv mohou nedokonalé postupy BYD působit mírně úsměvně, kdo se nesměje, je evropská konkurence. Ani automobilky jako jsou koncerny Volkswagen, Stellantis či Renault zatím nedokázaly přesvědčit svého tradičního zákazníka, že by měl přesednout právě do jejich elektrovozů. Dva nejprodávanější čistě elektrické modely v Evropě byly v prvním pololetí tesly, a po nich švédsko-čínské Volvo a čínské MG (101, 58, 37 a 32 tisíc prodaných vozů).

Až poté následovaly dva modely od Volkswagenu a Škoda Enyaq. BYD má zatím k nejúspěšnějším v Evropě daleko. Pokud ale naplno využije potenciál, který mu dávají vlastní doly, zpracovatelské závody, továrny na výrobu vyspělých baterií a obrovské know-how, úsměv přejde i zaryté škarohlídy.

RELATED ARTICLES