Pondělí, 15 července, 2024
Google search engine
DomůZpravodajstvíRozkopané silnice v Praze. Podívejte se, kde všude vás přibrzdí opravy

Rozkopané silnice v Praze. Podívejte se, kde všude vás přibrzdí opravy

Silnice, po kterých denně projíždí desítky tisíc aut, o prázdninách, kdy je obecně nižší provoz, procházejí opravami. Seznam Zprávy přinášejí přehled největších uzavírek.

Barrandovský most

Aktuálně probíhá třetí etapa oprav Barrandovského mostu, kterou postihly komplikace. Během betonování došlo k průhybu původní nosné konstrukce a v nových vrstvách betonu vznikly trhliny. Práce musely být kvůli reprojektaci prací na několik týdnů přerušeny.

Podle směrových průzkumů, které zadala Technická správa komunikací Prahy, (TSK) projede přes Barrandovský most až 150 tisíc vozidel denně. V období prázdnin jsou však silnice méně vytížené, lidé cestující přes Barrandovský most nemusí počítat s žádnými většími komplikacemi. Vozidla městské hromadné dopravy mají zpoždění v řádech nižších jednotek minut.

Během třetí etapy rekonstrukce se opravuje pravá část mostu ve směru na Smíchov, cyklostezka na pravém břehu řeky, a Modřanská ulice. Dělníci s opravou začali letos v březnu, dokončena měla být v červnu.

Na třetí etapu plynule naváže čtvrtá a poslední. Ta měla být podle původních odhadů dokončena ke konci srpna, opravy se protáhnou do půlky prosince. Opravovat se bude vnitřní část mostu ve směru na Smíchov.

Foto: Seznam Zprávy

Schéma oprav ve třetí a čtvrté etapě.

Pražský okruh (dálnice D0)

Silnice mezi Lochkovským tunelem a Slivencem na pražském okruhu je dalším klíčovým úsekem, na kterém začaly opravy. Za průběh stavby odpovídá Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). I přes to, že se jedná o souběžnou opravu s Barrandovským mostem, podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla nedojde k žádným „násobným“ komplikacím.

„Období prázdnin je podle statistik čas s obecně nejnižším dopravním zatížením a tudíž vhodná doba pro rekonstrukci vytíženějších tahů,“ vysvětlil.

Dále podotkl, že se ŘSD snaží koordinovat své stavby s dalšími zadavateli, jako například TSK, která odpovídá za opravy Barrandovského mostu. V případě oprav na pražském okruhu se dále čekat nemohlo. „S TSK jsme koordinovali obě stavby přibližně dva roky předem a zahájení prací na D0 jsme už tak posunovali,“ řekl Rýdl.

„Další posun zahájení prací na D0 není možný, neboť stěžejním technologickým krokem bude položení cementobetonové vozovky, což nelze provádět v zimním období. Navíc vzhledem k mimořádnému zatížení tohoto úseku těžkou nákladní dopravou a tempu postupující degradace původní vozovky musela být oprava provedena co nejdříve,“ dodal.

V rámci rekonstrukce téměř čtyř kilometrů vozovky v obou směrech bude dále prodloužen připojovací pruh, který usnadní nájezd vozidel na D0 ve směru od Barrandova. Doprava bude po dobu stavebních prací vedena ve dvou pruzích namísto tří. Práce potrvají rok.

Foto: Seznam Zprávy

Rekonstrukce Pražského okruhu (D0)

Další probíhající stavby

Libeňský most, který spojuje Libeň s Holešovicemi, si projde komplexní rekonstrukcí za více než dvě miliardy. Součástí rekonstrukce bude také oprava přilehlých komunikací, výměna tramvajového trakčního vedení s kolejemi a vybudování protipovodňových bariér. Aktuálně přes most až do odvolání kvůli jeho havarijnímu stavu nejezdí tramvaje. V jeho okolí probíhají přípravné práce, stavba začne v příštím roce.

Pod ulicí Strakonická vznikne za 109 milionů korun podchod pro chodce. Výrazně zvýší bezpečnost a přispěje také k plynulosti provozu. Několik desítek metrů za přechodem, který se na ulici právě nachází, se totiž Strakonická mění na dálnici D4.

Stavební práce momentálně probíhají na komunikaci Průmyslová v úseku U Stavoservisu – Tiskařská ve směru na Hostivař. Začaly 24. června a mají skončit 31. srpna. V dopravní špičce mají řidiči počítat až s třicetiminutovým zpožděním. Dělníci vymění celý povrch vozovky a také autobusovou zastávku.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Rozkopané silnice v Praze. Podívejte se, kde všude vás přibrzdí opravy

Silnice, po kterých denně projíždí desítky tisíc aut, o prázdninách, kdy je obecně nižší provoz, procházejí opravami. Seznam Zprávy přinášejí přehled největších uzavírek.

Barrandovský most

Aktuálně probíhá třetí etapa oprav Barrandovského mostu, kterou postihly komplikace. Během betonování došlo k průhybu původní nosné konstrukce a v nových vrstvách betonu vznikly trhliny. Práce musely být kvůli reprojektaci prací na několik týdnů přerušeny.

Podle směrových průzkumů, které zadala Technická správa komunikací Prahy, (TSK) projede přes Barrandovský most až 150 tisíc vozidel denně. V období prázdnin jsou však silnice méně vytížené, lidé cestující přes Barrandovský most nemusí počítat s žádnými většími komplikacemi. Vozidla městské hromadné dopravy mají zpoždění v řádech nižších jednotek minut.

Během třetí etapy rekonstrukce se opravuje pravá část mostu ve směru na Smíchov, cyklostezka na pravém břehu řeky, a Modřanská ulice. Dělníci s opravou začali letos v březnu, dokončena měla být v červnu.

Na třetí etapu plynule naváže čtvrtá a poslední. Ta měla být podle původních odhadů dokončena ke konci srpna, opravy se protáhnou do půlky prosince. Opravovat se bude vnitřní část mostu ve směru na Smíchov.

Foto: Seznam Zprávy

Schéma oprav ve třetí a čtvrté etapě.

Pražský okruh (dálnice D0)

Silnice mezi Lochkovským tunelem a Slivencem na pražském okruhu je dalším klíčovým úsekem, na kterém začaly opravy. Za průběh stavby odpovídá Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). I přes to, že se jedná o souběžnou opravu s Barrandovským mostem, podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla nedojde k žádným „násobným“ komplikacím.

„Období prázdnin je podle statistik čas s obecně nejnižším dopravním zatížením a tudíž vhodná doba pro rekonstrukci vytíženějších tahů,“ vysvětlil.

Dále podotkl, že se ŘSD snaží koordinovat své stavby s dalšími zadavateli, jako například TSK, která odpovídá za opravy Barrandovského mostu. V případě oprav na pražském okruhu se dále čekat nemohlo. „S TSK jsme koordinovali obě stavby přibližně dva roky předem a zahájení prací na D0 jsme už tak posunovali,“ řekl Rýdl.

„Další posun zahájení prací na D0 není možný, neboť stěžejním technologickým krokem bude položení cementobetonové vozovky, což nelze provádět v zimním období. Navíc vzhledem k mimořádnému zatížení tohoto úseku těžkou nákladní dopravou a tempu postupující degradace původní vozovky musela být oprava provedena co nejdříve,“ dodal.

V rámci rekonstrukce téměř čtyř kilometrů vozovky v obou směrech bude dále prodloužen připojovací pruh, který usnadní nájezd vozidel na D0 ve směru od Barrandova. Doprava bude po dobu stavebních prací vedena ve dvou pruzích namísto tří. Práce potrvají rok.

Foto: Seznam Zprávy

Rekonstrukce Pražského okruhu (D0)

Další probíhající stavby

Libeňský most, který spojuje Libeň s Holešovicemi, si projde komplexní rekonstrukcí za více než dvě miliardy. Součástí rekonstrukce bude také oprava přilehlých komunikací, výměna tramvajového trakčního vedení s kolejemi a vybudování protipovodňových bariér. Aktuálně přes most až do odvolání kvůli jeho havarijnímu stavu nejezdí tramvaje. V jeho okolí probíhají přípravné práce, stavba začne v příštím roce.

Pod ulicí Strakonická vznikne za 109 milionů korun podchod pro chodce. Výrazně zvýší bezpečnost a přispěje také k plynulosti provozu. Několik desítek metrů za přechodem, který se na ulici právě nachází, se totiž Strakonická mění na dálnici D4.

Stavební práce momentálně probíhají na komunikaci Průmyslová v úseku U Stavoservisu – Tiskařská ve směru na Hostivař. Začaly 24. června a mají skončit 31. srpna. V dopravní špičce mají řidiči počítat až s třicetiminutovým zpožděním. Dělníci vymění celý povrch vozovky a také autobusovou zastávku.

RELATED ARTICLES