Čtvrtek, 4 července, 2024
Google search engine
DomůSportMotorsportKvalifikaci na sprint VC Rakouska ovládl Verstappen! Ferrari s Leclercem prošustrovali závěrečný...

Kvalifikaci na sprint VC Rakouska ovládl Verstappen! Ferrari s Leclercem prošustrovali závěrečný pokus

728x90

Potřetí v letošní sezóně Formule 1 se odehrává v rámci grand prix víkendu speciální program okořeněný sprintovou vložkou. Velká cena Rakouska tudíž nabídla všem týmům a jezdcům pouze jediný volný trénink předtím, než se přejde na první kompetitivní jízdy začínající již v pátek odpoledne. Ve sprintové kvalifikaci letos podruhé kraloval Max Verstappen s mclareny Landa Norrise a Oscara Piastriho v zádech. Naopak Charles Leclerc a Ferrari prokaučovali závěrečný pokus a vystartují do sprintu až jako desátí.

Jedenáctý podnik ročníku 2024 se koná v malebném prostředí štýrských hor, pod kterými leží 4,3 km dlouhý Red Bull Ring. Ve sprintové éře, jež si odbyla svou premiéru v roce 2021, se zkondenzovaná forma standardního víkendu uskutečňuje na tomto rakouském okruhu potřetí v třech letech.

Zatímco se v úvodních dvou sprintech nejvíce radoval úřadující mistr světa Max Verstappen, Rakousko přinášelo naději v další vyrovnaný souboj top týmů, jenž okořenil průběhy posledních několika velkých cen. Právě jediný volný trénink přinesl lehké drama poté, co Verstappen zahlásil týmu problém s motorem. Nizozemec ve službách Red Bullu zastavil na cílové rovnice, velice rychle ale vyjel zpátky na trať a nakonec v tréninku zvítězil.

SQ1: Traťové limity znovu v akci

První pokusy v zahajovacím segmentu malé kvalifikace odstartovala dvojice těsných momentů Lewise Hamiltona. 39letý jezdec Mercedesu nejprve ztratil kontrolu nad svým vozem na vyvýšené „klobáse“ v T1, a poté vyjel do kačírku na výjezdu z šesté zatáčky. I přes zkrácené vzdálenosti mezi obrubníky a kačírkem ředitelství závodu zrušilo toto kolo, ve kterém sedminásobný šampion opustil trať.

Ani další piloti včetně Kuan-jü Čoua se výletům do výběhových zón nevyhnuli, což značilo, že mnozí jezdci se nadále prali s tím, aby se mezi bílé čáry dokázali po celou dobu udržet.

Nakonec po úvodních dvanácti minutách SQ1 stanul na prvním místě Verstappen následovaný Georgem Russellem a Carlosem Sainzem. Do poslední pětky, jež dala sprintové kvalifikaci sbohem, spadli Daniel Ricciardo, Nico Hülkenberg, Valtteri Bottas, Alexander Albon a Čou.

SQ2: Alpiny znovu v čele „druhé ligy“

V první polovině SQ2 si okruh jakoby zamluvily pro sebe pouze top čtyři týmy. Naopak zbytek patnáctičlenné skupiny prostředního segmentu prozatím zůstával v boxech. Téměř to vypadalo, že celá druhá část SQ2 připadne čistě pilotům za Red Bullem, Mercedesem, Ferrari a McLarenem.

Nakonec se na trati v posledních minutách objevili Hamilton, Sergio Pérez, Charles Leclerc, Lando Norris a doplnili své soupeře „ze zbytku světa“, kteří zabojovali o zbylé dvě místenky do SQ3. Právě tento mikrosouboj zbytku světa nakonec ovládly alpiny Estebana Ocona a Pierra Gaslyho.

Nicméně jednalo se o velmi malé rozestupy mezi devátým Oconem a Cunodou na konečném čtrnáctém místě. Francouzsko-japonskou dvojici pilotů dělily cirka tři desetiny sekundy. Do tohoto rozestupu se mimo postupujícího Gaslyho vměstnali ještě Kevin Magnussen, Lance Stroll, Fernando Alonso a již zmíněný Cunoda. Logan Sargeant a jeho williams ztratili na zbytek pole více než šest desetin. Pro pořádek Max Verstappen vyhrál i v SQ2 a opět před Russellem.

SQ3: Verstappenova krasojízda, Leclercova tragédie

Jako první vyjeli z boxů do závěrečné osmiminutovky závodníci Mercedesu. Stalo se tak však až takřka šest minut po startu SQ3. Týmy se tak rozhodli zariskovat s možností pouze jediného letmého kola s co nejpozdějším výjezdem.

Přestože Hamilton s Russellem se nacházeli již na konci kola, alpiny a Leclerc teprve opouštěli boxovou uličku. Monačan se dokonce u boxových světel zastavil, čímž se zdržel déle, než by si přál. Nakonec Leclerc ani nestihl protnout startovní čáru, a to o pár sekund. Zlomyslný cynik by si řekl, že si Ferrari s Leclercem zasloužilo svým přílišným taktizováním kvalifikovat se do sprintu až jako desátý.

Mercedes otevřel jedinou sérii pokusů časy těsně nad hranicí minuty a pět sekund. Následovali mclareny Norrise a Oscara Piastriho s Britem nejen před svým australským kolegou, ale také před stříbrnými vozy. Další v pořadí Sainz se zařadil mezi Russella a Hamiltona.

Verstappen však nedal nikomu šanci a o necelou desetinu zdolal Norrisův pokus vlastním čase hodnoty 1:04.686. Díky tomuto počinu získal trojnásobný mistr světa své druhé malé position v této sezóně. Celkové výsledky sprintové kvalifikace si lze prostudovat v níže přiloženém příspěvku.

Zdroje: F1, X

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Kvalifikaci na sprint VC Rakouska ovládl Verstappen! Ferrari s Leclercem prošustrovali závěrečný pokus

728x90

Potřetí v letošní sezóně Formule 1 se odehrává v rámci grand prix víkendu speciální program okořeněný sprintovou vložkou. Velká cena Rakouska tudíž nabídla všem týmům a jezdcům pouze jediný volný trénink předtím, než se přejde na první kompetitivní jízdy začínající již v pátek odpoledne. Ve sprintové kvalifikaci letos podruhé kraloval Max Verstappen s mclareny Landa Norrise a Oscara Piastriho v zádech. Naopak Charles Leclerc a Ferrari prokaučovali závěrečný pokus a vystartují do sprintu až jako desátí.

Jedenáctý podnik ročníku 2024 se koná v malebném prostředí štýrských hor, pod kterými leží 4,3 km dlouhý Red Bull Ring. Ve sprintové éře, jež si odbyla svou premiéru v roce 2021, se zkondenzovaná forma standardního víkendu uskutečňuje na tomto rakouském okruhu potřetí v třech letech.

Zatímco se v úvodních dvou sprintech nejvíce radoval úřadující mistr světa Max Verstappen, Rakousko přinášelo naději v další vyrovnaný souboj top týmů, jenž okořenil průběhy posledních několika velkých cen. Právě jediný volný trénink přinesl lehké drama poté, co Verstappen zahlásil týmu problém s motorem. Nizozemec ve službách Red Bullu zastavil na cílové rovnice, velice rychle ale vyjel zpátky na trať a nakonec v tréninku zvítězil.

SQ1: Traťové limity znovu v akci

První pokusy v zahajovacím segmentu malé kvalifikace odstartovala dvojice těsných momentů Lewise Hamiltona. 39letý jezdec Mercedesu nejprve ztratil kontrolu nad svým vozem na vyvýšené „klobáse“ v T1, a poté vyjel do kačírku na výjezdu z šesté zatáčky. I přes zkrácené vzdálenosti mezi obrubníky a kačírkem ředitelství závodu zrušilo toto kolo, ve kterém sedminásobný šampion opustil trať.

Ani další piloti včetně Kuan-jü Čoua se výletům do výběhových zón nevyhnuli, což značilo, že mnozí jezdci se nadále prali s tím, aby se mezi bílé čáry dokázali po celou dobu udržet.

Nakonec po úvodních dvanácti minutách SQ1 stanul na prvním místě Verstappen následovaný Georgem Russellem a Carlosem Sainzem. Do poslední pětky, jež dala sprintové kvalifikaci sbohem, spadli Daniel Ricciardo, Nico Hülkenberg, Valtteri Bottas, Alexander Albon a Čou.

SQ2: Alpiny znovu v čele „druhé ligy“

V první polovině SQ2 si okruh jakoby zamluvily pro sebe pouze top čtyři týmy. Naopak zbytek patnáctičlenné skupiny prostředního segmentu prozatím zůstával v boxech. Téměř to vypadalo, že celá druhá část SQ2 připadne čistě pilotům za Red Bullem, Mercedesem, Ferrari a McLarenem.

Nakonec se na trati v posledních minutách objevili Hamilton, Sergio Pérez, Charles Leclerc, Lando Norris a doplnili své soupeře „ze zbytku světa“, kteří zabojovali o zbylé dvě místenky do SQ3. Právě tento mikrosouboj zbytku světa nakonec ovládly alpiny Estebana Ocona a Pierra Gaslyho.

Nicméně jednalo se o velmi malé rozestupy mezi devátým Oconem a Cunodou na konečném čtrnáctém místě. Francouzsko-japonskou dvojici pilotů dělily cirka tři desetiny sekundy. Do tohoto rozestupu se mimo postupujícího Gaslyho vměstnali ještě Kevin Magnussen, Lance Stroll, Fernando Alonso a již zmíněný Cunoda. Logan Sargeant a jeho williams ztratili na zbytek pole více než šest desetin. Pro pořádek Max Verstappen vyhrál i v SQ2 a opět před Russellem.

SQ3: Verstappenova krasojízda, Leclercova tragédie

Jako první vyjeli z boxů do závěrečné osmiminutovky závodníci Mercedesu. Stalo se tak však až takřka šest minut po startu SQ3. Týmy se tak rozhodli zariskovat s možností pouze jediného letmého kola s co nejpozdějším výjezdem.

Přestože Hamilton s Russellem se nacházeli již na konci kola, alpiny a Leclerc teprve opouštěli boxovou uličku. Monačan se dokonce u boxových světel zastavil, čímž se zdržel déle, než by si přál. Nakonec Leclerc ani nestihl protnout startovní čáru, a to o pár sekund. Zlomyslný cynik by si řekl, že si Ferrari s Leclercem zasloužilo svým přílišným taktizováním kvalifikovat se do sprintu až jako desátý.

Mercedes otevřel jedinou sérii pokusů časy těsně nad hranicí minuty a pět sekund. Následovali mclareny Norrise a Oscara Piastriho s Britem nejen před svým australským kolegou, ale také před stříbrnými vozy. Další v pořadí Sainz se zařadil mezi Russella a Hamiltona.

Verstappen však nedal nikomu šanci a o necelou desetinu zdolal Norrisův pokus vlastním čase hodnoty 1:04.686. Díky tomuto počinu získal trojnásobný mistr světa své druhé malé position v této sezóně. Celkové výsledky sprintové kvalifikace si lze prostudovat v níže přiloženém příspěvku.

Zdroje: F1, X

RELATED ARTICLES