Pondělí, 1 července, 2024
Google search engine
DomůSportMotorsportBagnaia podruhé za sebou ovládl sprint MotoGP! V Assenu s přehledem zvítězil...

Bagnaia podruhé za sebou ovládl sprint MotoGP! V Assenu s přehledem zvítězil před lídrem MS Martínem

728x90

Po čtyřtýdenní jarní přestávce vynucené odložením VC Kazachstánu se cirkus MotoGP přestěhoval na pravděpodobně nejtradičnější okruh v kalendáři v nizozemském Assenu. Závodní program nejprestižnější třídy odstartoval sobotní sprint, v kterém kraloval dominantním stylem Francesco „Pecco“ Bagnaia. Úřadujícího mistra světa doplnil lídr letošního šampionátu Jorge Martín a Maverick Viñales z Aprilie.

18+ Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost.

Osmý podnik MS silničních motocyklů se odehrává na trati nedaleko Assenu, která jako jediná patřila do kalendáře vůbec prvního ročníku seriálu v roce 1949. Nizozemská Tourist Trophy mimo koronavirem ovlivněnou sezónou 2020 hostila závody premier class pokaždé. V posledních dvou letech zde vládl aktuální úřadující mistr světa Pecco Bagnaia.

Právě 27letý Ital jezdící na sedle motocyklu tovární Ducati nenašel letos před zahájením sprintového závodu přemožitele. Bagnaia vyhrál všechny tréninkové jízdy, a k tomu si připsal i triumf v dopolední kvalifikaci. Lídr šampionátu Jorge Martín nestačil na svého hlavního rivala o titul mistra světa o necelou desetinu sekundy. Třetí Maverick Viñales na aprilii ztratil už více než čtyři desetiny.

Bagnaia s přehledem v čele, Márquez padá

Dva největší adepti na letošní titul na prvních dvou pozicích na startu? To slibovalo těsný a férově tvrdý souboj o veledůležité body. Bagnaia nicméně okamžitě po odpichu z pole position pohlídal Martína a vedl jej a skvěle startujícího Álexe Márqueze do první zatáčky. Viñalesovy tradiční propady po zhasnutí světel naštěstí pro něj Španěl nezopakoval, stále však pilot tovární Aprilie přišel o místo vůči zmíněnému mladšímu Márquezovi.

Třetímu z přímých kandidátů na titul Márquezovi staršímu se nevydařila kvalifikace po pádu v jeho samotném závěru. Osminásobný šampion však dobře vystřelil ze své sedmé pozice na roštu a posunul se během prvního kola na páté místo. Mezitím na čele Martín stíhající Bagnaiu nezvládl ideálně průjezd osmou zatáčku. Touto minelou ztratil jezdec Pramac Ducati pár desetin na lídra sprintu, ale nepřišel o pozici.

Úvod druhého kola ovšem přinesl první drama sobotní sprintu v Assenu. Marc Márquez upadl při přilíš agresivním průjezdu druhou zatáčkou. Třetí muž aktuálního celkového pořadí tak podobně jako Martín minule v Mugellu zahodil důležité mistrovské body.

Odstoupením Márqueze se otevřela možnost Bagnaii a Martína odskočit od 31letého Španěla v šampionátu jezdců. Sám Martín nicméně toužil po dalším sprintovém vítězství a v první čtvrtině krátkého závodu tlačil na Bagnaiu. Zatímco to se dělo, Viñales zaútočil na Álexe Márqueze do závěrečné sekce okruhu na konci druhého kola a vzal si na startu ztracené třetí místo zpátky.

Bagnaia na čele roztahuje pole, závodní akce pouze za top 3

Již od třetího kola bylo jasné, že Bagnaia s Martínem si pojedu vlastní ligu. Toto potvrdili shodně nejrychlejším kolem z druhého okruhu. Viñales sice překonal méně úspěšnějšího Márqueze v boji o bronzovou medaili, vedoucí dvojici však sotva stačil. V pouhém čtvrtém kole ze třinácti získal Martín na svého krajana celou sekundu, zatímco na Bagnaiu nadále kladl solidní tlak s odstupem okolo půl sekundy.

Odstupy mezi top 3 se každým sektorem pomalu navyšovaly. To znamenalo, že diváci se mohli těšit z akcí na trati pouze mezi jezdci od čtvrtého místa dále. Márquez pro propadu na čtvrtou pozici se octl pod náporem Brada Bindera na KTM. Jihoafričan to málem pustil před svého španělského soupeře do šikany na konci okruhu, o úspěšný manévr se však nejednalo.

Páté kolo přineslo první odstoupení. Lucu Mariniho kroužícího v zadní části pole zradil technika jeho tovární Hondy a testovací pilot Aprilie Lorenzo Savadori upadl. Příchodem druhé poloviny sprintu se utvořila za třetím Viñalesem skupina vedená Márquezem, na kterého doléhali postupně Binder, Enea Bastianini, Aleix Espargaró a Fabio Di Giannantonio. Kolega Bagnai v tovární Ducati Bastianini hledal cestu, jak se dostat před pátého Bindera až do devátého kola, kdy se Ital před něj v páté zatáčce úspěšně prodral.

Bastianini na nic nečekal a v tom samém kole si poradil i s čtvrtým Márquezem. Zatímco Bastianini získal v jednom kole dvě pozice, Binder naopak dvě pozice v totožném intervalu ztratil. V šikaně zatáček šestnáct až osmnáct přišel o flek vůči Espargarovi.

Espargarova havárie zakončuje sprint s Bagnaiou jako jeho vítězem

Dvojitým předjetím na konci trati akce ve skupině o čtvrtou pozici nekončila. Espargaro si užil páté pozice pouze malou chvíli, když v první zatáčce desátého kola chyboval a spadl na osmé místo. V těchto okamžicích si Bagnaia lebedil na čele s náskokem více než jeden a půl sekundy. Druhý Martín si udržoval podobný polštář před Viñalesem, jenž s třísekundovým polštářem mohl začít snít o dalším sprintovém pódiu.

V závěru závodu se ovšem přihlásily na řadu traťové limity. Prvním viníkem, jenž za opakované prohřešky obdržel trest dlouhého kola, byl Raúl Fernández. Větší důraz na výsledek sprintu však kladla penalizace pro Álexe Márqueze. Totožný trest nakonec však jezdec Gresini Ducati do konce závodu si nestihl odbýt, a tak na jeho hlavu přistála po konci sprintu časová penalizace tří sekund.

O vítězi sprintu, a vlastně o mužích na stupních vítězů, bylo, dá se říci, rozhodnuto již v úvodních kolech. Bagnaia s přehledem ovládl druhý krátký závod v řadě před Martínem a Viñalesem. V moment, kdy Bagnaia naposledy protínal cílovou čáru však těžce havaroval Espargaró, a to v extrémně rychlé levotočivé patnácté zatáčce. 34letého závodníka nehoda viditelně otřásla, naštěstí ale Espargaró odešel z místa havárie pěšky, nicméně za pomocí maršálů.

Vítězství v nizozemském sprintu přitáhlo Bagnaiu zas o něco blíž lídrovi celkového pořadí Martínovi. Lehce překvapivé body bral sedmý Fabio Quartararo na yamaze. Naopak vůbec poprvé v jeho kariéře jezdce MotoGP nezískal Pedro Acosta body ze sprintu.

Výsledky sprintu při Nizozemské TT MotoGP (13 kol = 59,046 km; pouze top 10):

1. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 19:58.0902. Jorge Martín (Špa., Ducati) +2.3553. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) +4.1034. Enea Bastianini (Ita., Ducati) +6.3775. Fabio Di Giannantonio (Ita., Ducati) +8.8696. Brad Binder (RJA, KTM) +9.7277. Fabio Quartararo (Fra., Yamaha) +10.8288. Álex Márquez (Špa., Ducati) +13.1969. Franco Morbidelli (Ita., Ducati) +13.56010. Pedro Acosta (Špa., KTM) +15.972

Průběžné pořadí jezdců MotoGP v sezóně 2024 (pouze top 10):

1. Jorge Martín (Špa., Ducati) 180 bodů2. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 1653. Marc Márquez (Špa., Ducati) 1364. Enea Bastianini (Ita., Ducati) 1205. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) 1076. Pedro Acosta (Špa., KTM) 1017. Brad Binder (RJA, KTM) 898. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) 829. Fabio Di Giannantonio (Ita., Ducati) 7910. Álex Márquez (Špa., Ducati) 53

Zdroje: MotoGP, X

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Bagnaia podruhé za sebou ovládl sprint MotoGP! V Assenu s přehledem zvítězil před lídrem MS Martínem

728x90

Po čtyřtýdenní jarní přestávce vynucené odložením VC Kazachstánu se cirkus MotoGP přestěhoval na pravděpodobně nejtradičnější okruh v kalendáři v nizozemském Assenu. Závodní program nejprestižnější třídy odstartoval sobotní sprint, v kterém kraloval dominantním stylem Francesco „Pecco“ Bagnaia. Úřadujícího mistra světa doplnil lídr letošního šampionátu Jorge Martín a Maverick Viñales z Aprilie.

18+ Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost.

Osmý podnik MS silničních motocyklů se odehrává na trati nedaleko Assenu, která jako jediná patřila do kalendáře vůbec prvního ročníku seriálu v roce 1949. Nizozemská Tourist Trophy mimo koronavirem ovlivněnou sezónou 2020 hostila závody premier class pokaždé. V posledních dvou letech zde vládl aktuální úřadující mistr světa Pecco Bagnaia.

Právě 27letý Ital jezdící na sedle motocyklu tovární Ducati nenašel letos před zahájením sprintového závodu přemožitele. Bagnaia vyhrál všechny tréninkové jízdy, a k tomu si připsal i triumf v dopolední kvalifikaci. Lídr šampionátu Jorge Martín nestačil na svého hlavního rivala o titul mistra světa o necelou desetinu sekundy. Třetí Maverick Viñales na aprilii ztratil už více než čtyři desetiny.

Bagnaia s přehledem v čele, Márquez padá

Dva největší adepti na letošní titul na prvních dvou pozicích na startu? To slibovalo těsný a férově tvrdý souboj o veledůležité body. Bagnaia nicméně okamžitě po odpichu z pole position pohlídal Martína a vedl jej a skvěle startujícího Álexe Márqueze do první zatáčky. Viñalesovy tradiční propady po zhasnutí světel naštěstí pro něj Španěl nezopakoval, stále však pilot tovární Aprilie přišel o místo vůči zmíněnému mladšímu Márquezovi.

Třetímu z přímých kandidátů na titul Márquezovi staršímu se nevydařila kvalifikace po pádu v jeho samotném závěru. Osminásobný šampion však dobře vystřelil ze své sedmé pozice na roštu a posunul se během prvního kola na páté místo. Mezitím na čele Martín stíhající Bagnaiu nezvládl ideálně průjezd osmou zatáčku. Touto minelou ztratil jezdec Pramac Ducati pár desetin na lídra sprintu, ale nepřišel o pozici.

Úvod druhého kola ovšem přinesl první drama sobotní sprintu v Assenu. Marc Márquez upadl při přilíš agresivním průjezdu druhou zatáčkou. Třetí muž aktuálního celkového pořadí tak podobně jako Martín minule v Mugellu zahodil důležité mistrovské body.

Odstoupením Márqueze se otevřela možnost Bagnaii a Martína odskočit od 31letého Španěla v šampionátu jezdců. Sám Martín nicméně toužil po dalším sprintovém vítězství a v první čtvrtině krátkého závodu tlačil na Bagnaiu. Zatímco to se dělo, Viñales zaútočil na Álexe Márqueze do závěrečné sekce okruhu na konci druhého kola a vzal si na startu ztracené třetí místo zpátky.

Bagnaia na čele roztahuje pole, závodní akce pouze za top 3

Již od třetího kola bylo jasné, že Bagnaia s Martínem si pojedu vlastní ligu. Toto potvrdili shodně nejrychlejším kolem z druhého okruhu. Viñales sice překonal méně úspěšnějšího Márqueze v boji o bronzovou medaili, vedoucí dvojici však sotva stačil. V pouhém čtvrtém kole ze třinácti získal Martín na svého krajana celou sekundu, zatímco na Bagnaiu nadále kladl solidní tlak s odstupem okolo půl sekundy.

Odstupy mezi top 3 se každým sektorem pomalu navyšovaly. To znamenalo, že diváci se mohli těšit z akcí na trati pouze mezi jezdci od čtvrtého místa dále. Márquez pro propadu na čtvrtou pozici se octl pod náporem Brada Bindera na KTM. Jihoafričan to málem pustil před svého španělského soupeře do šikany na konci okruhu, o úspěšný manévr se však nejednalo.

Páté kolo přineslo první odstoupení. Lucu Mariniho kroužícího v zadní části pole zradil technika jeho tovární Hondy a testovací pilot Aprilie Lorenzo Savadori upadl. Příchodem druhé poloviny sprintu se utvořila za třetím Viñalesem skupina vedená Márquezem, na kterého doléhali postupně Binder, Enea Bastianini, Aleix Espargaró a Fabio Di Giannantonio. Kolega Bagnai v tovární Ducati Bastianini hledal cestu, jak se dostat před pátého Bindera až do devátého kola, kdy se Ital před něj v páté zatáčce úspěšně prodral.

Bastianini na nic nečekal a v tom samém kole si poradil i s čtvrtým Márquezem. Zatímco Bastianini získal v jednom kole dvě pozice, Binder naopak dvě pozice v totožném intervalu ztratil. V šikaně zatáček šestnáct až osmnáct přišel o flek vůči Espargarovi.

Espargarova havárie zakončuje sprint s Bagnaiou jako jeho vítězem

Dvojitým předjetím na konci trati akce ve skupině o čtvrtou pozici nekončila. Espargaro si užil páté pozice pouze malou chvíli, když v první zatáčce desátého kola chyboval a spadl na osmé místo. V těchto okamžicích si Bagnaia lebedil na čele s náskokem více než jeden a půl sekundy. Druhý Martín si udržoval podobný polštář před Viñalesem, jenž s třísekundovým polštářem mohl začít snít o dalším sprintovém pódiu.

V závěru závodu se ovšem přihlásily na řadu traťové limity. Prvním viníkem, jenž za opakované prohřešky obdržel trest dlouhého kola, byl Raúl Fernández. Větší důraz na výsledek sprintu však kladla penalizace pro Álexe Márqueze. Totožný trest nakonec však jezdec Gresini Ducati do konce závodu si nestihl odbýt, a tak na jeho hlavu přistála po konci sprintu časová penalizace tří sekund.

O vítězi sprintu, a vlastně o mužích na stupních vítězů, bylo, dá se říci, rozhodnuto již v úvodních kolech. Bagnaia s přehledem ovládl druhý krátký závod v řadě před Martínem a Viñalesem. V moment, kdy Bagnaia naposledy protínal cílovou čáru však těžce havaroval Espargaró, a to v extrémně rychlé levotočivé patnácté zatáčce. 34letého závodníka nehoda viditelně otřásla, naštěstí ale Espargaró odešel z místa havárie pěšky, nicméně za pomocí maršálů.

Vítězství v nizozemském sprintu přitáhlo Bagnaiu zas o něco blíž lídrovi celkového pořadí Martínovi. Lehce překvapivé body bral sedmý Fabio Quartararo na yamaze. Naopak vůbec poprvé v jeho kariéře jezdce MotoGP nezískal Pedro Acosta body ze sprintu.

Výsledky sprintu při Nizozemské TT MotoGP (13 kol = 59,046 km; pouze top 10):

1. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 19:58.0902. Jorge Martín (Špa., Ducati) +2.3553. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) +4.1034. Enea Bastianini (Ita., Ducati) +6.3775. Fabio Di Giannantonio (Ita., Ducati) +8.8696. Brad Binder (RJA, KTM) +9.7277. Fabio Quartararo (Fra., Yamaha) +10.8288. Álex Márquez (Špa., Ducati) +13.1969. Franco Morbidelli (Ita., Ducati) +13.56010. Pedro Acosta (Špa., KTM) +15.972

Průběžné pořadí jezdců MotoGP v sezóně 2024 (pouze top 10):

1. Jorge Martín (Špa., Ducati) 180 bodů2. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 1653. Marc Márquez (Špa., Ducati) 1364. Enea Bastianini (Ita., Ducati) 1205. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) 1076. Pedro Acosta (Špa., KTM) 1017. Brad Binder (RJA, KTM) 898. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) 829. Fabio Di Giannantonio (Ita., Ducati) 7910. Álex Márquez (Špa., Ducati) 53

Zdroje: MotoGP, X

RELATED ARTICLES