Středa, 3 července, 2024
Google search engine
DomůMagazínZdravíUž to jede. Největší zaměstnavatel v Česku snižuje počet zaměstnanců. Sáhne jim...

Už to jede. Největší zaměstnavatel v Česku snižuje počet zaměstnanců. Sáhne jim i na peníze, přijdou o hodně

728x90

Několik let byl největší zaměstnavatel v České republice, kterým je automobilka Škoda Auto, v poměrně zvláštní pozici. Sice už bylo jasné, že ho čeká velmi obtížné období, ovšem zároveň to aktuálně nebylo cítit, jelikož se nestíhalo ani vyrábět. Mnozí si tak říkali, že se to nějakým způsobem zvládne a nebudou třeba žádné větší zásahy.

Situace se zhoršuje

To už teď definitivně padlo a je jasné, že Škodovku v rámci koncernu Volkswagen čeká velká transformace. Je přitom otázkou, co z ní vlastně vzejde za společnost a zda bude nadále zaměstnávat takové množství lidí, případně zda se výrazným způsobem neredukuje. Pro český průmysl i celkové hospodářství je to naprosto klíčové.

Z automobilky však teď nechodí vůbec dobré zprávy. Poptávka po nových autech už se propadá a Škoda zároveň moc neví, co si počít s přicházející elektromobilitou. Tudíž přikročila ke krokům, které by byly ještě nedávno naprosto neslýchané.

Bude totiž redukovat počet zaměstnanců. Zatím to nebude tvrdým propouštěním kmenových zaměstnanců, ale úpravou smluv s agenturami, které dodávají námezdní sílu. Zároveň se už nebudou tolik nahrazovat lidé, kteří přirozeně z firmy odcházejí, ať už někam jinam nebo do důchodu. To samo o sobě postupně přinese snížení pracovních pozic. Ovšem pokud se bude situace nadále zhoršovat, není vyloučeno, že na řadu přijde i klasické propouštění. Je sice pravdou, že něco takového v České republice není vůbec zvykem, jelikož po pracovní síle je stále velká poptávka, ale hospodářské cykly se jednoduše střídají.

Už se tolik nerozhazuje

Co je ve Škodovce také velmi netradiční, to je skutečnost, že se sáhlo na pověstné prémie. Ty byly v automobilce vždy štědré a celé město poznalo, když je zaměstnanci dostali na účet. Začalo totiž velké utrácení. To však bude tentokrát o poznání skromnější.

Čtěte také: Škoda Auto může výhledově propouštět kvůli nové regulaci

Ačkoliv se odbory snažily, seč mohly, i ony musí uznat, že Škodovka není v ideální kondici. Loni s prosincovou výplatou přišel bonus ve výši 30 tisíc korun. To se tentokrát nestalo. Bonus byl odložen až na lednovou výplatu, a navíc bude o poznání nižší.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Už to jede. Největší zaměstnavatel v Česku snižuje počet zaměstnanců. Sáhne jim i na peníze, přijdou o hodně

728x90

Několik let byl největší zaměstnavatel v České republice, kterým je automobilka Škoda Auto, v poměrně zvláštní pozici. Sice už bylo jasné, že ho čeká velmi obtížné období, ovšem zároveň to aktuálně nebylo cítit, jelikož se nestíhalo ani vyrábět. Mnozí si tak říkali, že se to nějakým způsobem zvládne a nebudou třeba žádné větší zásahy.

Situace se zhoršuje

To už teď definitivně padlo a je jasné, že Škodovku v rámci koncernu Volkswagen čeká velká transformace. Je přitom otázkou, co z ní vlastně vzejde za společnost a zda bude nadále zaměstnávat takové množství lidí, případně zda se výrazným způsobem neredukuje. Pro český průmysl i celkové hospodářství je to naprosto klíčové.

Z automobilky však teď nechodí vůbec dobré zprávy. Poptávka po nových autech už se propadá a Škoda zároveň moc neví, co si počít s přicházející elektromobilitou. Tudíž přikročila ke krokům, které by byly ještě nedávno naprosto neslýchané.

Bude totiž redukovat počet zaměstnanců. Zatím to nebude tvrdým propouštěním kmenových zaměstnanců, ale úpravou smluv s agenturami, které dodávají námezdní sílu. Zároveň se už nebudou tolik nahrazovat lidé, kteří přirozeně z firmy odcházejí, ať už někam jinam nebo do důchodu. To samo o sobě postupně přinese snížení pracovních pozic. Ovšem pokud se bude situace nadále zhoršovat, není vyloučeno, že na řadu přijde i klasické propouštění. Je sice pravdou, že něco takového v České republice není vůbec zvykem, jelikož po pracovní síle je stále velká poptávka, ale hospodářské cykly se jednoduše střídají.

Už se tolik nerozhazuje

Co je ve Škodovce také velmi netradiční, to je skutečnost, že se sáhlo na pověstné prémie. Ty byly v automobilce vždy štědré a celé město poznalo, když je zaměstnanci dostali na účet. Začalo totiž velké utrácení. To však bude tentokrát o poznání skromnější.

Čtěte také: Škoda Auto může výhledově propouštět kvůli nové regulaci

Ačkoliv se odbory snažily, seč mohly, i ony musí uznat, že Škodovka není v ideální kondici. Loni s prosincovou výplatou přišel bonus ve výši 30 tisíc korun. To se tentokrát nestalo. Bonus byl odložen až na lednovou výplatu, a navíc bude o poznání nižší.

RELATED ARTICLES