Pondělí, 22 července, 2024
Google search engine
DomůMagazínRealityProdávám nemovitost. Co mi hrozí bez asistence odborníků?

Prodávám nemovitost. Co mi hrozí bez asistence odborníků?

728x90

13.6.2014 – Při prodeji nemovitosti napadne některé lidi myšlenka, že to přece zvládnou všechno sami. Pokud se však realitnímu trhu nevěnují na profesní úrovni, může stačit málo a prodávající jsou záhy bez peněz i nemovitosti. Vyplatí se vše řešit tzv. na vlastní pěst, nebo využít služeb odborníka?

„Asistence realitní kanceláře je některými lidmi považována za zbytečnost, která prodávajícího stojí peníze navíc, a to v podobě provize. Lidé chtějí ušetřit a prodej majetku řeší svépomocí. To je však velký a zbytečný risk. Realitní kancelář má účinné metody, jak podstatnou část lidí s nedobrými úmysly odfiltrovat,“ uvádí Martin Němeček, předseda představenstva Realitní společnosti České spořitelny.

Pokud se prodávající rozhodne nabídnout svůj majetek bez asistence odborníka, musí počítat s prezentací nemovitosti na internetu, vyhotovením inzerátu, umístěním na realitních serverech, komunikací se zájemci, přípravou smluv, popř. zařízením jiných činností, které mají dopomoci k bezpečnému prodeji. To vše je spojeno, kromě časové náročnosti, i s výdaji na daňového a finančního poradce, notáře/advokáta nebo právníka. Ten je schopen na míru připravit rezervační smlouvu. Probíhá-li prodej bez přítomnosti realitního odborníka, nemusí se prodávající dočkat od potenciálního zájemce rezervační zálohy. Pokud navíc zájemce objeví v průběhu jednání atraktivnější nemovitost, může odejít bez kompenzace.

Nepodceňte nastavení ceny a prezentaci nemovitosti!
Hlavní téma komunikace prodávajícího s kupujícím představuje cena, která když se špatně určí, zpravidla vede k neúspěchu při prodeji. Adekvátní hodnotu nedokáže určit osoba neznalá realitního trhu. Je to z toho důvodu, že daný jedinec zná nabídkové ceny z internetu, neví však reálné sumy, za které se reality v okolí jeho nabízeného objektu skutečně prodávají.

Prodávající může narazit i na kupce, který vyžaduje enormní snížení ceny. Pod tlakem se tak může dostat do situace, kdy přistoupí na výrazně nižší nabídku, než kdyby v jeho zastoupení jednal profesionální makléř.

Hana Muchová

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Prodávám nemovitost. Co mi hrozí bez asistence odborníků?

728x90

13.6.2014 – Při prodeji nemovitosti napadne některé lidi myšlenka, že to přece zvládnou všechno sami. Pokud se však realitnímu trhu nevěnují na profesní úrovni, může stačit málo a prodávající jsou záhy bez peněz i nemovitosti. Vyplatí se vše řešit tzv. na vlastní pěst, nebo využít služeb odborníka?

„Asistence realitní kanceláře je některými lidmi považována za zbytečnost, která prodávajícího stojí peníze navíc, a to v podobě provize. Lidé chtějí ušetřit a prodej majetku řeší svépomocí. To je však velký a zbytečný risk. Realitní kancelář má účinné metody, jak podstatnou část lidí s nedobrými úmysly odfiltrovat,“ uvádí Martin Němeček, předseda představenstva Realitní společnosti České spořitelny.

Pokud se prodávající rozhodne nabídnout svůj majetek bez asistence odborníka, musí počítat s prezentací nemovitosti na internetu, vyhotovením inzerátu, umístěním na realitních serverech, komunikací se zájemci, přípravou smluv, popř. zařízením jiných činností, které mají dopomoci k bezpečnému prodeji. To vše je spojeno, kromě časové náročnosti, i s výdaji na daňového a finančního poradce, notáře/advokáta nebo právníka. Ten je schopen na míru připravit rezervační smlouvu. Probíhá-li prodej bez přítomnosti realitního odborníka, nemusí se prodávající dočkat od potenciálního zájemce rezervační zálohy. Pokud navíc zájemce objeví v průběhu jednání atraktivnější nemovitost, může odejít bez kompenzace.

Nepodceňte nastavení ceny a prezentaci nemovitosti!
Hlavní téma komunikace prodávajícího s kupujícím představuje cena, která když se špatně určí, zpravidla vede k neúspěchu při prodeji. Adekvátní hodnotu nedokáže určit osoba neznalá realitního trhu. Je to z toho důvodu, že daný jedinec zná nabídkové ceny z internetu, neví však reálné sumy, za které se reality v okolí jeho nabízeného objektu skutečně prodávají.

Prodávající může narazit i na kupce, který vyžaduje enormní snížení ceny. Pod tlakem se tak může dostat do situace, kdy přistoupí na výrazně nižší nabídku, než kdyby v jeho zastoupení jednal profesionální makléř.

Hana Muchová

RELATED ARTICLES