Sobota, 6 července, 2024
Google search engine
DomůMagazínPro ženyVlasta | Tajné fígle superúspěšných lidí, jak zvýšit produktivitu. Naučte se říkat...

Vlasta | Tajné fígle superúspěšných lidí, jak zvýšit produktivitu. Naučte se říkat ne a myslete na přestávky

728x90


Určitě to znáte. Čím více věcí figuruje na seznamu toho, co je potřeba udělat, tím menší chuť máme se vůbec do něčeho pouštět. Potom se může snadno stát, že daný čas jen prokrastinujeme. Nebo přepálíme začátek a takzvaně nám dojde šťáva. Proto pro vás máme tipy od vysoce produktivních lidí.

Začněte ráno něčím, co vám dělá radost

Někdy je opravdu těžké vykopat se ráno z postele a pustit se s nadšením do všech těch úkolů, které vás čekají. Rozhodně se vám ale bude lépe vstávat, když ráno zařadíte nějakou aktivitu, která vám dělá radost. Co takhle vstát o patnáct minut dřív a využít tento čas ke čtení knížky, k malování nebo k čemukoli jinému, po čem vám bude hezky na duši?

Zdroj: Youtube

Stanovte si priority

Při obzvláště nabitém dnu určitě není od věci, pokud si ráno najdete chviličku a seřadíte si úkoly podle toho, jakou mají prioritu. Vaším cílem by rozhodně nemělo být stihnout všechno a potom se fyzicky i psychicky zhroutit. Koučka produktivity Melissa Gratias radí nezačít ráno odpovídáním na e-maily. U této aktivity se totiž můžete zaseknout na pořádně dlouho.

Zařaďte cvičení

Důležitý vliv na produktivitu má i pohybová aktivita, která by měla být v nějaké podobě součástí každého vašeho dne. Profesor John Medina ve své knize Brain Rules uvádí, že lidé, kteří jsou aktivní, mají lepší schopnost řešit problémy a mají i lepší paměťové schopnosti než lidé, kteří aktivní život nevedou.

Dělejte si pravidelné přestávky

Mozek samozřejmě potřebuje pravidelné přestávky. Proto na ně nezapomínejte. Vstaňte od stolu, rozhýbejte kosti, krátce si zacvičte nebo vyrazte na malou procházku. Klidně si můžete pustit i oblíbenou hudbu. Předem si ale stanovte, jak dlouho budete odpočívat, aby se nestalo, že si budete pauzu protahovat donekonečna.

Nesnažte se dělat deset věcí najednou

Životní koučka Crystal Conner varuje před fenoménem jménem multitasking. Dělaní více věcí najednou bývá spojené s tím, že je daný člověk produktivní, ale ve skutečnosti může vést k pravému opaku. Raději se úkolům věnujte postupně. Budou precizněji splněné a také se vyhnete tomu, že na konci dne skončíte s deseti rozdělanými, ale žádnou dodělanou věcí.

Rozdělte úkoly

Kontraproduktivní může být také pocit, že všechno musíte udělat sami. Posedlost kontrolou povede akorát k vašemu přetížení. A to se týká nejen práce, ale třeba i domácnosti. Pokud je to možné, rozdělte úkoly mezi své spolupracovníky nebo členy rodiny. Nemusíte to všechno zvládnout sami.

Naučte se říkat ne

S předchozím bodem souvisí i schopnost říkat ne. Možná že vaše zaneprázdněnost pramení z toho, že vás pořád někdo o něco žádá a vy neumíte odmítnout. Nejste tady od toho, abyste vyhověli všem. Tím, že se zmenší množství vašich úkolů, budete paradoxně produktivnější.

Nebuďte na sebe přísní

Dost často jsme sami sobě těmi nejpřísnějšími kritiky. Naučte se se sebou mít více soucitu a pochopení. Nejste dokonalý stroj. A to, že něco nestihnete nebo v něčem pochybíte, je součástí života. Tím, že se v tom budete utápět a babrat, svoji produktivitu akorát brzdíte. Poučit se z chyb je důležité, ale odpustit si je také.

Zdroj: vlasta.cz, Martha Stewart, Mellisa Gratias, Crystal Conner, Active Campaign, Personal Excellence, Forbes, Brain Rules

Související články

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Vlasta | Tajné fígle superúspěšných lidí, jak zvýšit produktivitu. Naučte se říkat ne a myslete na přestávky

728x90


Určitě to znáte. Čím více věcí figuruje na seznamu toho, co je potřeba udělat, tím menší chuť máme se vůbec do něčeho pouštět. Potom se může snadno stát, že daný čas jen prokrastinujeme. Nebo přepálíme začátek a takzvaně nám dojde šťáva. Proto pro vás máme tipy od vysoce produktivních lidí.

Začněte ráno něčím, co vám dělá radost

Někdy je opravdu těžké vykopat se ráno z postele a pustit se s nadšením do všech těch úkolů, které vás čekají. Rozhodně se vám ale bude lépe vstávat, když ráno zařadíte nějakou aktivitu, která vám dělá radost. Co takhle vstát o patnáct minut dřív a využít tento čas ke čtení knížky, k malování nebo k čemukoli jinému, po čem vám bude hezky na duši?

Zdroj: Youtube

Stanovte si priority

Při obzvláště nabitém dnu určitě není od věci, pokud si ráno najdete chviličku a seřadíte si úkoly podle toho, jakou mají prioritu. Vaším cílem by rozhodně nemělo být stihnout všechno a potom se fyzicky i psychicky zhroutit. Koučka produktivity Melissa Gratias radí nezačít ráno odpovídáním na e-maily. U této aktivity se totiž můžete zaseknout na pořádně dlouho.

Zařaďte cvičení

Důležitý vliv na produktivitu má i pohybová aktivita, která by měla být v nějaké podobě součástí každého vašeho dne. Profesor John Medina ve své knize Brain Rules uvádí, že lidé, kteří jsou aktivní, mají lepší schopnost řešit problémy a mají i lepší paměťové schopnosti než lidé, kteří aktivní život nevedou.

Dělejte si pravidelné přestávky

Mozek samozřejmě potřebuje pravidelné přestávky. Proto na ně nezapomínejte. Vstaňte od stolu, rozhýbejte kosti, krátce si zacvičte nebo vyrazte na malou procházku. Klidně si můžete pustit i oblíbenou hudbu. Předem si ale stanovte, jak dlouho budete odpočívat, aby se nestalo, že si budete pauzu protahovat donekonečna.

Nesnažte se dělat deset věcí najednou

Životní koučka Crystal Conner varuje před fenoménem jménem multitasking. Dělaní více věcí najednou bývá spojené s tím, že je daný člověk produktivní, ale ve skutečnosti může vést k pravému opaku. Raději se úkolům věnujte postupně. Budou precizněji splněné a také se vyhnete tomu, že na konci dne skončíte s deseti rozdělanými, ale žádnou dodělanou věcí.

Rozdělte úkoly

Kontraproduktivní může být také pocit, že všechno musíte udělat sami. Posedlost kontrolou povede akorát k vašemu přetížení. A to se týká nejen práce, ale třeba i domácnosti. Pokud je to možné, rozdělte úkoly mezi své spolupracovníky nebo členy rodiny. Nemusíte to všechno zvládnout sami.

Naučte se říkat ne

S předchozím bodem souvisí i schopnost říkat ne. Možná že vaše zaneprázdněnost pramení z toho, že vás pořád někdo o něco žádá a vy neumíte odmítnout. Nejste tady od toho, abyste vyhověli všem. Tím, že se zmenší množství vašich úkolů, budete paradoxně produktivnější.

Nebuďte na sebe přísní

Dost často jsme sami sobě těmi nejpřísnějšími kritiky. Naučte se se sebou mít více soucitu a pochopení. Nejste dokonalý stroj. A to, že něco nestihnete nebo v něčem pochybíte, je součástí života. Tím, že se v tom budete utápět a babrat, svoji produktivitu akorát brzdíte. Poučit se z chyb je důležité, ale odpustit si je také.

Zdroj: vlasta.cz, Martha Stewart, Mellisa Gratias, Crystal Conner, Active Campaign, Personal Excellence, Forbes, Brain Rules

Související články

RELATED ARTICLES