Pátek, 27 září, 2024
Google search engine
DomůElektronikaStane se hitem českých rodin? Nový model e-kola uveze dvě děti a...

Stane se hitem českých rodin? Nový model e-kola uveze dvě děti a psa k tomu – vše s dojezdem až 350 km – CHIP.cz

728x90

Jaké elektrokolo byste si pořídili raději: model s rychlým nabíjením, nebo s dojezdem 350 km? V podobě novinky Engwe LE20 můžete mít obojí.

Dojezdový rekordman nebo čirá utopie?

Je to odvážné tvrzení, ale Engwe hlásá, že jeho nejnovější elektrokolo, vybavené nosiči, má výrazně větší dojezd než bezmála všechna ostatní elektrokola na trhu.

Základní model se dodává s jednou 48V baterií s kapacitou 922 Wh, ale cyklisté se mohou rozhodnout pro variantu se dvěma bateriemi, která podle Engwe nabízí obrovský dojezd až 350 km. To výrobce deklaruje v režimu asistence úrovně 1.

Je to vůbec legitimní tvrzení? Rychlá matematická kontrola ukazuje, že této vzdálenosti se dá dosáhnout při spotřebě přibližně 5 Wh/km, což je pravděpodobně nejvyšší účinnost, které lze dosáhnout u typického elektrokola při nízkém výkonu asistence šlapání. Odpověď tedy zní: teoreticky to možné je, ale většina cyklistů takového dojezdu nikdy nedosáhne.

Mohlo by vás zajímat


Nejrychlejší elektrokolo světa na naší dálnici nepředjedete: navíc je určeno především pro armádu


Extrémní horské kolo

I tak je to ale mnohem více kapacity elektrické energie, než kolik dnes najdete u většiny modelů e-biků. A i když při reálném používání e-kola dosáhnete pouze třetiny tohoto odjezdu, je to stále více, než většina cyklistů potřebuje při běžném používání užitkového modelu elektrokola, vybaveného spoustou nosičů.

Nově uvedený model LE20 je navržen speciálně pro přepravu nákladu v kombinaci s dlouhým dojezdem a výrobce tvrdí, že je tento model vybaven technologii „rychlého nabíjení“, která umožňuje dobíjení ve kratším čase, aby cyklisté mohli být stále v pohybu.

Mohlo by vás zajímat


Svět elektrokol se mění: nový geniální systém pohonu je už sotva viditelný


Pohon elektrokol

Hra s označením výkonu: evropská verze bude dodávána se středovým motorem

V praxi to znamená, že součástí dodávky kola je výkonná osmiampérová nabíječka, která nabízí údajný čas dobití v intervalu 2-3 hodiny. Není to sice nic revolučního, ale i tak je to příjemné vylepšení pro cyklisty, kteří nechtějí čekat 4-6 hodin, než se dobije baterie jejich elektrokola.

Engwe LE20 má uvedenou nosnost 200 kg, což umožňuje přepravu více jezdců nebo těžkého nákladu. Evropská verze kola má motor ve středovém složení, který nabízí dostatek výkonu na to, aby takovou zátěž zvládl (točivý moment 100 Nm).

Ve většině zemí EU je výkon elektrokol omezen na 250 W, a proto elektrokola s vyšším výkonem, jako je například tento model, obvykle tuto hodnotu skrývají a místo toho uvádějí točivý moment. Ten regulován není, tedy může být použit k naznačení, jak výkonné elektrokolo je.

Mohlo by vás zajímat


Žádný řetěz ani řemen: Francouzi pojali pohon elektrokola úplně jinak – hodí se jak pro sport, tak i městské pojížďky


Horské elektrokolo Himiway

Vhodné pro městský provoz s praktickou variabilitou nosičů

Mezi další výbavu kola patří hydraulické kotoučové brzdy, LED osvětlení včetně směrovek, přední odpružená vidlice a kryty zadního kola. Ty chrání zadní kolo od nechtěného kontaktu se zavazadly nebo nohami cestujících.

Evropská verze novinky Engwe LE20 bude k předběžným objednávkám k dispozici od 8. října a zaváděcí cena e-kola je 1 699 eur, což je v přepočtu přibližně 43 000 Kč.

Nákladní elektrokola se stále častěji stávají preferovanou alternativou pro doručovací služby „poslední míle“ a osobní dopravu zejména v městském prostředí, kde jsou časté dopravní zácpy.

Zdroj: Electrek.co, Engwe-bikes.com

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Stane se hitem českých rodin? Nový model e-kola uveze dvě děti a psa k tomu – vše s dojezdem až 350 km – CHIP.cz

728x90

Jaké elektrokolo byste si pořídili raději: model s rychlým nabíjením, nebo s dojezdem 350 km? V podobě novinky Engwe LE20 můžete mít obojí.

Dojezdový rekordman nebo čirá utopie?

Je to odvážné tvrzení, ale Engwe hlásá, že jeho nejnovější elektrokolo, vybavené nosiči, má výrazně větší dojezd než bezmála všechna ostatní elektrokola na trhu.

Základní model se dodává s jednou 48V baterií s kapacitou 922 Wh, ale cyklisté se mohou rozhodnout pro variantu se dvěma bateriemi, která podle Engwe nabízí obrovský dojezd až 350 km. To výrobce deklaruje v režimu asistence úrovně 1.

Je to vůbec legitimní tvrzení? Rychlá matematická kontrola ukazuje, že této vzdálenosti se dá dosáhnout při spotřebě přibližně 5 Wh/km, což je pravděpodobně nejvyšší účinnost, které lze dosáhnout u typického elektrokola při nízkém výkonu asistence šlapání. Odpověď tedy zní: teoreticky to možné je, ale většina cyklistů takového dojezdu nikdy nedosáhne.

Mohlo by vás zajímat


Nejrychlejší elektrokolo světa na naší dálnici nepředjedete: navíc je určeno především pro armádu


Extrémní horské kolo

I tak je to ale mnohem více kapacity elektrické energie, než kolik dnes najdete u většiny modelů e-biků. A i když při reálném používání e-kola dosáhnete pouze třetiny tohoto odjezdu, je to stále více, než většina cyklistů potřebuje při běžném používání užitkového modelu elektrokola, vybaveného spoustou nosičů.

Nově uvedený model LE20 je navržen speciálně pro přepravu nákladu v kombinaci s dlouhým dojezdem a výrobce tvrdí, že je tento model vybaven technologii „rychlého nabíjení“, která umožňuje dobíjení ve kratším čase, aby cyklisté mohli být stále v pohybu.

Mohlo by vás zajímat


Svět elektrokol se mění: nový geniální systém pohonu je už sotva viditelný


Pohon elektrokol

Hra s označením výkonu: evropská verze bude dodávána se středovým motorem

V praxi to znamená, že součástí dodávky kola je výkonná osmiampérová nabíječka, která nabízí údajný čas dobití v intervalu 2-3 hodiny. Není to sice nic revolučního, ale i tak je to příjemné vylepšení pro cyklisty, kteří nechtějí čekat 4-6 hodin, než se dobije baterie jejich elektrokola.

Engwe LE20 má uvedenou nosnost 200 kg, což umožňuje přepravu více jezdců nebo těžkého nákladu. Evropská verze kola má motor ve středovém složení, který nabízí dostatek výkonu na to, aby takovou zátěž zvládl (točivý moment 100 Nm).

Ve většině zemí EU je výkon elektrokol omezen na 250 W, a proto elektrokola s vyšším výkonem, jako je například tento model, obvykle tuto hodnotu skrývají a místo toho uvádějí točivý moment. Ten regulován není, tedy může být použit k naznačení, jak výkonné elektrokolo je.

Mohlo by vás zajímat


Žádný řetěz ani řemen: Francouzi pojali pohon elektrokola úplně jinak – hodí se jak pro sport, tak i městské pojížďky


Horské elektrokolo Himiway

Vhodné pro městský provoz s praktickou variabilitou nosičů

Mezi další výbavu kola patří hydraulické kotoučové brzdy, LED osvětlení včetně směrovek, přední odpružená vidlice a kryty zadního kola. Ty chrání zadní kolo od nechtěného kontaktu se zavazadly nebo nohami cestujících.

Evropská verze novinky Engwe LE20 bude k předběžným objednávkám k dispozici od 8. října a zaváděcí cena e-kola je 1 699 eur, což je v přepočtu přibližně 43 000 Kč.

Nákladní elektrokola se stále častěji stávají preferovanou alternativou pro doručovací služby „poslední míle“ a osobní dopravu zejména v městském prostředí, kde jsou časté dopravní zácpy.

Zdroj: Electrek.co, Engwe-bikes.com

RELATED ARTICLES