Zdroj:
wayhomestudio/Freepik
Už delší dobu existuje podezření, že nás některé firmy prostřednictvím mobilních telefonů odposlouchávají. Jedna americká společnost to s aktivním nasloucháním už přehání.
Tento koncept CMG propaguje jako „aktivní naslouchání“ a inzerentům dokonce slibuje možnost sledovat konverzace v určitém okruhu vybrané oblasti. O analýzu konverzací se stará systém s prvky umělé inteligence, který také řídí poskytování vhodné reklamy prostřednictvím různých platforem. Nechybí mezi nimi streamované televize, YouTube, Google a Bing.
Je to legální? Uživatelé by údajně souhlasili
Zdroj:
karlyukav/Freepik
CMG jde v propagaci své metody dokonce tak daleko, že uvádí konkrétní příklady potenciálně použitelných útržků konverzace: od problémů s plísněmi až po finanční otázky. Navzdory velkolepému oznámení jsou ale technické detaily systému „Active Listening“ stále nejasné. Uvidíme, zda CMG skutečně dokáže nabídnout konkrétní produkt v podobě, kterou inzerovala. Další otázky vyvolává skutečnost, že příslušné informační stránky o této technologii společnost stáhla a momentálně nejsou k dispozici online.
Na otázku legálnosti tohoto sledování pro reklamní účely CMG odpověděla: „Přijetím všeobecných podmínek užívání, které stanovil výrobce, by zákazníci souhlasili s nepřetržitou aktivací mikrofonů“. Odborníci ale o právní shodě tohoto argumentu silně pochybují.
„Active listening“: kritice čelí i Google, Microsoft a Amazon
Kvůli konkrétním příkladům platforem, na kterých se měly zobrazovat jejich reklamy, se pod palbou kritiky ocitly také společnosti Microsoft, Amazon a Google. Microsoft se na dotaz médií odmítl vyjádřit. Stejnou pozici prozatím zaujal i Amazon.
Jediný Google odpověděl: „Systém Android už léta brání aplikacím ve shromažďování zvukových dat, pokud nejsou aktivně používány. Pokaždé, kdy jakákoliv aplikace aktivuje mikrofon zařízení, zobrazí se na stavovém řádku výrazná ikona, která na to upozorňuje.“
Na další otázky, týkající se „aktivního poslechu“ v souvislosti s CMG, už reakce nepřišly.
Zdroj: Business Insider, 404media